Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شیخان امروز در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران اظهار کرد: نگاه ما برای حرکت به سمت آینده، نگاه شایسته‌سالاری و کار جهادی است. صنعت دخانیات کشور در زنجیره اول به بخش کشاورزی و کشت توتون گره خورده که متأسفانه با سیاست‌های غلط هر روز بخش کشاورزی را کوچک‌تر کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در بخش تولید، بازار و فروش نیز باید اقدامات اساسی انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران افزود: شرکت دخانیات ایران یک بنگاه تولیدی و اقتصادی است و زمانی این بنگاه ساخته خواهد شد که برای آن برنامه داشته باشیم. برنامه‌هایی را که تدوین کردم پس از اعمال نظرات کارشناسی بدنه شرکت عملیاتی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: صنعت دخانیات از حجم بالای نقدینگی و پول برخوردار است اما فقط پنج تا شش درصد بازار را در اختیار دارد.

شیخان اظهار کرد: آنهایی که در سال ۸۱ بدون مطالعه علمی پای شرکت‌های خارجی را به صنعت دخانیات باز کردند، به کشور خیانت کرده و باید پاسخگو باشند که چرا با اقدامات خود، سهم زیادی از بازار را به خارجی‌ها دادند. قراردادی که در دولت اصلاحات در حوزه دخانیات منعقد شد، بدتر از ترکمنچای بود.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: صنعت دخانیات باید مورد توجه همه قرار گیرد زیرا زمانی می‌توانیم صنعتی قوی و مبتنی بر اقتصاد مقاومتی داشته باشیم که تولید داخل را حمایت کنیم.

به گفته وی، آنهایی که در سال ۸۱ با شرکت‌های خارجی در حوزه دخانیات قرارداد امضا کردند نمی‌دانستند که چه زخمی به بدنه شرکت دخانیات زدند و کمر شرکت را خم کردند اما من قول می‌دهم که با توان بیشتر سهم بزرگ‌تری از بازار را در اختیار بگیریم.

افضلی: ۷۰ درصد بازار دخانیات در اختیار خارجی‌ها است

در ادامه این مراسم سیاوش افضلی مدیرعامل پیشین شرکت دخانیات ایران اظهار کرد: آخرین وظیفه هر مدیر این است که شرایط را به مدیر جدید انتقال دهد که ما این تجربیات دوره مدیریت خود را در یک دفترچه آماده کرده و تحویل مدیر جدید خواهیم داد.

وی افزود: من اول مهر سال ۹۸ به شرکت دخانیات آمدم که در آن زمان شرایط دخانیات اصلاً خوب نبود و این شرکت فقط ۳.۲ میلیارد نخ سیگار تولید می‌کرد و بازار هم وضعیت خوبی نداشت؛ این مسائل ناشی از اشتباهات کارشناسی و سیاستگذاری در کشور و مشکلات درون‌سازمانی بود.

افضلی ادامه داد: به دلیل حواشی و ضربه‌هایی که به این شرکت خورده بود، ناامیدی در سراسر شرکت موج می‌زد؛ از این‌رو برای توسعه تولید و بازار نیاز به همکاری همه بدنه شرکت داشتیم و باید اعتماد ایجاد می‌کردیم، بنابراین استراتژی اصلی این بود که اعتماد ایجاد کنیم و سهم خود از بازار را توسعه دهیم.

مدیرعامل پیشین شرکت دخانیات ایران گفت: در حال حاضر در حوزه تولید بیشتر مجتمع‌ها را فعال کردیم و مجتمع خوی نیز تا ماه بعدی فعال خواهد شد. همچنین ماشین‌آلات جدیدی که پنج، شش سال پیش خریداری شده اما راه‌اندازی نشده بودند، از هفته گذشته فعال شده و مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: طی یک دهه اخیر ضربه‌های زیادی به این شرکت وارد شد و عقب‌ماندگی زیادی داریم اما توانستیم با اصلاح روش‌های توزیع، سهم‌مان از بازار را بهبود بخشیم.

افضلی تأکید کرد: نکته اصلی این است که باید درک مشترکی در بدنه شرکت دخانیات و سهامداران ایجاد شود زیرا در غیر این صورت سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ها دقیق و علمی جلو نخواهد رفت. به عنوان مثال یک زمانی صندوق بازنشستگی فولاد از شرکت دخانیات خواست که یک ماه حقوق کارکنان صندوق به میزان حدود ۱۶۰ میلیارد تومان را واریز کند که امری نشدنی بود بنابراین رسیدن به نقطه مشترک امر بسیار مهمی است.

مدیرعامل پیشین شرکت دخانیات ایران افزود: حواشی شرکت بسیار زیاد بود، طی دو سال ۱۳ هیئت مدیره و در سه ماه دوبار مدیرعامل عوض کرد، شرکتی که چنین صدماتی دیده باشد، چگونه می‌تواند سرپا باشد؟ اینکه امروز در این وضعیت هستیم، نتیجه اقدامات کارکنان شرکت است و ما قدردان آنها هستیم. در دوره کرونا و شرایط تحریم‌های اقتصادی، تولید سیگار ۵۰ درصد افزایش یافت و سال آینده نیز حداقل ۱۶ میلیارد نخ می‌توان تولید کرد.

وی گفت: در آبان ماه امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نخ و در ماه جاری نیز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نخ سیگار تولید شده که بیانگر تحقق ۱۰۲ درصدی برنامه‌های ما است. اگرچه در بازار سیگار سوداگری ایجاد شده و قیمت‌ها به صورت مضاعف بالا می‌روند اما ما تاب‌آوری خود را حفظ کرده‌ایم.

افضلی ادامه داد: متأسفانه تعارض منافع در صنعت دخانیات زیاد است که باید به صورت شفاف و راحت با آنها برخورد کنیم. تمام مناقصات باید شفاف شود و توجه داشته باشیم که باج‌گیری صورت نگیرد.

مدیرعامل پیشین شرکت دخانیات ایران اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد بازار در اختیار دو شرکت خارجی است که به نوعی برای بازار تصمیم‌گیر نیز شده‌اند؛ این مسئله در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

کد خبر 5372598 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دخانیات ایران سیاوش افضلی ترکمنچای وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی ایران قیمت دلار لایحه بودجه 1401 سید احسان خاندوزی قیمت سکه بهار آزادی ارز 4200 تومانی ذوب آهن تجارت خارجی بانک مرکزی قیمت خودرو وزارت امور اقتصادی و دارایی قیمت طلا نهضت ملی مسکن صنعت دخانیات بدنه شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد

به گزارش صدای ایران، شرکت کشاورزی و دامپروری ملاردشیر به عنوان واحد برتر استان البرز در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای برتر استان البرز در سال 1403 انتخاب شد.
 
آئین اختتامیه سی و پنجمین دوره جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید در هفته کار و کارگر برگزار شد و از شرکت کشاورزی و دامپروری ملاردشیر به عنوان واحد برتر کار با حضور مسئولین کشوری و استانی تجلیل شد.
 
در این برنامه که محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور، عبدالله دارایی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز و سایر مدیران استانی حضور داشتند، از مهندس میثم امیرحسینی مدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری ملاردشیر، بعنوان واحد برتر کار استان البرز ، با اهدای لوح تقدیر و‌‌ تندیس تجلیل شد.      

دیگر خبرها

  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است / قرارداد با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است/قرارداد اتوبوسرانی با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس