Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مهدی علی اکبرزاده، امروز (شنبه، ۲۰ آذر) در نشست خبری بیست و سومین جشنواره قصه گویی با اشاره به اینکه قصه با فرهنگ و روح ما گره خورده، گفت: قصه انتقال مطلب را تسهیل می‌کند و باعث تقویت خلاقیت در مخاطب می‌شود. چون ذهن مخاطب، قصه را آن طور که می‌خواهد تجسم می‌کند. هرکس متناسب با علایق خودش شخصیت‌ها را تجسم می‌کند برای همین قصه شیرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از شنیدن قصه ها، نویسندگانی متولد می‌شوند که می توانیم با حضور  آنها شاهد هنرمندپروری و شاعر پروری در جامعه باشیم.

از مجموع حدود ۲۷ هزار اثری که به دبیرخانه جشنواره رسیده بود، مرحله اول در سطح استانی در قالب فیلم و در مرحله منطقه‌ای به صورت ارتباط زنده مجازی قصه‌گویی‌ها انجام شده است. داوری مرحله پایانی  جشنواره به صورت حضوری از ۲۵ آذر شروع می‌شود و تا ۳۰ آذر ادامه دارد.

وی ویژگی این دوره را استفاده از داوران غیرتهرانی دانست و افزود: این دوره به جهت مجازی بودن داوری ها برد رسانه‌ای خوبی داشت و از سوی دیگر داوری‌ها به صورت متمرکز انجام شد و چون اجراها در فضای مجازی بود، داوران غیرتهرانی هم به کار گرفته شدند.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اهمیت جشنواره قصه گویی برای کانون، اظهار داشت: اینکه روز سی ام آذر با عنوان روز قصه گویی در تقویم ملی ایران جای خود را باز کرده است، نشانه ای از یادگار ماندن جشنواره برای آیندگان است.

وی ادامه داد: در این دوره از پنج قاره در جشنواره شرکت کردند و متقاضیان کشورهای دیگر می‌خواستند گواهی حضور در جشنواره را داشته باشند؛ امسال جشنواره بیست و سوم که شب یلدا به کارش پایان می‌دهد آثار برگزیده را انتخاب و معرفی می‌کند. ۲۱ قصه گوی خارجی به جشنواره راه پیدا کردند و از کشور خود قصه گویی را اجرا می‌کنند. با وجود شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف، انتظار داریم مخاطبانی از سراسر دنیا داشته باشیم.

قصه گویی به زبان اشاره و جستارنویسی از جمله بخش‌هایی است که به جشنواره قصه گویی اضافه شده، اولین بار است که قصه گویان به زبان اشاره در جشنواره حاضر هستند و به مرحله نهایی رسیده اند. جستارنویسی هم به این جشنواره اضافه شده و به نوعی موضوع جشنواره را از قصه گویی صرف خارج کرده و از پژوهش در قصه گویی تقدیر کرده است. از مجموع جستارها، یک کتاب به نام قصه‌جو، تدوین کرده اند که در انتهای جشنواره منتشر خواهد شد. 

علی اکبرزاده از رونمایی پوستر جشنواره بیست و چهارم که در سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد در اختتامیه این دوره از جشنواره خبر داد. 

ادامه دارد...

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مهدی علی اکبرزاده جشنواره بین‌ المللی قصه‌گویی جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مهدی علی اکبرزاده جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مهدی علی اکبرزاده جشنواره بین المللی قصه گویی جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشنواره قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره‌ گل دلسوختگان قم در بازی‌ تشریفاتی

دو تیم دلسوختگان اهل بیت قم و فولاد هرمزگان در دیداری از هفته ششم و پایانی مرحله دوم لیگ دسته اول فوتسال باشگاه های کشور عصر امروز در سالن شهید حیدریان قم به مصاف هم رفتند. 

با توجه به اینکه که سرنوشت دو تیم از هفته گذشته مشخص شده بود، این بازی بیشتر جنبه‌ تشریفاتی داشت. 

این دیدار که با پیروزی شش بر دو نماینده قم به پایان رسید، گل‌های دلسوختگان را مهدی فتخانی (دو گل)، محسن سابقی، مهدی کبیری، حسین صادقی و محمد جواد سنگتراشان به ثمر رساندند. 

دلسوختگان با این پیروزی شش امتیازی شد و با رده سومی به کار خود پایان داد.

همچنین نماینده هرمزگان که صعود خود را قطعی کرده بود، با این شکست و با ۱۰ امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی صعود کرد.

گزارش از امیرحسین نیکوسخن

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی پایا
  • جشنواره‌ گل دلسوختگان قم در بازی‌ تشریفاتی
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب