Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: با توجه به جمعیت و وسعت زیاد ۲ ناحیه الموت و بخش طارم سفلی باید جایگاه آنها در تقسیمات کشوری از بخش به شهرستان ارتقا پیدا کند. - اخبار استانها -

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به جایگاه بیست‌ونهم استان در جدول بودجه و اعتبارات استان‌ها اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی اختصاص بودجه استانی کم به قزوین تعداد پایین شهرها و شهرستان‌های ماست که به هیچ‌وجه با واقعیت‌های جمعیتی و جغرافیایی ما همخوانی ندارد و باید آن را به روز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم ارتقای برخی از بخش‌های استان به شهر یا شهرستان اضافه کرد: با توجه به جمعیت و وسعت زیاد 2 ناحیه الموت و بخش طارم سفلی باید جایگاه آنها در تقسیمات کشوری از بخش به شهرستان ارتقا پیدا کند. ضمن اینکه شهر محمدیه هم می‌تواند از شهر به شهرستان و همچنین روستای آقا‌بابا از روستا به بخش تبدیل شود.

محمدبیگی ادامه داد: در حال حاضر منطقه الموت ما از 2 بخش الموت شرقی و غربی تشکیل شده که با توجه به جمعیت و وسعت آنها می‌توانند در قالب یک شهرستان شناخته شوند. همچنین بخش طارم سفلی هم باید از سطح یک بخش ارتقا پیدا کند و به این ترتیب می‌توان اعتبارات و بودجه عمرانی را بیشتری را به این نقاط اختصاص داد.

وی ادامه داد: همچنین شهر محمدیه (زیباشهر) هم امروز بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد و به راحتی می‌تواند جزو شهرستان‌های دیگر ما محسوب شود؛ چرا که در حال حاضر این شهر زیرمجموعه شهرستان البرز است و مشکلاتی را در حوزه تقسیم بودجه و اعتبارات دارد.

آبیک و البرز 2 نماینده مستقل در مجلس لازم دارند

نایب‌رئیس دوم کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود تعداد نمایندگان مجلس در حوزه انتخابیه آبیک، البرز و قزوین اشاره کرد و گفت: با توجه به پهنه گسترده حوزه انتخابیه آبیک، البرز و قزوین طبیعتاً کار 2 نماینده بسیار سنگین است و این امر نیازمند بازبینی ویژه است.

نماینده مردم قزوین در مجلس: مدیریت بحران در سیل الموت با تأخیر عمل کردنماینده مردم قزوین در مجلس: الموت، کوهین و طارم در 2 سال آینده از محرومیت خارج می‌شوندفرمانده سپاه استان قزوین: بخش اعظم محرومیت‌زدایی سپاه در دهستان چوقور طارم‌ سفلی اجرا شد

محمدبیگی ادامه داد: با توجه به جمعیت بالای 2 شهرستان آبیک و البرز نیازمند اضافه شدن 2 نماینده دیگر به این حوزه انتخابیه هستیم و امیدواریم با پیگیری‌های مجلس و همکاری دولت و وزارت کشور این مهم هم تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس استانداری قزوین مجلس استانداری قزوین نماینده مردم قزوین توجه به جمعیت ارتقا پیدا طارم سفلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا صباغیان با اشاره به اینکه بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی هر ۱۰ سال باید ۲۰ نفر به نمایندگان مجلس اضافه شود، گفت: از سال ۷۸ تا به حال به تعداد نمایندگان اضافه نشده است. در حال حاضر جمعیت کشور به ۸۶ میلیون نفر رسیده، اما هنوز این حق قانونی یعنی افزایش تعداد نمایندگان رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه این قبیل طرح‌ها به هر دلیلی در دوره‌های قبل رد می‌شد، ادامه داد: متاسفانه یک بی‌عدالتی با افزایش جمعیت در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده که باید حتماً با افزایش تعداد نمایندگان برطرف شود.

صباغیان تاکید کرد: در حال حاضر ما یک حوزه انتخابیه با یک شهرستان و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت داریم که سه نماینده دارند این در حالیست که در یک حوزه انتخابیه با یک شهرستان ۴۵ هزار نفر جمعیت و یک نماینده دارد. کجای آن عدالت است؟

وی این مساله را سبب حاکم شدن بی عدالتی محض در توزیع نمایندگان کشور عنوان کرد و اظهار داشت: همه می‌دانیم نمایندگان نقش بالایی در پیگیری رشد و توسعه و توزیع عدالت دارند. در حال حاضر ما یک حوزه انتخابیه با ۶ شهرستان و ۶۵۰ هزار نفر جمعیت و یک نماینده داریم که عدالت نیست. 

این نماینده مردم بسیاری از بی‌عدالتی‌ها را ناشی از عدم توزیع عادلانه نمایندگان خواند و تصریح کرد: در مبحث توزیع نمایندگان سه شاخص جمعیت، محرومیت و وسعت مدنظر قرار دارد. هر فردی هم در رابطه با این مسئله اعتراض داشته با این شاخص‌ها مستدل و دقیق به آنها پاسخ داده شده است.

دیگر خبرها

  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد