Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون محیط زیست پیگیری قانون هوای پاک را در دستور کار قرار داده و به همین منظور کمیته علمی و تخصصی را تشکیل دادیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سمیه رفیعی با بیان اینکه تمرکز فراکسیون محیط زیست در دوره یازدهم بر نظارت بر اجرا، کارآمد سازی و بازنگری در قوانین بوده است، گفت: عمده وقت فراکسیون صرف این موارد شده و  یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در رسانه‌های داخلی و خارجی مورد توجه قرار گرفت ممنوعیت صید ترال بود که زمان و انرژی فراوانی را از ما گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته سایر فعالیت‌های مهم فراکسیون نباید تحت‌الشعاع یکی از عملکردهای ویژه قرار بگیرد و موضوعات مهم دیگری در این فراکسیون دنبال شده که هر کدام از آن‌ها قابل توجه بوده و مسائل مهمی را پیگیری و به نتیجه رسانده‌ایم.

وی با یادآوری  پیگیری اجرای قانون هوای پاک، افزود: این قانون یکی از قوانین مترقی مجلس دهم بود اما بسیاری از مواد آن اجرا نشده و بر روی زمین مانده بود که پیگیری آن را در دستور کار قرار داده و به همین منظور کمیته علمی و تخصصی را تشکیل دادیم.

رئیس فراکسیون مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارگروه‌هایی را به صورت جداگانه تحت عنوان محیط طبیعی و حیات وحش، محیط زیست انسانی و دریایی، پسماند و آلودگی هوا  تشکیل دادیم؛ مباحث کارگروه‌ها را بررسی کردیم و متوجه شدیم که دستور‌العمل‌های برخی مواد قانون هوای پاک هنوز تدوین نشده است. در مکاتبه با دستگاه‌ها آن‌ها از کمبودهای بودجه‌ای، نیرو و امکانات انتقاد کردند در حالی که در بعضی موارد، اجرای این قانون نیازی به بودجه نداشت. البته که عدم اختصاص بودجه متمرکز برای این قانون از خلأهای مهم است.

رفیعی ادامه داد: با توجه به جمیع موارد بررسی شده، این موضوع به سرفصل کاری مفصلی برای ما تبدیل شد و مجبور شدیم آن را در جریان بررسی ترک فعل‌ها  قرار دهیم که در قالب اعمال ماده 234 ترک فعل‌ها بررسی می‌شود و به قوه قضائیه اعلام و قوه بحث مجازات‌ها را انجام می‌دهد. در این رابطه موادی که با مشکل مواجه بود را استخراج کردیم و مراحل پیگیری آن در مجلس در حال طی شدن است و باید کمیسیون تخصصی در مورد آن نظر داده و در صحن رأی‌گیری و سپس گزارش آن به قوه قضائیه ارسال شود.

اقدام خطرناک "یک خودروساز بزرگ کشور" که منجر به آلودگی بیشتر هوا می‌شود!ترک‌فعل دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون هوای پاکانتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آلودگی هوا پایش و نظارت در محیط زیست مجلس آلودگی هوا پایش و نظارت در محیط زیست مجلس قانون هوای پاک محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۹۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات جامعه پزشکی با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی و رئیس سازمان بازرسی کل کشور، روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

در این جلسه، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ضمن اشاره به جایگاه مهم جامعه پزشکی در حفظ سلامت جامعه و خدمت به مردم، بر حفظ کرامت جامعه پزشکی و پاسداشت نیروی انسانی در حوزه سلامت تاکید کرد.

وی با اشاره به وضعیت دستیاران رشته‌های تخصصی و متخصصین طرحی ضریب K، گفت: جامعه پزشکی کشور جزو قشرهای تخصصی مرجع و خدمتگذار کشور است که لازم است ضمن رعایت اخلاق پزشکی و حرفه‌ای و ارتقای توان علمی خود، همچنان در منطقه و دنیا افتخار آفرین باشد.

خدائیان افزود: رسیدگی‌به وضع دستیاران رشته‌های تخصصی و متخصصین طرحی ضریب K باید از اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان کشور باشد.

وی همچنین نسبت به پیگیری جدی مطالب مطرح شده توسط رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جامعه پزشکی و چالش‌های پیش روی آن در آینده، وضعیت نیروهای تخصصی و طرحی را تشریح کرد و خواستار رسیدگی به نارسایی‌های مرتبط با این حوزه به ویژه در زمینه اقتصاد سلامت، زیرساخت‌های تأمین و آموزش نیروی تخصصی برای کشور به خصوص شرایط رزیدنتی و نیروهای طرحی شد.

وی همچنین نسبت به پیگیری ویژه پرونده‌های اخیر و نیز برخی برخوردهای صورت گرفته با اعضای جامعه پزشکی در برخی استان‌ها و مطب‌ها تاکید کرد.

کد خبر 6092115 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود