Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، غلامعلی دهشیری صبح امروز در نشست ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار اظهار کرد: بانک اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار می‌تواند در بحث نظارت، پایش و برخورد سریع و به موقع دستگاه‌های انتظامی و امنیتی جهت شناسایی، دستگیری و تأمین نظم و امنیت در جامعه بسیار موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این بانک اطلاعاتی باید پرونده کامل شخصیت مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار بارگزاری و دسترسی از آن در اختیار قضات نیز قرار گیرد تا در صدور احکام به سابقه متهمان نیز توجه جدی شود.

رئیس کل دادگستری یزد با اشاره به حوادث اخیر در این استان گفت: باید در خصوص متهمان جرائم نوظهور نیز با توجه به ابعاد مختلف پرونده تحقیقات جامع و کامل صورت گیرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان با اشاره به فراگیری حضور در فضای مجازی به سبب شرایط حاضر، تصریح کرد: باید علاوه بر فضای حقیقی، فضای مجازی نیز با هدف پیشگیری از جرم، مورد رصد قرار گیرد.

دهشیری گفت: باز بودن امکان جستجو در بستر فضای مجازی همانقدر که می تواند مفید باشد اما ولنگاری این حوزه برای برخی از گروههای سنی پایین و افراد مریض و معلوم الحال مخرب است که به دنبال آن آسیب های بسیاری دامن جامعه را خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: پیشرفت‌های علم و تکنولوژی به ویژه گسترش دسترسی به فضای مجازی در کنار تمام تسهیلات و امکاناتی که برای بشر به وجود آورده، مخاطراتی را نیز به همراه دارد که باید با ارتقاء سواد رسانه و نظارت بر خانواده بر این مخاطرات فائق آمد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، قدرت نمایی و سلب آرامش و تهدید شهروندان را شاخصه اراذل و اوباش ذکر و خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت و آرامش برای عموم جامعه رسالتی است که بر عهده حاکمیت است و اجازه نخواهد داد تا افرادی از طریق فضای مجازی و حتی حضوری بر این نظم و امنیت و آرامش خلل ایجاد نمایند.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: مجرم حرفه ای بانک اطلاعاتی قوه قضائیه استان یزد خبرگزاری فارس آرامش تکنولوژی تسهیلات مجرمان حرفه ای و سابقه دار فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۰۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 موسیقی کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» که برای آموزش خردسالان ساخته شده، آنچنان در فضای مجازی وایرال شده که حالا به جشن‌های دختران دبیرستانی رسیده و در این جشن‌ها به صورت گروهی اجرا می‌شود. ویدیویی که از یکی از این جشن‌ها در فضای مجازی منتشر شده و مورد توجه قرار گرفته را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است