Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@14:42:24 GMT

نشست گروه ۷ به دنبال جبهه متحد علیه تهاجم روسیه

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۹۵۸۹

نشست گروه ۷ به دنبال جبهه متحد علیه تهاجم روسیه

هم‌زمان با اینکه انگلیس میزبان نشست وزیران خارجه گروه هفت در شهر لیورپول در شمال انگلیس است، ثروتمندترین دموکراسی‌های جهان امروز (شنبه) به دنبال ارائه یک "جبهه متحد" علیه "تهاجم" روسیه به اوکراین خواهند بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در میان نگرانی‌های بین‌المللی تحت عنوان اینکه روسیه می‌تواند به اوکراین حمله کند؛ گرچه روسیه چنین چیزی را رد می‌کند، نشست "جی۷" (G۷) با حضور آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و همتایانش از فرانسه، ایتالیا، آلمان، انگلیس، ژاپن و کانادا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس قبل از مذاکرات به خبرنگاران گفت: کاری که ما باید انجام دهیم این است که اقدامات روسیه را متوقف کنیم. نشست G۷ پیرامون "اتحادی" بین اقتصادهای اصلی و هم‌فکر جهان است. ما قطعا نسبت به موضع خود در قبال تهاجم روسیه با احترام به اوکراین قاطع خواهیم بود.

هم‌زمان با اینکه اوکراین، روسیه را به علت گردآوری هزاران سربازان روسی در مرز و ایجاد "احتمال درگیری نظامی" متهم کرده، این کشور (اوکراین) مرکز بحران در روابط شرق-غرب شده است.

روسیه، اوکراین و آمریکا را به "رفتار بی‌ثبات‌کننده" متهم می‌کند و گفته است که برای حفاظت از خود به تضمین‌های امنیتی نیاز دارد.

انگلیس، به‌عنوان رئیس فعلی نشست G۷، از اعضا خواسته تا در در قبال دفاع از آنچه که "دنیای آزاد" نامیده می‌شود، مصمم باشند.

اواسط هفته گذشته، تراس اظهار کرد که غرب نیاز دارد تا نسبت به خطرات ایدئولوژی‌های رقیب بیدار شود. او "خطرات اقتصادی وابستگی اروپا به گاز روسیه" و "تهدید امنیتی" گسترده‌تر ناشی از فناوری چین را به‌عنوان یک مثال، برجسته کرده است.

آلمان که سال آینده رهبری دوره‌ای G۷ را از انگلیس بر عهده می‌گیرد، انتظار می‌رود در این نشست برنامه خود را برای سال ۲۰۲۲ تنظیم کند. وزرای اتحادیه اروپا، استرالیا، کره جنوبی و هند به همراه نمایندگانی از "انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا" (آسه‌آن) نیز در نشست لیورپول در برخی از جلسات به عنوان مهمان گروه هفت شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس روسيه اوكراين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۹۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به بهانه جدید دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه مسکو اعلام کرد که اتهامات آمریکا علیه روسیه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

دیروز چهارشنبه دولت آمریکا تحریم هایی را علیه نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه و همچنین تعدادی از موسسات، شرکت ها و مقامات آنها اعمال کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در توضیح اعمال این تحریم‌های جدید بدون ارائه سند و مدرکی اعلام کرد که «روسیه ظاهراً از ماده سمی کلروپیکرین در اوکراین استفاده کرده است»

به نوشته اسپوتنیک وزارت خارجه آمریکا همچنین از توجه به حقایق متعدد دربارهاستفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای مسلح اوکراین خودداری می کند.

کد خبر 6094882

دیگر خبرها

  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه