Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، فرزانه میری فعال بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه تهران طی یادداشتی نوشت: منابع انسانی، ارزشمندترین منبع در اختیار هر سازمانی است و ارزشمندی منابع انسانی به مسایلی مانند توسعه و ارتقای منابع انسانی وافزایش رضایت شغلی و کاهش فرسودگی شغلی گره خورده است که در صورت عدم ایجاد شرایط و بستر مناسب برای کارکنان نه تنها حفظ منابع انسانی کنونی با مشکل مواجه شده بلکه حفظ نیرو های جدید نیز با چالش عظیمی روبه رو خواهد بود و آسیب های فراوان مادی و غیر مادی بر پیکره سازمان آموزش و پرورش  وارد خواهد  کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در چشم انداز بیست ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران به جایگاه منابع انسانی به طور چشمگیر توجه شده  و برای رسیدن به این هدف، تحول در نظام تعلیم و تربیت اهمیت فوق العاده دارد. در این راستا نظام تعلیم و تربیت به جذب و نگهداری معلم مستعد نیازمند است ودر نتیجه تدارک برنامه ها و اقدامات حمایتی جهت حفظ و ایجاد انگیزه کافی ولازم  برای ماندگاری آن ها ضرورت دارد.  این اقدامات و برنامه های حمایتی از معلمان پیامد های گوناگونی دارد که مهم ترین آن ها تداوم خدمت با انگیزه و تلاش بیشتر و بهتر در جهت تحقق اهداف تحولی در نظام آموزشی کشور است.

یکی ازچالش های جدی که امروز نظام تعلیم و تربیت در بحث منابع انسانی با آن روبه رو است چالش کاهش رضایت شغلی معلمان و بالتبع آن افزایش میزان فرسودگی شغلی و بی انگیزگی بین آن ها است از این رو جذب افراد با استعداد کافی نیست بلکه باید استراتژی برنامه ریزی شده ای برای استفاده از توانایی ها و حفظ تعهد معلمان با استعداد در مدارس وجود داشته باشد و باتوجه به اینکه معلمان بارضایت شغلی بالا نقش مهمی در پیش برد اهداف آموزش و پرورش دارند، حفظ و نگهداشت استعدادها ضرورت دو چندان پیدا می‌کند.

در حال حاضر انتصاب مدیران نالایق و به دنبال آن تصمیم گیری های نادرست در حوزه تعلیم و تربیت در سطوح مختلف، استرس شغلی، مشکلات جدی مربوط به معیشت، عدم اجرای رتبه بندی طی سالیان طولانی با وجود وعده وعیدهای فراوان، تنزل جایگاه و شان معلمی در نگاه جامعه تنها بخش کوچکی از دلایلی است که معلمان با استعداد و دغدغه مند را نسبت شغل شان دلسرد کرده و بالتبع آن انگیزه آنان را برای فعالیت و حضور موثر در عرصه تعلیم و تربیت تحت شعاع قرار داده است، بدیهی ست که با افزایش میزان فرسودگی شغلی سلامت روان این قشر دلسوز و زحمتکش نیز به خطر افتاده و نتایج ناگواری بر روی تربیت نسل آینده میهن عزیزمان برجای خواهد گذاشت که جبران آن به سادگی میسر نیست. 

تصویب و اجرای هرچه سریع تر رتبه بندی، عادلانه کردن نظام پرداختی، ایجاد زیر ساخت های حقوقی و قانونی از جمله در قوانین اداره مدارس و عادلانه کردن نظام پرداختی، ایجاد زیر ساخت های حقوقی و قانونی از جمله در قوانین اداره مدارس و فراهم ساختن امکانات لازم برای کشف وشکوفایی استعداد ها و توانایی معلمان مستعد، برنامه ریزی و تصمیم گیری های مناسب در جهت حمایت های اجتماعی و روانی  از معلمان از جمله اقداماتی است که می تواند در افزایش انگیزه و دلگرمی معلمان به مسیر پر فراز و فرود تعلیم و تربیت مثمر ثمر واقع شود، آموزش و پرورش حساس ترین و مهم ترین بخش اداره کشور است و معلمان اصلی ترین و موثرترین فعالان این حوزه هستند و ضروری می نماید رضایت شغلی معلمان همواره در الویت برنامه ریزی های وزارتخانه قرار بگیرد. امیدداریم در دوران وزارت آقای نوری قدم های موثری در این راستا برداشته شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرسودگی شغلی آموزش تعلیم و تربیت نظام تعلیم و تربیت فرسودگی شغلی منابع انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع استادیاران صالحین صبح چهارشنبه با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری استاد شبکه تربیتی بسیج استان بوشهر و نیز سردار دشتی جانشین فرماندهی سپاه استان بوشهر و استادیاران شبکه تربیتی بسیج برگزار شد.

آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و استاد شبکه تربیتی بسیج راهبرد و اهداف برنامه‌های مجموعه تعلیم و تربیت سپاه استان بوشهر را برای سال ۱۴۰۳ تبیین کرد.

حجت الاسلام موسوی مسئول تعلیم و تربیت سپاه گزارشی از عملکرد سال ۱۴۰۲ معاونت تعلیم و تربیت سپاه استان بوشهر در عرصه دارالقرآن بسیج، دوره‌های آموزشی طرح ولایت و توانمند سازی ارکان شبکه، اردوهای تربیتی، نظارت‌ها و بازرسی از کمیت و کیفیت را ارائه داد.

در ادامه احکام مسئولیتی استادیاران جدید توسط نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به افراد اعطا شد.

کد خبر 6087179

دیگر خبرها

  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد