Web Analytics Made Easy - Statcounter

"تیگو 7پرو"  محصول جدید مدیران خودرو که بناست تا در آینده نزدیک توسط این شرکت مونتاژ و روانه بازار شود از سوی خبرنگاران در مجموعه پیست آزادی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش عصر ایران این روزها مدیران خودرو 2 خودرو تیگو 8 پرو و تیگو 7 پرو را به عنوان محصولات جدید که به زودی روانه بازار ایران می شوند را معرفی کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیگو 7 پرو جدید را باید برادر کوچکتر تیگو 8 دانست، البته این خودرو هر چندکه در نمای جلو شباهت زیادی به تیگو 8 پرو دارد اما در زمینه موتور و گیربکس با برادر بزرگتر خود تفاوت های زیادی دارد.

نسل اول تیگو 7 به عنوان یک کراس اوور جمع و جور در سال 2016 روی خط تولید قرار گرفت که همین مدل نیز وارد بازار ایران شد. در سال 2018 اولین فیس لیفت در نسل اول معرفی شد. و حالا نسل جدید این خودرو در مدل پرو تغییرات ظاهری جدی را همراه خود دارد.

در نمای جلو؛ دماغه خودرو نسبت به نسل قبل کاملا بازطراحی شده و خبری از الگوی قبلی نیست. بامپر(سپر) جلو نیز جزئیات اسپرت و لوکس مناسبی را همراه دارد که با بافت تابشی یا بارانی کرومی گریل (معروف به کهکشانی) و لوگوی سازنده به خوبی هماهنگ می شود.

در نمای عقب نیز چراغ های اصلی یکپارچه، بامپر حجیم و خروجی های اگزوز کرومی بزرگ جلب نظر می کنند. این خودرو از منظر ابعاد برابر با 4500 میلی متر در طول، 1842 میلی متر در عرض و 1670 میلی متر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2670 میلی متر است .

ترمزها در تمام چرخ ها دیسکی و رینگ ها 18 اینچی هستند. فضای صندوق عقب در این خودرو 475 لیتر است که با تا شدن صندلی عقب این فضا به 1500 لیتر افزایش می یابد.

هر چند در زمنیه ظاهر خودرو شاهد تغییرات زیادی با نسل قبل هستیم اما در زمینه فنی و موتور این تغییرات زیاد نیست زیرا موتور بکار رفته در این خودرو از  با نسل گذشته یکی است  و در مدل پرو نیز از همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژ که توان تولید 157 اسب بخار خروجی و 230 نیوتن متر گشتاور دارد استفاده شده است که  البته جا داشت تا  مدیران خودرو در راستای ارتقای فنی تیگو 7 پرو را با موتور جدید برادر بزرگتر و لوکس یعنی تیگو 8 پرو روانه بازار می کرد . موتور تیگو 8 پرو  از نوع 1.6 لیتری TGDI (توربو با تزریق سوخت مستقیم) است که توان تولید  ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن گشتاور را دارد.

گیربکس  تیگو 7 پرو البته نسبت به نسل قبلی آن از حالت 2 کلاچه6 سرعته به CVT نه سرعته تبدیل شده است که به گفته مسئولان شرکت مدیران خودرو با توجه به اینکه این گیربکس از نوع نسل جدید است توان موتور را با دقت و شتاب بالا در اختبار راننده قرار می دهد.

فضای داخلی کابین مطلوب و زیبا است که از تم دو رنگ یعنی مشکی به عنوان رنگ اصلی و یک رنگ مکمل (قرمز) استفاده می کند. عناصر کرومی نیز بر جذابیت های این فضا افزوده است.

از امکانات این خودرو باید به نمایشگر دیجیتال برای نشانگر آمپر، نمایشگر تبلتی 10 اینچی ویژه تنظیمات و سیستم سرگرمی، سیستم تهویه هوشمند در جلو و عقب، شارژ بی سیم 15 واتی و سانروف پانورامیک 1.13 متر مربعی 2 تیکه و استارت دکمه ای و ورود بدون کلید اشاره کرد.

ترمز پارک برقی،تعویض دنده الکترونیک، اتو هلد، آینه بیرونی تاشو برقی، در صندوق عقب برقی نمایش نقاط کور دید راننده، ترمز و کروز کنترل تطبیقی نیز از جمله دیگر امکانات این خودرو است.

در وسط داشبورد و زیر صفحه نمایش نیز شاهد چند دکمه هستیم که به صورت پیانویی قرار گرفته‌اند و تمامی تنظیمات سیستم تهویه مطبوع، از طریق یک صفحه نمایش 8 اینچی جلوی دسته‌دنده قابل تنظیم هستند.

روکش تمامی صندلی‌ها نیز چرمی هستند و در قسمت‌هایی از درها و داشبورد نیز شاهد استفاده از چرم هستیم که به لوکس‌تر دیده شدن کابین کمک می‌کند.

صندلی راننده در 6 جهت به صورت برقی قابل تنظیم است و صندلی سرنشین جلو نیز در 4 جهت به صورت الکتریکی قابل تنظیم است.

تست کوتاه خودرو در پیست آزادی

پس از نشستن در پشت فرمان خودرو آماده حرکت می شویم و در ابتدا، اقدام به شتاب گیری کردیم. هماهنگی موتور با جعبه دنده هنگام شتاب گیری مناسب است. البته با توجه به توربو شارژ بودن موتور در ابتدا و تا زمانیکه توربو وارد مدار شود کمی خودرو با کندی حرکت می کند که در ادامه  این موضوع رفع شده و شاهد شتاب خوبی از خودرو هستیم. 

گیربگس  CVT  خودرو  عملکرد نرمی از خود نشان می دهد و از تقه های گیربکس های  CVT در آن خبری نیست.سواری تیگو 7 پرو به لطف سیستم تعلیق مولتی لینک عقب نرم بوده و مناسب مسیرهای پر دست انداز شهری و  حتی سفرهای طولانی است. عملکرد سیستم ترمز هم با وجود فشارهای پی در پی اصحاب رسانه در پیست خوب بود و افت چندانی با وجود داغ کردن دیسک و لنت در آن مشاهده نشد. فضای سرنشین ها در هر دو ردیف نیز به لطف فاصله بین دو محور خوب کاملا راضی کننده است.

فیلم تیگو 7 در پیست آزادی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 تیگو 7 پرو در هنگام عبوراز پیچ های تند پیست به کمک سیتم های کنترل کشش و پایداری عملکرد مناسبی داشت هرچند که در مواقعی هم خودرو کمی دچار کم فرمانی شد.که البته این موضوع برای رانندگی های معمولی در شهر ها و جاده مشکل زیادی زیاد نمی کند.

تیگو 7 پرو در بخش ایمنی نیز وضعیت خوبی دارد این خودرو به 6 کسیه هوای جلو و جانبی مجهز است. همچنین در این خودرو از فولاد تقویت شده با حرارت در شاسی استفاده شده که علاوه بر افزایش استفامت هنگام دریافت فشار در طولانی مدت هم خودرو کمتر دچار فرسودگی در این بخش می شود.

مدیران خودرو هنوز قیمت قطعی تیگو 7 پرو را اعلام نکرده است اما با توجه به قیمت های عجیب و غریب خودرو در بازار ایران در یکسال اخیر  پیش بینی می شود تیگو 7 پرو با قیمت بالای یک میلیارد تومان روانه بازار می شود.

تصاویر تیگو 7 پرو در پیست آزادی

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پیست آزادی مدیران خودرو روانه بازار تیگو 8 پرو تیگو 7 پرو میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران

خودروی موردبحث را می‌توان یکی از اولین وانت پیکاپ‌های کاملاً برقی چینی با دو موتور و سیستم چهار چرخ محرک دانست. البته همان‌طور که گفته شد جک T ۹ هانتر برقی بر اساس نسخه درون‌سوز این خودرو شکل می‌گیرد. T ۹ یک وانت میان سایز است که از سال ۲۰۲۰ تاکنون در بازار حضور دارد و سال قبل فیس لیفت شده است. همانطور که قبلا در پدال نیز اشاره کردیم، جک T ۹ قرار است توسط کرمان موتور در کشورمان نیز عرضه شود.

به گزارش پدال، جک T ۹ برقی قبلاً در نسخه پروتوتایپ رؤیت شده و محصولی آشنا به نظر می‌رسد. البته باید گفت نسخه بدون آلایندگی این خودرو تفاوت‌های ظاهری نسبتاً زیادی با مدل درون‌سوز دارد تا بهتر از آن متمایز شود. در بخش جلوی این خودرو طراحی کاملاً متفاوتی را شاهد هستیم و مکان لوگوی جک نسبت به مدل درون‌سوز تغییر کرده است. با اینکه پوشش اطراف جلوپنجره تفاوت زیادی نسبت به مدل برقی ندارد، اما اندکی به‌روزرسانی جهت هماهنگی با کلیت بخش جلو صورت گرفته است. رینگ‌های ۱۸ اینچی جک T ۹ هانتر برقی از پوشش آیرودینامیک برای بهبود شعاع حرکتی سود می‌برند. نسخه‌های درون‌سوز این وانت پیکاپ چینی به رول کیج و ریل‌های جانبی در فضای بار مجهز هستند، اما در مدل برقی خبری از آن‌ها نیست و تنها ریل‌های کرومی ساده در کناره‌های فضای بار به چشم می‌خورد. همچنین پوشش پلاستیکی مشکی‌رنگی نیز اطراف شیشه عقب این وانت بکار رفته است.

نسخه بدون آلایندگی T ۹ طول/عرض/ارتفاع ۵۶۲۰/۱۹۶۵/۱۹۲۰ میلی‌متری داشته و طول فضای بار آن نیز به ۱۸۱۰ میلی‌متر می‌رسد. نیروبخش این خودرو دو موتور برقی است که در جلو ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که قدرت و گشتاور موتور برقی عقب به ۲۱۴ اسب بخار و ۳۴۲ نیوتون متر می‌رسد. باتری لیتیوم آهن فسفات ۸۸ کیلووات ساعتی T ۹ هانتر برقی نیز با یک‌بار شارژ توان پیمایش ۵۰۰ کیلومتری را فراهم خواهد کرد.

از نظر طراحی کابین تفاوت زیادی بین مدل‌های برقی و درون‌سوز جک T ۹ وجود ندارد هرچند مهم‌ترین تغییر را می‌توان دکمه چرخان مربوط به انتخاب‌گر دنده در کنسول مرکزی دانست. این وانت چینی با اینترفیس ژیلینگ ۳.۰، کنترل صوتی، ناوبری دو حالته، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، خروجی برق ۲۲۰ ولتی و صندلی‌های برقی عرضه خواهد شد. گفته می‌شود جک در حال کار روی نسخه پلاگین هیبریدی T ۹ نیز هست و می‌خواهد آن را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند. در خاتمه باید دانست چینی‌ها قبلاً نسخه برقی از وانت T ۸ را نیز در بازار‌هایی همچون کنیا عرضه کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران
  • معرفی چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • اکوسیستم جدید «چری» صنعت خودرو را متحول می‌کند؟
  • تیگو ۹ مدل ۲۰۲۴ رسما رونمایی شد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن