Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به رویکرد رژیم صهیونیستی در برجام گفت: دانش هسته‌ای در ایران حاصل شده است؛ تنها راه دراز مدت مدیریت برنامه هسته‌ای ایران همین برجام و توافق با ایران است. این را اسرائیل و همه کشورها معتقدند.

فواد ایزدی، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص خواسته رژیم صهیونیستی از برجام گفت: هم دولت ناتانیاهو و هم دولت فعلی رژیم صهیونیستی متوجه هستند که تنها راه دراز مدت مدیریت برنامه هسته‌ای ایران، برجام است، ممکن است بعضی‌ها صحبت از گزینه نظامی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران کنند اما خیلی‌ها بدون استثناء معتقدند که چه در داخل رژیم صهیونستی و چه در جاهای دیگر گزینه نظامی تبعات جدی برای کشوری که بخواهد به ایران حمله کند، به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه اگر در بهترین حالت گزینه نظامی استفاده کنند و ریسک حمله به ایران را بپذیرند برای کوتاه مدت یا میان مدت پیشرفت هسته‌ای ایران به تاخیر خواهد افتاد، افزود: دانش هسته‌ای در ایران حاصل شده است؛ تنها راه دراز مدت مدیریت برنامه هسته‌ای ایران همین برجام و توافق با ایران است. این را رژیم صهیونیستی و همه کشورها معتقدند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل مخالفت رژیم صهیونیستی از دولت نتانیاهو تا دولت کنونی با تاکید بر نکات ذکر شده، افزود: این به بعضی از بندهای برجام برمی‌گردد به این واقعیت که رژیم صهیونستی ضمن علاقمندی به وجود توافق، برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران، نمی‌خواهد ایران در ازای آن امتیازهای قابل قبولی بگیرد یعنی دعوا سر مقدار امتیازی است که به ایران می‌دهند. رژیم صهیونستی معتقد است که کشورهای غربی و آمریکا باید توافق با ایران را به نوعی مدیریت کنند؛ چون توافق تنها راه مدیریت بلند مدت برنامه هسته‌ای ایران است. پس رژیم صهیونیستی می‌خواهد مذاکره و توافق با ایران انجام شود اما در ازای آن مذاکره و توافق، خیلی چیز خاصی به ایران ندهند و ایران به نوعی مجبور به تمکین به نظر طرف مقابل باشد بدون اینکه امتیاز جدی بگیرد.

ایزدی با اشاره به حضور چهره‌های اقتصادی در ترکیب جدید هیات مذاکره‌کننده ایران خاطرنشان کرد: نیاز بود در مذاکرات سال 94 هم همین اتفاق بیفتد یعنی آن بعد اقتصادی و دغدغه‌های مربوط به تحریم در تیم مشخص شود و چهره‌های اقتصادی قوی در تیم باشند، اما این امر صورت نپذیرفت. این حرکت با توجه به شرایط قبل قدمی رو به جلو است. 

این کارشناس بین‌الملل با تاکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها در پوشش مذاکرات و تاثیر آنها بر افکار عمومی تصریح کرد: مسئله‌ای که در سری گذشته و حال حاضر وجود دارد، در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی ما دچار چالش هستیم. چون به‌نظر می‌رسد آمریکایی‌ها نمی‌خواهند به برجام برگردند هدف‌شان بیشتر پروژه مقصرسازی است؛ یعنی برجام به نتیجه نرسیده و ایران را مقصر جلوه دهند و در نهایت به سمت یک اجماع علیه ایران بروند و از این جهت جنگ روایت‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند مخصوصا در  این دور فعلی و به این دلیل آن ساختار پیوست رسانه‌ای مربوط به مذاکرات باید قوی‌تر شود. 

انتهای پیام// 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا دولت رژیم صهیونیستی برنامه هسته ای برنامه هسته ای ایران کشورهای غربی پوشش جنگ رسانه ایران برنامه هسته ای ایران رژیم صهیونیستی هسته ای برنا برنامه هسته ای ایران رژیم صهیونیستی توافق با ایران گزینه نظامی تنها راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۸۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز گفت که در صورت دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا، انجام عملیات نظامی در رفح به تعویق می افتد.

این اظهارات کاتس در حالی بیان شد که گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس، امروز ویدئویی را از دو اسیر صهیونیست منتشر کرد که طی آن این دو نفر هشدار دادند حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه باعث آزادی ما نخواهد شد، بلکه جان ما را به خطر خواهد انداخت.

در پی انتشار این فیلم، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین به کابینه رژیم صهیونیستی هشدار دادند که یورش به رفح به اسارت بیشتر صهیونیست‌ها یا مرگ آن‌ها در اسارت منجر خواهد شد و این رژیم بایستی بین یورش به رفح یا بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کند.

آن‌ها گفتند که کوتاهی کابینه در حق ربوده‌شدگان، جنایت کابینه علیه شهروندان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم