Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان گفت: ۹۰۰ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن محرومان کشور امسال در اختیار دولت قرار گرفته است و تفاهم‌نامه‌ای نیز در این راستا مبادله شده است.

به گزارش قدس آنلاین، «محمد پیرعلی» شامگاه جمعه افزود: علاوه بر زمین‌های مذکور در رایزنی با وزارت راه و شهرسازی این آمادگی در استان‌ها وجود دارد که به‌صورت رایگان زمین به‌منظور ایجاد مسکن اقشار ضعیف جامعه در اختیار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‌ سیاست اولویت‌دار بنیاد مستضعفان را توانمندسازی اقشار محروم جامعه عنوان کرد و گفت: یک بخش از تسهیلات قرض الحسنه از سوی بنیاد علوی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال برای توانمندسازی افراد پیش‌بینی شده است.
معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان کشور ادامه داد: بخش دیگری از اعتبارات تا سقف ۲ میلیارد ریال در راستای تبصره ۱۶ قانون بودجه اجازه می‌دهد که به‌منظور توانمندسازی‌ افراد آسیب‌پذیر جامعه قرار گیرد.
پیرعلی اظهار داشت: ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توانمندسازی این جامعه هدف پیش‌بینی شده که بخشی از آن استانی  است و آمادگی لازم برای جذب این منابع مالی فراهم است.
 وی بیان کرد: یک هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار بانک سینا  و همچنین ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در اختیار چهار بانک دیگر است تا با معرفی بنیاد مستضعفان در راستای توانمندسازی جامعه هدف صرف شود.
معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان کشور گفت: تامین سیمان و برخی مصالح ساختمانی دیگر هنگام بروز حوادث غیرمترغبه به‌صورت رایگان مدنظر است.
پیرعلی اظهار داشت:  تاکنون‌ ۷۰۰ هزار تن سیمان برای مناطق زلزله زده خوزستان که به تازگی دچار آسیب شدند از سوی بنیاد مستضفان تامین شده است.
وی گفت:‌ بنیاد مستضعفان اهداف اولویت‌دارش را بر فعالیت مجدد واحدهای تولیدی، توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار تنظیم کرذه و تمام دارایی‌های این نهاد مردمی به نفع اقشار ضعیف جامعه هزینه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان در بیش ۵۲ رشته در سراسر کشور فعالیت اقتصادی دارد که بیشتر آن در حوزه ساختمانی و برخی نیز در مباحث صنعتی، شرکت‌های سیمانی است.
معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعان کشور بیان کرد: برخی طرح‌های کشور  در صنعت فولاد نیمه کاره و مغفول مانده که باید با تمام ظرفیت برای تکمیل این طرح‌های عمرانی  تلاش شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مسکن محرومان بنیاد مستضعفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد

امیرقلی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس  در مورد در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: بانک‌ها به تعهدات خودشان به درستی در بحث مسکن عمل نکردند تامین این مقدار سپرده برای اقشار آسیب پذیر و متوسط سخت است اینکه ماهی چهل پنجاه میلیون بدهند دشوار است.  باید قانون مصوب مجلس در بحث در اختیار قرار دادن تسهیلات و زمین به مردم اجرایی شود نا فرد با دست خودش مسکن بسازد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید ساخت مسکن را به مردم واگذار کنیم و ما مرحله به مرحله نظارت کنیم. هزینه ساخت مسکن در شهرهای بزرگ یک میلیارد است کدامیک از افراد آسیب پذیر می توانند این را آماده کنند ما در مجلس مطرح کردیم که زمین را دولت بدهد. به جز چند کلان شهر دولت مشکلی برای تامین زمین در سایر شهرها ندارد.

جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اگر می خواهیم اقشار آسیب پذیر دارای مسکن شوند چاره ای جز اینکه زمین و تسهیلات در اختیار آنها  قرار دهیم نداریم. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راه برای حل مشکل مسکن مشارکت مردم است، گفت: بروکراسی و ساختار معیوب هم این اجازه را نمی دهد که دولت همه نیازهای بخش مسکن را برطرف کند. دولت هم ‌اراده کند نمی تواند کاری کند. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم. باید برای حل مشکل مسکن از ظرفیت مردم استفاده کنیم و بهترین بستر برای تحقق این امر عرضه زمین توسط دولت و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم از طریق شبکه بانکی است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از نهضت ملی مسکن بروجرد