Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدف از اعطای نماد اعتماد الکترونیکی، اعتمادسازی و رسـمیت‌دهـی بـه فعالیـت کسب و کارهای اینترنتی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در ابعاد مختلف اعم از امنیت، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است. دریافت ای نماد برای وب سایت های فروشگاه اینترنتی که نیاز به راه ­اندازی سیستم پرداخت آنلاین دارند الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب و محل فعالیت کسب و کارهای اینترنتی را احراز می‌نماید. دارنده نماد اعتماد الکترونیکی، تحت نظارت دستگاه­های مسئول، ملزم به رعایت قوانین و مقررات مندرج درتعهدنامه نماد است. سازمان حمایت از مصرف گنندگان، مرجع رسیدگی به تخلفات خرید اینترنتی از فروشگاه‌هایی که لوگوی ای­نماد دارند؛ است.
کاربران فضای مجازی برای خرید از سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی که کالا یا خدمتی عرضه می‌کنند نگران‌اند و هنوز به فرآیند خرید اینترنتی اعتماد کافی ندارند. مهم ترین عاملی که در این مورد مؤثر است اعتبار این فروشگاه‌ها است. به عبارتی کاربران، هم از وصول کالای خود اطمینان ندارند هم نسبت به کیفیت کالای اینترنتی مشکوک هستند.
اینماد چه مزایایی دارد؟
مهم‌ترین مزیت دریافت نماد اعتماد الکترونیکی اعتمادسازی برای مردم است و کاربران با اطمینان از اینکه نهاد ناظری فعالیت کسب‌وکار را رصد می‌کند با اطمینان خاطر بیشتری خرید کرده و می‌دانند در صورت بروز مشکل، می‌توانند مساله را از طریق مرکز تجارت الکترونیکی پیگیری و از کسب‌وکار مربوطه شکایت کنند. در ادامه به سایر مزایای دریافت اینماد برای کسب‌وکار اینترنتی می‌پردازیم.

دریافت درگاه بانکی: اعتمادسازی تنها مزیت مهم دریافت ای‌نماد نیست. دریافت درگاه پرداختی برای یک کسب‌وکار منوط به دریافت اینماد است و درصورتی که یک کسب‌وکار نماد اعتماد الکترونیکی دریافت نکرده باشد احتمالا در روش‌های درآمدزایی خود به مشکل خواهد خورد یا با چالش مواجه می‌شود.
گارانتی‌ محصولات: با وجود این‌که خرید اینترنتی به مراتب کاری راحت‌تر از خرید حضوری است اما مشکلات خاص خود را هم دارد. یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران را از خرید اینترنتی می‌ترساند، تطابق نداشتن ویژگی‌های محصول سفارش داده شده در سایت با محصولی است که به دستشان رسیده است؛ مشکلی که ای‌نماد تلاش کرده آن را برطرف کند. اگر بعد از رسیدن محصول به دست مشتری، او از کیفیت رضایت نداشته باشد یا دلایل منطقی دیگری داشته باشد، می‌تواند محصول را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرد.
همکاری با سایر شرکت‌ها: اگر صاحب یک سایت به دنبال توسعه کسب‌وکار خود و همکاری با سایر شرکت‌ها باشد، دریافت اینماد تنها گزینه پیش‌پای اوست. چرا که شرکت‌های بزرگ تنها با سایت‌هایی همکاری می‌کنند که ای‌ نماد داشته باشند. پست یکی از مهم‌ترین شرکت‌های لجستیکی ایران است که فقط مرسولات کسب‌وکارهایی را جابه‌جا می‌کند که اینماد دریافت کرده باشند.
حفظ اطلاعات شخصی کاربران: مساله حفظ اطلاعات شخصی همیشه یکی از اصلی‌ترین چالش‌های استفاده از اینترنت بوده است. اما مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به مردم این اطمینان را می‌دهد، در صورتی که از سایت‌های دارای اینماد خرید کنند، اطلاعات آنها محفوظ مانده و به دست کسی نمی‌افتد.
مهران محرمیان با اشاره به الزام قانونی اخذ اینماد تصریح کرد: موضوع الزام اخذ اینماد برای پذیرندگان شرکت های پرداخت یار به استناد ماده ١٠٣ آیین نامه اجرایی ماده ١٤ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی اجرایی شده است. این آیین نامه مصوب آبان ماه سال ۱۳۹۸ هیئت دولت بوده و طی بیش از دو سال گذشته تلاش شده به صورت تدریجی اجرای تکالیف به گونه ای که اختلالی در کسب و کارها ایجاد نشود پیگیری شود.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی افزود: الزام اخذ اینماد برای فروشگاه های مجازی که درگاه پرداخت خود را از شرکت های psp دریافت کرده اند از زمستان سال ۹۸ اجرایی شده و پذیرندگان جدید فعال در فضای مجازی علاوه بر اخذ شماره پیگیری مالیاتی ملزم به دریافت اینماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بوده اند.

محرمیان همچنین تاکید کرد: در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد، مرکز توسعه تجارت اقدام به طراحی نماد بی ستاره کرده و اخذ این نوع اینماد در کمترین زمان و با حداقل اطلاعات امکان پذیر است. کسب و کارهای خرد می توانند به صورت کاملا سیستمی و برخط و صرفا با ارایه اطلاعات هویتی و دامنه خود نسبت به اخذ این نوع اینماد اقدام کنند. وجود این نشان در سایت‌های پذیرندگان فضای مجازی موجبات اعتماد بیشتر مشتریان را فراهم می کند.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بانک مرکزی همواره اهتمام ویژه ای در اجرای قوانین مجلس و مصوبات هیئت دولت دارد؛ در این خصوص نیز پیش از اجرا تلاش کرده با انجام هماهنگی های لازم با مرکز توسعه تجارت موجب کاهش دغدغه‌های کسب و کارها شود و هر گونه پیشنهادی که باعث تسهیل شروع کسب و کارها شود را مورد بررسی قرار خواهد داد.
در نتیجه؛ هدف از اعطای نماد اعتماد الکترونیکی، اعتمادسازی و رسـمیت‌دهـی بـه فعالیـت کسب و کارهای اینترنتی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در ابعاد مختلف اعم از امنیت، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است. به همین علت است که پلیس فتا به متقاضیان خرید اینترنتی توصیه می‌کند هنگام خرید به‌وجود این نماد در وب سایت فروشگاه توجه کرده و با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان حاصل کنند. یکی از تهدیدهای ای­ نماد اطلاع­ رسانی نکردن در باره اعتماد و اطمینان مردم در باره کسب و کار در فضای مجازی است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: توسعه توسعه تجارت اینماد کارهای اینترنتی پرداخت آنلاین نماد اعتماد الکترونیکی تجارت الکترونیکی مرکز توسعه تجارت دریافت اینماد خرید اینترنتی کسب و کارهای فروشگاه ها فضای مجازی دریافت ای کسب وکار شرکت ها سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

شاخص کل بورس روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نهایت با کاهش ۳۷۳۷ واحدی بر روی کانال ۲ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۹۶ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ را بخوانید. به گزارش نبض بورس، بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ : خبر‌های مهم برای بورس امروز: ۱- خاندوزی: گفتگوی بسیارسازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم. جناب فیصل ابراهیم با هر ۵ پیشنهاد ایران موافقت نمود و بر تدوین نقشه‌راه همکاری‌های اقتصادی بخش دولتی - خصوصی و سرعت در اجرای آن، تاکید کرد ۲- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به رئیسی: با سیاست‌های بانک مرکزی منتظر شوک ارزی باشید ۳- دالبر افزایش نرخ گرفت: نرخ فروش برخی از محصولات این شرکت به جهت پوشش هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و اقلام بسته بندی افزایش یافته است. ۴- کماسه بر اساس مصوبه هیأت مدیره شرکت تامین ماسه ریخته گری، با توجه به افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و رشد قیمت تمام شده محصول تولید شده، هیأت مدیره با اعمال افزایش نرخ محصولات شرکت به طور متوسط حدود ۲۱% از تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ موافقت نمود. ۵- محصولات «شلیا» گران شد: شرکت مواد ویژه لیا اقدام به افزایش نرخ فروش محصول تیشو الیاف شیشه به مقدار ۲۳ درصد نموده است. ۶- «سیمرغ» میزان افزایش سرمایه را افزایش داد: شرکت سیمرغ تغییر خبر داد که میزان افزایش سرمایه از ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال به ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال شرکت سیمرغ که به تصویب هیئت مدیره رسیده است. ۷- مهم برای حکشتی: واگذاری سهام متعلق به دولت به سازمان تامین اجتماعی ۸- مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰% وجامی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی صادر شد ۹- حجم مبنای شرکت سرمایه‌گذاری جامی (وجامی ۱)، از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ معادل ۱۰ درصد سرمایه پایه شرکت (۲۵۰، ۰۰۰، ۰۰۰ سهم) لحاظ خواهد شد. ۱۰- افزایش سرمایه ۱۲۵ درصدی "ثفارس" به ثبت رسید. صف‌های خرید و فروش در پیش گشایش تعداد نماد‌های در صف خرید: 47 نماد | ارزش صف‌های خرید:  301.2 میلیارد تومان تعداد نماد‌های در صف فروش: 31 نماد | ارزش صف‌های فروش:  313.5 میلیارد تومان گزارش بازار: شاخص کل امروز ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 

شاخص کل: 2 میلیون و 268 هزار و 845 واحد | کاهش 12226 واحدی | معادل منفی 0.54 درصد

شاخص کل قیمت وزنی-ارزشی: 470 هزار و 845 واحد | کاهش 2537 واحدی | معادل منفی 0.54 درصد

شاخص کل هم وزن: 750 هزار و 804 واحد | کاهش 6018 واحدی | معادل منفی 0.80 درصد

شاخص قیمت هم وزن: 420 هزار و 255 واحد | کاهش 3368 واحدی | معادل منفی 0.80 درصد 

شاخص آزاد شناور: 2 میلیون و 927 هزار و 63 واحد | کاهش 18969 واحدی | معادل منفی 0.64 درصد

شاخص بازار اول: یک میلیون و 758 هزار و 902 واحد | کاهش 11088 واحدی | معادل منفی 0.63 درصد

شاخص بازار دوم: 4 میلیون و 274 هزار و 728 واحد | کاهش 18335 واحدی | معادل منفی 0.43 درصد

شاخص سهامداران خرد امروز ۱۱ اردیبهشت  ۱۴۰۳ 

(شاخص ارزش دارایی سهامداران با دارایی کمتر از ۱۰ میلیارد تومان)

شاخص سهامداران خرد:  135 هزار و  655 واحد | کاهش 928 واحدی | معادل منفی 0.68 درصد

ارزش و حجم معاملات

تعداد معاملات: 295 هزار و 392 نوبت معاملاتی

ارزش معاملات: 36 هزار و 18 میلیارد ریال

حجم معاملات: 5 میلیارد و 779 میلیون برگه اوراق بهادار

ارزش دلاری بورس

ارزش دلاری بازار: 153 میلیارد دلار

نماد‌های تاثیرگذار

۷ نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس: فولاد ، فملی ، شپنا ، شبندر ، وامید ، وبملت ، فارس

صف‌های خرید و فروش

تعداد نماد‌های در صف خرید: 54 نماد | ارزش صف‌های خرید: 1473 میلیارد تومان
سنگین‌ترین صفوف خرید: ملت ، ثزاگرس ، وسدید

تعداد نماد‌های در صف فروش: 56 نماد | ارزش صف‌های فروش: 3174 میلیارد تومان
سنگین‌ترین صفوف فروش: همگام ، فنرژی ، وثنو

سرانه خرید و فروش بازار

سرانه خرید: 20.1 میلیون تومان

سرانه فروش: 24.8 میلیون تومان

برترین عرضه و تقاضا

۳ نماد با برترین تقاضا در بورس:  ملت ، وسدید ، وتوس

۳ نماد با برترین عرضه در بورس:  فنرژی ، وثنو ، توریل

بیشترین و کمترین قیمت

۳ نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس: وتوس ، غشاذر ، دکوثر

۳ نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس: پاسا ، فسازان ، خلنت

ورود و خروج پول حقیقی:

میزان خروج پول حقیقی: 238 میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: دعبید ، فروژ ، فزر

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: فولاد ، خودرو ، زاگرس

نقشه بازار امروز ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳     

گزارش بازار هر روز راس ساعت ۱۳:۳۰ در نبض بورس منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • فروش اینترنتی دارو
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است
  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود