Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، جریمه‌های کرونایی در جاده‌ها طرحی بود برای کاهش سفر در ایام کرونایی، بر اساس این طرح خروج پلاک‌های بومی و ورود پلاک‌های غیربومی از شهرها با وضعیت قرمز کرونایی یک میلیون و از شهرها با وضعیت نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه به دنبال داشت.

بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی کشور با عبور از موج پنجم کرونا، هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد و این یعنی دیگر جریمه یک میلیون تومانی برای ترددهای غیرمجاز جاده‌ای نداریم؛ بر اساس این رنگ بندی، ۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۲۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون شهرستان‌های اشنویه (آذربایجان غربی)، طبس، نهبندان (خراسان جنوبی)، بافت، زرند، سیرجان (کرمان)، بافق، بهاباد (یزد) در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند. خارج شدن تمامی شهرها از وضعیت قرمز و واکسینه شدن اکثر افراد به معنی مجاز شدن سفر نیست چراکه کرونا همچنان در کشور وجود دارد و جان هموطنان را می‌گیرد.

دیگر جریمه یک میلیون تومانی نداریم 

سردار تیمور حسینی جانشین رییس پلیس راهور  با تأیید این خبر گفت: همانگونه که اعلام شد تنها ۸ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند و خوشبختانه هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی نیست و این یعنی دیگر جریمه یک میلیون تومانی نداریم و فقط جریمه‌های ۵۰۰ تومانی شهرهای نارنجی پا برجا است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قرنطینه هوشمند به پلیس اعلام شده یا خیر، گفت: هنوز از جزئیات این طرح چیزی به پلیس اعلام نشده و مبنای محدودیت‌های جاده‌ای همان طرح قبلی است که بر اساس رنگ بندی ها، جریمه‌ها اعمال می‌شد.

قرنطینه هوشمند همچنان مبهم است 

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به تاریخ ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰ از اجرای قرنطینه هوشمند در مرحله‌های مختلف خبر داد و گفت: از یکشنبه هفته آینده (۲۱ آذرماه ۱۴۰۰) در قالب پنج مرحله به صورت یک هفته در میان ابتدا در سازمان‌های اجرایی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: پس از اجرای این طرح در سازمان‌های اجرایی؛ این طرح در بخش حمل و نقل عمومی و اصناف و سایر مراکز خدماتی و رفاهی اجرا خواهد شد.

البته عصر همان روز اطلاعیه‌ای از سوی کمیته اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا منتشر شد، در این اطلاعیه آمده بود «این طرح به صورت فازبندی اجرا می‌شود و شامل دستگاه‌های اجرایی، حمل و نقل درون شهری، واحدها و فعالیت‌های صنفی، حمل و نقل برون شهری و تردد خودروهای شهری می‌شود، همچنین زمان آغاز فاز مرحله اول این طرح یکشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ است، همچنین حدفاصل زمان فازبندی برای اجرای هر یک از مراحل پنجگانه یک هفته است.»

همین تناقض در زمان اجرای قرنطینه هوشمند برای شکست موفقیتی که مهار موج پنجم به دست آمده است کفایت می‌کند؛ البته اگر قرار باشد این طرح به صورت جدی اجرا شود باید جزئیات آن هرچه سریع‌تر به واحدهای اجرایی اعلام شود تا با اطلاع رسانی‌های به موقع باعث نارضایتی مردم نشوند.

منبع: مهر پربیننده ترین کشف خیره کننده در تخت جمشید + عکس خواستگاری کردن دختران ممنوع! خبر خوب برای فرهنگیان منتظر رتبه بندی رنگ سال ٢٠٢٢ انتخاب شد تبریک شب یلدا ۱۴۰۰

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جریمه ممنوعیت تردد کرونا جریمه کرونایی رنگبندی کرونا قرنطینه هوشمند وضعیت نارنجی وضعیت قرمز یک میلیون بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، روند قیمت در بازار طلا با کاهش چشمگیر قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به دنبال داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه پیدا کند، باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.

قیمت نقره همپای طلا ارزان شد

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی پیدا کرده است.

سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع‌سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد

قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزار تومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع‌سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900315

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تصاویری جدید از میزان خسارت تورنادو مرگبار به شهر ۱۲۵ میلیونی چین!
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • (ویدئو) چرا آسمان آتن نارنجی شد؟
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!