Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - طرح‌های آب‌شیرین‌کن در زمینه تامین آب شرب در نقاط مختلف استان بوشهر در حال اجرا است که با تکمیل این طرح‌ها تا سال آینده تولید آب شرب از طریق شیرین‌سازی آب دریا در بوشهر ۷۵ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبوشهر، یکی از مطالبات دیرینه بوشهری‌ها حل مشکلات آبرسانی در شهرها و روستاها است چراکه اکنون بیش از 80 درصد آب شرب استان بوشهر با خطوط انتقال طولانی از دیگر استان‌ها وارد بوشهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌ جمعه بوشهر یکی از نیازهای اساسی این استان را تأمین آب شرب و کشاورزی دانست و اظهار دانست و اظهار داشت: مشکل آب شرب استان بوشهر به سال‌های قبل بر می‌گردد که در این راستا سند چشم‌انداز تأمین آب تهیه شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری باتأکید بر اجرایی شدن سند چشم‌انداز تأمین آب شرب استان بوشهر بیان کرد: اگر مفاد این سند اجرایی و عملیاتی شده بود زمینه حل مشکلات آب شرب در نقاط مختلف استان را فراهم می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، خلیج‌فارس را یک ظرفیت مهم در همه عرصه‌ها از جمله تأمین آب شرب دانست و تصریح کرد: علاوه بر خلیج‌فارس، پروژه‌های نیروگاه اتمی در بوشهر ظرفیت مهم در عرصه شیرین‌سازی آب دریا دارد که باید از این توانمندی در حل مشکل آب این استان استفاده کرد.

وی با اشاره به ساخت 2 رآکتور جدید اتمی در شهر بوشهر تأکید کرد: با اجرا شدن طرح آب‌شیرین‌کن در 2 رآکتور اتمی در حال ساخت در بوشهر می‌توان روزانه 250 هزار مترمکعب آب شرب تولید کرد که مشکلات استان بوشهر را برطرف می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم طرح‌های آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف شهری و روستایی را برشمرد و خاطر نشان کرد: اکنون به ظرفیت بیش از 90 هزار مترمکعب طرح آب‌شیرین‌کن با مشارکت بخش خصوصی در شهرها و روستاهای مختلف استان بوشهر در حال اجرا است.

عبدالحمید حمزه‌پور با اشاره به اجرا 2 طرح شیرین‌سازی آب دریا در ساحل بوشهر به ظرفیت 52 هزار مترمکعب تصریح کرد: روند اجرا پروژه آب‌شیرین‌کن 17 هزار و 35 هزار مترمکعب بوشهر مطلوب است که بخشی از این پروژه‌ها امسال وارد مدار و کل پروژه سال آینده تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون روزانه 40 هزار مترمکعب آب از طریق شیرین‌سازی آب دریا در سطح استان تولید می‌شود خاطر نشان کرد: تا پایان امسال میزان تولید آب از طریق شیرین‌سازی آب دریا به 2 برابر افزایش می‌یابد.

فاز نخست پروژه‌های 52 هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن بوشهر امسال وارد مدار می‌شودظرفیت تولید آب از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن استان بوشهر افزایش می‌یابد + فیلمپروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر تا یک‌ماه آینده وارد مدار تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرا پروژه آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 90 هزار مترمکعب در شهرها و روستاهای استان اضافه کرد: تلاش می‌شود تا پایان سال جاری حدود 75 هزار مترمکعب به تولید آب از طریق ظرفیت آب‌شیرین‌کن افزوده شود و مابقی هم ان‌شاءالله در سال آینده وارد مدار می‌شود.

 

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طریق شیرین سازی آب دریا شیرین سازی آب دریا افزایش می یابد هزار مترمکعب استان بوشهر آب شیرین کن وارد مدار پروژه ها تأمین آب تولید آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ذخیره‌سازی ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری این استان پس از بارش‌های اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: این مهم در بارندگی‌های بهاری و پایان فصل زمستان ذخیره‌سازی شده است.

وی از وجود یک هزار و 500 سازه آبخیزداری در استان سمنان خبر داد و گفت: ظرفیت و مجموع حجم ذخیره‌سازی آن 12 میلیون متر مکعب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به کمبود بارندگی در استان سمنان و کاهش منابع آبی، گفت: ذخیره‌سازی این میزان آب که حاصل بارندگی‌های فصل بهار یعنی فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال است، بسیار حائز اهمیت است.

مرادی حقیقی با اشاره به اهمیت سازه‌های آبخیزداری گفت: این سازه‌ها علاوه بر حفظ آب و در نهایت ذخیره‌سازی آب به جلوگیری از وقوع سیلاب نیز کمک شایانی می‌کنند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • جاه‌طلبی هالیوودی‌ها؛ ظرفیت ورزشگاه رکسهم به 50 هزار نفر افزایش می‌یابد
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد