Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بدون شک برنامه‌ریزی دولت سیزدهم برای احداث ۴ میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان یکی از اقدامات مهمی بود که امیدها را در دل بسیاری از مردم متقاضی مسکن زنده کرد و مردم به آینده برای خانه‌دار شدن امیدوار شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، هم‌زمان با نام‌نویسی از متقاضیان در طرح جهش ملی مسکن، روند تمهید مقدمات برای اجرای آن در استان سمنان با پیگیری مستقیم استاندار سمنان و برگزاری جلسات مستمر نیز آغازشده و مشکل تأمین زمین در شهرهای این استان یکی پس از دیگری حل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته همچنان در شهرستان سرخه و چند شهر دیگر از استان سمنان همچنان مشکل تأمین زمین برای اجرای این طرح بزرگ ملی وجود دارد؛ اما نباید از این نکته غافل شد که پیگیری‌ها نیز برای حل مشکل تأمین زمین برای طرح ملی جهش تولید مسکن در استان سمنان با جدیت ادامه دارد و بنابراین باید در آینده نزدیک شاهد حل این مشکل در شهرهای باقی‌مانده باشیم.

معاون عمرانی استاندار سمنان درباره مشکل تأمین زمین اجرای طرح جهش تولید مسکن در شهر سرخه گفت: به دنبال رفع موانع تأمین زمین در این شهرستان هستیم.

محمد حمیدی طرح ملی جهش تولید مسکن را از اولویت‌های عمرانی دولت برشمرد و افزود: مشکل تأمین زمین برای اجرای این طرح بزرگ ملی در شهر سرخه نیز با کمک شهرداری این شهر به‌زودی رفع می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد برخی از اراضی در شهر سرخه از سوی شهرداری این شهر برای تأمین زمین اجرای طرح ملی جهش تولید مسکن در سرخه ابراز امیدواری کرد تا مشکلات شهری و طرح توسعه شهری در این راستا به‌زودی رفع شده و این اراضی برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در سرخه مورداستفاده قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان نیز با اشاره به روند پیگیری‌ها برای حل مشکل تأمین زمین در شهر رویان در شهرستان شاهرود تصریح کرد: در حال توافق برای تأمین زمین در این شهر هستیم.

امیر عمیدی با اشاره به نام‌نویسی بیش از 9 هزار و 244 متقاضی برای اجرای طرح ملی جهش تولید مسکن در شرق استان سمنان تصریح کرد: از این تعداد، هشت هزار و 796 نفر برای خانه‌دار شدن در شهر شاهرود نام‌نویسی کرده و 448 نفر نیز از شهرهای میامی، بسطام، بیارجمند و مجن برای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند. البته نام‌نویسی از متقاضیان نیز تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بیشترین متقاضی طرح جهش تولید مسکن در شرق استان مربوط به شاهرود است؛ به آخرین جزئیات از روند تأمین زمین برای اجرای این طرح در شرق استان سمنان اشاره و عنوان کرد: با پیگیری‌های استاندار سمنان و جلسات مستمر برگزارشده، 72 هکتار زمین آماده اجرای طرح جهش تولید مسکن است و با تکمیل ثبت‌نام فرایند عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

استاندار بوشهر: عملیات اجرایی طرح جهش تولید مسکن در استان بوشهر آغاز می‌شودطرح جهش تولید مسکن امیدی برای خانه دار شدن مستاجران/ بیرجند با 13 هزار ثبت نام ‌کننده بیشترین متقاضی را دارداستقبال مردم اصفهان از طرح جهش مسکن ملی/ چند نفر واجد شرایط دریافت مسکن ملی هستند؟

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: طراحی‌های مهندسی برای یک هزار و 44 واحد در طرح ملی جهش تولید مسکن در شاهرود انجام‌شده و با پیگیری‌های کمیسیون ماده 5 آماده صدور پروانه ساختمانی است.

انتهای پیام/363/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ملی جهش تولید مسکن طرح جهش تولید مسکن تأمین زمین مشکل تأمین زمین شرق استان سمنان تأمین زمین برای اجرای اجرای طرح نام نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از آغاز به کار پروژه‌های جدید طرح نهضت ملی مسکن در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزای ایمنا، علیرضا خالق‌دوست درباره آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن در سه شهرستان قرچک، ورامین و پیشوا شروع شده است.

وی افزود: در شهرستان پیشوا در ۴ قطعه پیمانکار تجهیز کارگاه کرده و با دستور نقشه و اخذ پروانه ساختمانی درحال پیگیری موارد و شروع مقدّمات پروژه است.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران ادامه داد: زمین‌ها در شهرستان پیشوا در شهرک آژینه و نقش جهان برای پروژه نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

خالق‌دوست از برنامه‌های اجرایی در فازهای مختلف این طرح خبر داد و گفت: فاز اول ساخت ۱۴۵ واحد مسکونی است و فاز دوم ساخت ۳۵۰ واحد که در مرحله طرح و برنامه اجرایی قرار دارد.

وی همچنین بیان کرد: در شهرستان قرچک پروژه ۳۳۶ واحدی آرشام در جوار ورزشگاه ملاآقایی کلید خورده و درحال انجام است.

تأمین زمین، عمده مشکل نهضت ملی مسکن در ورامین

خالق‌دوست در رابطه با تأمین زمین در شهرستان ورامین اظهار کرد: عمده مشکل ما در شهرستان ورامین بحث تأمین زمین است زیرا بیشتر زمین‌های منطقه از نوع درجه یک و دو کشاورزی بوده و امکان اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در صدد هستیم زمین‌های بیشتری را تملک یا الحاق کنیم تا تمامی متقاضیان این طرح مشمول شوند.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران افزود: تاکنون ۹۰۱ خانوار با موضوع جوانی جمعیت خانوارهای سه، چهار، پنج و شش فرزندی در جنوب شرق استان تشکیل پرونده داده‌اند و تعداد ۴۵۱ قطعه مشخص شده که پس از طی مراحل اداری، ۲۰۰ نفر زمین و قرارداد واگذاری خودشان را تحویل گرفته‌اند و مابقی متقاضیان درحال طی کردن مراحل انعقاد قرارداد برای فرایند واگذاری هستند.

خالق دوست یادآور شد: سند مالکیت هزار و ۳۹ هکتار اراضی دولتی در پیشوا که ارزشی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان دارد، بعد از طی فرایند ۱۰ ساله قوه قضائی و انجام امور مربوطه و سیر کامل حقوقی اخذ شده‌است.

وی افزود: همچنین سند مالکیت ورزشگاه و مجتمع اداری هلال احمر قلعه سین از دیگر موارد تملیکی توسط دولت بود که این اراضی نیز به نام سازمان ملی زمین و مسکن سند اخذ شده است.

منبع: فارس

کد خبر 749828

دیگر خبرها

  • حاشیه بازی پرسپولیس و سپاهان| عصبانیت شدید ترابی از تعویض/ مأمور یگان ویژه مصدوم شد!
  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • بلاتکلیفی ۱۲۰۰ نفر مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است