Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: به‌دنبال گشایش‌های جدید تجاری در روابط اقتصادی ایران با همسایگان هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مهدی صفری صبح امروز در جمع بازرگانان و فعالان اقتصادی استان گیلان کریدور شمال جنوب و شکل‌گیری آن را یک کریدور حیاتی برای تجارت ایران دانست و اظهار داشت: یکی از مسیرهای این کریدور در دریای خزر است که باید تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: در کریدور شمال جنوب و مسیر تجارت ایران به سمت آذربایجان و ارمنستان باید آلترناتیو داشته باشیم و ما به همین منظور کریدور آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و دریای سیاه را توافق کردیم.

صفری از کنسولگری آستراخان روسیه به عنوان پشتیبان تجار یاد کرد و گفت: نقش وزارت امورخارجه در بخش تجارت ایران در بازارهای هدف، نقشی پشتیبان و در راستای تسهیل‌ تجارت ایران، افزایش صادرات محصولات ایرانی و ظرفیت‌سنجی توان تولیدی و اقتصادی داخل برای حضور در بازارهای هدف است.

استاندار گیلان: هیچ عذری را برای کوتاهی در جذب سرمایه‌گذاری نمی‌پذیرماستاندار گیلان: کریدور ریلی شمال-جنوب به دغدغه اصلی تاجران و صادرکنندگان تبدیل شده استاستاندار گیلان: فعال‌سازی مخازن نفت و گاز استان با جدیت دنبال می‌شود

وی در رابطه با مشکل صادرات فلفل ایرانی که اخیراً روسیه مانع از واردات آن از ایران شد افزود: به‌زودی هیئتی از سازمان غذا و دارو، وزارت جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی عازم مسکو می‌شوند و هماهنگی‌های لازم با طرف روسی انجام می‌شود و معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه تا حصول نتیجه پیگیر مشکلات صادرکنندگان است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه با همه کشورها دوست و برادر هستیم اما منافع ملی اولویت ما است تصریح کرد: کشورهای همسایه ایران در کاسپین دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و حتی انتقال تکنولوژی هستند.

صفری به فراهم شدن گشایش جدید در روابط اقتصادی ایران با همسایگان پس از دیدار رییس جمهور کشورمان با رحمان در تاجیکستان خبر داد و بیان کرد: در 8 سال گذشته بسیاری از روابط تجاری از دست رفته بود و در تاجیکستان نیز با ریزش شدید تبادل تجاری روبه‌رو بودیم.

وی با بیان اینکه در حال گشودن درهای جدید تجاری در کشورهای همسایه هستیم خاطرنشان کرد: زمانی که سفیر ایران در روسیه بودم به دنبال کشتی رو رو رفتم و دو فروند کشتی رو رو از دریای سیاه موقت آوردم و اگر امروز رو رو به 10 کشتی می‌رسید هیچ وقت آذربایجان ما را بلاک نمی‌کرد چون ما آلترناتیو داشتیم.

صفری گفت: جای خرسندی دارد که بنادر گیلان راهکارهایی برای مسیر تجاری پیدا کرده است و توانسته با چین مسیر تجاری جدیدی را راه‌اندازی کند و بندر کاسپین هم در ایجاد کریدور چین-بندرکاسپین عملکرد خوبی داشته و مورد پشتیبانی وزارت خارجه است و این مسیر باید حمایت شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ابراز داشت: ما از لحاظ تکنولوژی به امکانات خوبی در بخش پزشکی و مهندسی دست یافته‌ایم از این‌رو کشورمان در برخی تکنولوژی‌ها دارای توانایی‌های فنی، مهندسی و پژشکی بالایی است و باید در این بخش تلاش بیشتری شود.

صفری در رابطه با راه‌آهن آستارا - آستارا و نحوه قرارداد آن تصریح کرد: نسبت به عملکرد قراردادهای خارجی باید حساسیت لازم را باید داشته باشیم چون منافع ملی در میان است و قرارداد راه‌آهن آستارا - آستارا از یک قرارداد تبعیت می‌کند که طرفین ملزم به رعایت آن هستند.

وی با بیان اینکه موضوع مذکور حتماً از سوی وزارت امور خارجه پیگیری خواهد شد افزود: وزارت راه و شهرسازی به عنوان طرف قرارداد مکلف به پاسخ و تعیین وضعیت راه‌آهن آستارا - آستارا خواهد بود و قطعاً منافع ما با همه کشورهای همسایه در کنار دوستی و برادری مطالبه می‌شود‌.

انتهای پیام/612/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تجارت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۹۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، محمد مخبر عصر شنبه در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رییس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه های همکاری های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت هم است، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ۱۰ ساله همکاری دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه‌ها و قراردادهای امضا شده هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رییس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم‌های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می توانند با تعمیق روابط خود تحریم‌های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای ۱۲ تفاهم نامه امضاء شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت‌های شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت‌های ایران در زمینه های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است