Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطرات نامحسوس دنیای اینترنت در چنین مواقعی ما را تهدید می‌کنند. زمانی که جذابیت یک اپلیکیشن و کنجکاوی ما نسبت به آن سبب می‌شود بدون توجه به منابع و استانداردهای فضای مجازی، دست به دریافت فایل یک اپلیکیشن و دانلود آن از طرق ناایمن بزنیم، می‌توان گفت که دستگاه تلفن هوشمند و بسیاری از اطلاعات مهم ما در معرض خطر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا حفظ امنیت گوشی مهم است؟

گوشی‌هایی که ما امروزه در دست داریم، علاوه بر آنکه از ارزش مالی برخوردار هستند و قطعا برای تهیه آن‌ها بودجه قابل توجهی را هزینه کرده‌ایم، مکانی برای ذخیره اطلاعات شخصی، رمزها و حساب‌های کاربری، تصاویر و ویدیوهای خانوادگی، مدارک و بسیاری از داده‌های مهمی هستند که زندگی محرمانه و روزمره ما را تشکیل می‌دهد.

از این رو مهم است ضمن حفاظت از سخت‌افزار آن به منظور جلوگیری از بروز خسارت مالی، از داده‌های ذخیره‌شده در آن نیز حفاظت کنیم. چرا که بسیاری از این اطلاعات می‌تواند سبب قرار گرفتن ما در معرض کلاهبرداری‌های اینترنتی باشد.

یکی از عواملی که می‌تواند سلامت و امنیت گوشی ما را به خطر بیندازد، دریافت فایل از منابع نامطمئن و دانلود اپلیکیشن از سایت‌های نامعتبر و متفرقه است. این فایل‌ها همراه خود ویروس‌ها و فایل‌های جانبی آسییب‌زننده‌ای را وارد گوشی موبایل می‌کنند که ممکن است دسترسی خارجی به اطلاعات ما را برای آن برنامه باز کند یا به سلامت سخت‌افزاری گوشی ما آسیب وارد کند.

چرا دانلود از تلگرام و سایت‌های متفرقه امن نیست؟

حتما شما هم به کرات شنیده‌اید که دانلود فایل‌ها و برنامه‌ها از تلگرام و سایت‌های نامعتبر و متفرقه روش امنی برای دسترسی به برنامه‌ها نیست. اما دلیل این موضوع چیست؟

اول از همه باید گفت که تلگرام یک پیام‌رسان آزاد است و رسالت آن ارائه فایل برنامه‌های کاربردی یا اپلیکیشن نیست. همانطور که احتمالا همه ما می‌دانیم، هر شخصی که دارای یک حساب‌کاربری در پیام‌رسانی مانند تلگرام باشد، به راحتی می‌تواند یک گروه یا کانال راه‌اندازی کرده و محتوای مورد نظر خود را در آن نشر دهد. همچنین افراد می‌توانند هر فایل، عکس، ویدیو یا پیامی را که مایل هستند برای یکدیگر ارسال نمایند و تا زمانی که از طرف مخاطبین خود محدود نشده‌اند نیز می‌توانند به این کار ادامه دهند.

با همین توضیح مختصر درباره فضای حاکم بر پیام‌رسانی مانند تلگرام، می‌توان دریافت که احتمال دریافت فایل‌های مخرب و ناسالم از آن تا چه حد بالا است. چرا که نظارتی بر آنچه افراد با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند وجود ندارد.

در سایت‌های نامعتبری که اطلاعات تماسی قابل استناد، درگاه پرداخت‌های مطمئن و شناس، نمادهای اعتماد الکترونیک و سایر مواردی که نشان می‌دهند یک سایت معتبر است و می‌توان از اطلاعات منتشر شده در آن استفاده کرد نیز نمی‌توان با اطمینان خاطر دست به دانلود و نصب فایل‌ها و برنامه‌ها زد. چرا که دقیقا به همان دلیل مشابه، امکان آنکه فایل نصب برای دستگاه ما مخرب باشد وجود دارد.

راه امن دانلود برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها چیست؟

با توجه به آنچه درباره ایمنی دانلود و نصب برنامه‌ها گفته شد، سوال اینجاست که از چه طریق می‌توان برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها را به صورت ایمن دانلود کرده و بر روی دستگاه موبایل نصب کرد.

زمانی که قصد خرید یک محصول خاص را داریم، سعی می‌کنیم از یک تولیدکننده یا واردکننده که به صورت تخصصی در زمینه ارائه آن محصول خاص فعالیت می‌کند، اطلاعات گرفته و خرید خود را انجام دهیم. زمانی هم که قصد داریم یک اپلیکیشن یا برنامه را دانلود کنیم باید به فروشگاه‌های ارائه‌دهنده آن اپلیکیشن و برنامه مراجعه کنیم تا مطمئن باشیم آنچه که دریافت می‌کنیم استاندارد لازم برای استفاده بر روی موبایل ما را دارد.

فروشگاه‌های اپلیکیشن‌ها یا همان اپ‌استورها درواقع مراکزی هستند که به صورت تخصصی در زمینه ارائه اپلیکیشن فعالیت می‌کنند. برای مثال فروشگاه اندرویدی مایکت، ارائه‌دهنده به‌روزترین و معتبرترین نسخه اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مناسب برای سیستم‌عامل اندروید است که با اطمینان‌خاطر کامل می‌توان نسبت به دانلود و نصب برنامه

کد خبر 642439 برچسب‌ها اینترنت - تلگرام اپلیکیشن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اینترنت تلگرام اپلیکیشن اپلیکیشن ها برنامه ها فایل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب

رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید براینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر می‌دانیم، گفت: صدا و سیما امسال نیز با تمام توان در خدمت نمایشگاه کتاب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پیمان جبلی درباره برنامه رسانه ملی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: در ۲ سال گذشته تمام توان رسانه ملی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و معاونت‌های استانی و سیاسی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر دانست و افزود: برنامه‌های مفصل و متعددی از محل برگزاری نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران به روی آنتن رفت.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در استودیوهای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌هایی ضبط و یا به‌صورت زنده پخش شد و بر این اساس برنامه‌سازان و همکاران عزیز ما توانستند از نمایشگاه کتاب، سرمایه قابل توجهی برای طول سال فراهم کنند تا در خدمت کتاب، فرهنگ کتابخوانی و تقویت این فرهنگ باشیم.

جبلی گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با عزم و جدیت در نمایشگاه حضور خواهیم یافت؛ هر شبکه متناسب با کارکرد خودش به پوشش رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی خواهند پرداخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 748987

دیگر خبرها

  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب