Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

احمدرضا رسولی در رابطه با راه‌های پیشگیری از کمبود کلسیم، اظهار کرد: شهروندان از انواع شیر و لبنیات (پنیر، کشک، دوغ، بستنی و غیره) بسته به ذائقه خود به میزان کافی استفاده کنند. همچنین از ماهی کیلکا که همراه با استخوان خورده می‌شود، در وعده غذایی هفتگی استفاده شود، زیرا این ماهی یک منبع ارزان قیمت ولی سرشار از پروتئین و کلسیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ورزش کردن از تحلیل رفتن استخوان‌ها جلوگیری می‌کند و استعمال دخانیات نیز مانع جذب کلسیم مصرفی می‌شود، افزود: در صورتی که پزشک برای فردی کلسیم تجویز کرده باید حتما آن را مرتب مصرف کند.

این متخصص با بیان اینکه میزان جذب کلسیم در شیر و سایر محصولات لبنی کم چرب بیشتر از انوع پرچرب است، تصریح کرد: افرادی که نسبت به لاکتوز موجود در لبنیات حساسیت دارند، می‌توانند از محصولات لبنی فاقد لاکتوز استفاده کنند و افرادی که به پروتئین شیر حساسیت دارند نیز باید از مکمل‌های کلسیم استفاده کنند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه برخی از افراد مبتلا به سنگ کلیه، دچار سنگ‌هایی از جنس اگزالات کلسیم هستند، گفت: این افراد به جای محدود کردن مصرف غذاهای حاوی کلسیم باید غذاهای حاوی اگزالات مانند اسفناج، گردو و غیره را کمتر مصرف کنند.

رسولی خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به سنگ کلیه که دچار سنگ‌هایی از جنس اگزالات کلسیم هستند باید آب فراوان بنوشند تا از یک سو کریستال‌های اگزالات کلسیم در کلیه آنان رسوب نکند و از سوی دیگر دچار عوارض ناشی از کمبود کلسیم نشوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سنگ کلیه اسفناج گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌های سرشار از آهن

آفتاب‌‌نیوز :

کم‌خونی فقر آهن یکی از مشکلات شایع به‌خصوص در بانوان و کودکان است که تغذیه صحیح و گنجاندن منابع آهن در رژیم غذایی روزانه می‌تواند تاثیر خوبی در پیشگیری از این مشکل داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی اسموتی‌های آهن دار می‌پردازیم.

اسموتی اسفناج

این اسموتی علاوه بر کمک به تامین آهن، نقش مهمی در تامین دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری دارد. اسموتی اسفناج همچنین سرشار از فیبرها، پروتئین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که برای سلامت عمومی ضروری هستند. برای تهیه اسموتی اسفناج چند برگ اسفناج تازه را با یک موز، مقداری شیر بادام و کمی عسل در مخلوط‌کن بریزید. افزودن چند خرما نیز به غلظت اسموتی و طعم دلچسب‌تر آن کمک می‌کند. این نوشیدنی ویتامینه برای تحریک سطح انرژی بدن در طول روز عالی است و در پیشگیری از کمبود آهن نیز تاثیر خوبی دارد. 

اسموتی چغندر

چغندر یکی از سبزیجات بسیار مغذی است، زیرا مقدار فراوانی آهن، منیزیوم و فولات دارد که نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی خواهند داشت. نوشیدن منظم یک لیوان آب چغندر تازه می‌تواند در افزایش دریافت آهن موثر باشد و از طرفی بخش مهمی از ویتامین‌ها و املاح ضروری برای عملکرد مطلوب بدن را نیز تامین می‌کند. برای تهیه این اسموتی، مقداری چغندر را با هویج و در صورت تمایل سیب در مخلوط‌کن بریزید. کمی آب یا شیرنارگیل نیز اضافه کرده و این نوشیدنی را میل کنید.

آب سیب

آب سیب یکی از بهترین نوشیدنی‌های سرشار از آهن است که به تقویت سلامت و پیشگیری از کمبود‌های غذایی از جمله آهن کمک می‌کند. آب سیب همچنین سرشار از دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی مانند ویتامین C و پتاسیم است که در بهبود سلامت عمومی بدن تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند