Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، با وجودی که تمهیدات لازم برای کنترل و پیشگیری از شیوع سویه اومیکرون در کشور اندیشیده شده است اما همچنان تاکید کارشناسان حوزه بهداشت و درمان رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیر ضرور است چرا که هر گونه غفلت سبب بازگشت به روزهای سخت شیوع کرونا در کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه گردهمایی معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاههای علوم پزشکی در مشهد در مورد مشاهده ویروس اومیکرون در کشور گفت: تاکنون موردی از شیوع این ویروس در کشور گزارش نشده است اما طبق تحقیقات جدید انجام شده، این سویه کرونا با وجود سرایت‌پذیری بالاتر، مرگ و میر کمتری نسبت به سویه‌های قبلی دارد.

بهرام عین‌اللهی با تاکید بر اینکه هماهنگی و تمهیدات لازم برای کنترل و پیشگیری از شیوع سویه اومیکرون در کشور اندیشیده شده است، گفت:‌ از مردم تقاضا داریم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود:  اکنون وضعیت ایران به لحاظ کنترل کرونا در شرایط نسبتا خوبی است و از 10 روز گذشته تاکنون آمار مرگ و میر کرونا در کل کشور 2 رقمی شده است، هر چند که حتی مرگ یک نفر نیز برای ما اهمیت دارد ونمی توان براحتی از کنار آن گذشت.

در پی رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون و نیز عبور خیز پنجم و مرگبار کرونا از کشور، تلفات کرونا هر چند دو رقمی اما روندی نوسانی افزایشی - کاهشی دارد و تعداد شهرهای با وضعیت قرمز نیز کاهش یافته است.

اما بر اساس بررسی‌های اپلیکشین ماسک، در حال حاضر 2 شهرستان که تا روز گذشته در وضعیت قرمز قرار داشتند، پاک شدند و نقطه قرمز رنگ در نقشه کرونایی کشور نداریم. بر همین اساس، 321 شهرستان در وضعیت آبی، 8 شهرستان نارنجی و 119 شهرستان زرد هستند.شهرستان‌های اشنویه (آذربایجان غربی)، طبس،  نهبندان (خراسان جنوبی)، بافت، زرند، سیرجان (کرمان) و بافق، بهاباد (یزد) در وضعیت نارنجی قرار دارند.

استان بوشهر/تمام شهرستان‌ها در شرایط آبی کرونایی قرار گرفتند

سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به بهبود روند ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: شهرستان بوشهر که در 2 هفته قبل در حالت زرد کرونایی قرار داشت با کاهش مبتلایان و بستری‌ها در بخش کرونایی به شرایط آبی تبدیل شد و اکنون تمام شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد استقبال در دریافت واکسن کرونا مطلوب است به‌گونه‌ای که 78 درصد جمعیت هدف بالای 12 سال واکسینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به کاهش مبتلایان به کرونا و شمار بستری‌ها در بخش کرونایی بیمارستان‌ها تصریح کرد: روند موارد بستری و موارد فوت استان بوشهر کاهش داشته و میزان بستری از متوسط کشور کمتر است.

وی به بستری بیماران کرونایی استان بوشهر در 100 هزار نفر پرداخت و خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد بستری‌ها از 100 هزار نفر جمعیت در هفته نخست آذر ماه 3.39 صدم درصد ثبت شده که نسبت به هفته‌های ماقبل آن کاهش داشته است.

کشمیری میزان مرگ ناشی از بیماری کرونایی در  مدت یاد شده در یک میلیون نفر جمعیت را 5.79 صدم درصد دانست و بیان کرد: اکنون شمار کل بستری‌ها در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان به 60 نفر رسیده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر به بستری بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان پرداخت و افزود: از مجموع 5 بستری بخش‌های مراقبت‌های ویژه کرونایی، 2 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: روزانه حدود 30 بیمار از بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص می‌شوند که این روند تسریع شده است.

وی افزود: تاکنون 2 هزار و 31 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کشمیری اضافه کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 89 هزار و 200 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

استان خراسان جنوبی/101 بیمار جدید شناسایی شد

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 663 تست مولکولی و سریع در استان انجام شد که بیشترین مبتلایان شناسایی شده مربوط به شهرستان‌های بیرجند، طبس و فردوس بود.

 غلامرضا شریف زاده افزود: تعداد فوتی‌های کرونا در استان نیز در این مدت با ثبت یک فوت دیگر به هزار و 248 نفر رسید.وی گفت: هم اکنون نیز 188 بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 64 نفر آن‌ها مبتلا به کرونا هستند و حال 2 نفرشان وخیم است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی ادامه داد: در خراسان جنوبی تاکنون یک میلیون و 24 هزار و 831 دز واکسن کرونا تزریق شده است.

شریف زاده گفت: بر اساس آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور شهرستان طبس از وضعیت قرمز کرونایی خارج و در وضعیت نارنجی قرار گرفت.وی افزود: هم اکنون شهرستان های طبس به همراه نهبندان در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرستان‌های درمیان، سربیشه، بیرجند و فردوس در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان‌های خوسف، زیرکوه، قائنات، سرایان و بشرویه نیز در وضعیت آبی و کم خطر قرار دارند.

استان کرمان/موارد بستری قطعی به 168 مورد رسید

 حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه روند کرونا در استان کرمان در هفته قبل روند ثابتی داشته و در حال حاضر استان در وضعیت خوبی نسبت به هفته‌های قبل قرار دارد اظهار داشت: هر چند در حال حاضر شرایط استان خوب است اما خطر شیوع سویه جدید بیماری در کشور و استان را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه هنوز اطلاعات زیادی از سویه اُمیکرون در دست نیست ادامه داد: با این وجود به نظر می‌رسد که در شرایط موجود مهمترین و بهترین راه مقابله با سویه جدید واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با عنوان اینکه مجموع واکسیناسیون کرونا در استان کرمان به 3 میلیون و987 هزار و 992 دوز رسیده اظهار داشت: تا کنون دو میلیون و 107 هزار و 453 دوز واکسن کرونا در نوبت اول، یک میلیون و 743 هزار و 83 دوز واکسن کرونا در دوز در نوبت دوم و 47 هزار و 456 هزار دوز واکسن در نوبت سوم در استان کرمان تزریق شده است.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 168 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 97 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 11 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 6 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 14 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 40 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 25 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 43 هزار و 697 مورد رسیده است.

وی به فوت 2 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 5 هزار و 101 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 107 هزار و 453 دوز عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 743 هزار و 83 دوز و واکسن تزریق شده نوبت سوم کرونا در استان 47 هزار و 456 دوزاست.

استان مرکزی/9 شهرستان شرایط آبی و کم‌خطر دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: براساس آخرین گزارش رنگ‌بندی مناطق کشور برای کرونا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 9 شهرستان تابعه استان مرکزی شرایط ابی و کم‌خطر دارد اما نباید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم مورد غفلت واقع شود.

سیدمحمد جمالیان افزود: شهرستان‌های اراک، ساوه، زرندیه، تفرش، فراهان، خنداب، شازند، فراهان، خمین اکنون در نقشه‌رنگ‌بندی کرونا با موقعیت آبی و کم‌خطر نمایش داده شده است اما رعایت پروتکل‌ها همچنان باید مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: موقعیت سه شهرستان کمیجان، آشتیان و محلات نیز در گزارش رنگ‌بندی کرونا زرد است و رعایت پروتکل‌های تعریف شده برای این مناطق باید با جدیت دنبال شود و امیدواریم هرچه سریع‌تر وضعیت این شهرستان‌ها نیز به وضعیت مطلوب برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: هیچ یک از 12 شهرستان استان مرکزی در فهرست مناطق قرمز و نارنجی نیست اما، با توجه به حساسیت موضوع، می‌طلبد مردم همچنان کووید 19 و قدرت و سرعت بالای انتقال آن را جدی بگیرند.

جمالیان افزود: با شیوع سویه جدید امیکرون مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت دنبال کنند و کسانی که واکسن خود را نزده‌اند، هر چه سریعتر با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز واکسیناسیون برای ایمن سازی اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ملیحه آدینه کد خبر: 1121505 برچسب‌ها کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرونا در استان کرمان بیمارستان های استان پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها خراسان جنوبی بیمارستان ها بخش کرونایی واکسن کرونا موارد بستری استان مرکزی استان بوشهر حال حاضر شیوع کرونا قرار دارند شهرستان ها یک میلیون دبیر ستاد شیوع سویه تزریق شده بستری ها کم خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد گفت: اولویتمان جاده‌های ترانزیتی تایباد - خواف است که روزانه حداقل ۷۰۰ دستگاه تریلر در آن تردد می‌کند و سال‌هاست مردم ما را به خاک و خون می کشد. ️ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  تایباد، مولانا غلام‌نبی توکلی در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای تابعه شهرستان تایباد، اظهارداشت: نهاد شوراها یکی از نهاد بسیار بزرگ و مهمی است که در انقلاب اسلامی شکل گرفت، شورا یکی از احکام اسلام است که قرآن کریم با صراحت به آن دستور می‌دهد.

وی افزود:کار اگر با مشورت نبود و با تک روی همراه بود، کاری از پیش نمی رود، قانون اساسی در چند اصل به موضوع شوراها پرداخته است و این نشان می دهد که قانون اساسی برگرفته از آیات قرآن کریم است و اصل شورا نیز از همین موضوع شکل گرفته است.

مولانا توکلی گفت: اعضای شورا افرادی هستند که از متن مردم انتخاب می شوند تا صدای مردم را به گوش مسئولان محلی و استانی برسانند، مانند آنچه نمایندگان شوراها تا امروز انجام دادند؛ مسئله اصلی شوراها، از مردم بودن و برای مردم بودن است و در این راه نباید از بیان مشکلات مردم چشم پوشی کنند.

خطیب جمعه شهرستان تایباد تاکید کرد: چهار سال حضور در شورا اگر با تشریح مشکلات مردم و حل آنها همراه نباشد، کم کاری است، شوراهای روستا مسئولیت مهمی دارند، آنها باید دهیار را به حرکت درآورند.

وی ادامه داد: امروز مشکلات شهرها و روستاها را شنیدیم و این مشکلات اساسی بود و میهمانان جلسه امروز این مشکلات را به مدیران استانی منتقل خواهند کرد ولی پیگیری برای حل آنها ضروری است.

مولانا توکلی خطاب به مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: آنچه از مشکلات بیان شد، حرف ما نیز هست و اولویتمان جاده‌های ترانزیتی تایباد - خواف  است که روزانه حداقل 700 دستگاه تریلر در آن تردد می‌کند و سال‌هاست مردم ما را به خاک و خون می کشد. ️

وی اضافه‌کرد: بیمارستان تایباد باید سریعتر وارد پروسه بودجه‌گذاری شود، فرماندار ما زمین را نهایی کرد ولی ورود به جریان اجرایی نیاز به بودجه گذاری در پایتخت دارد.

محور برنامه‌های اقتصادی و اشتغال توسط شوراها رقم بخورد

‍مهدی شیردل، فرماندار و رئیس شورای اداری شهرستان تایباد نیز اظهارداشت: ️از سال 1400 تا امروز 180 درصد پایه حقوقی کارگران افزایش داشته است با این حال باید بر امور بازار و معیشت بیشتر فعالیت شود و سرپل این نظارت و ارتباط شوراهای اسلامی هستند.

و️ی افزود: مردم سالاری دینی از اصول نظام جمهوری اسلامی ایران است، افتخار ما این است که در حوزه خدمات عمومی مانند آب، برق، گاز، تلفن، سالن های ورزشی، طرح های هادی با مشارکت شوراها به انجام رسید. ️

شیردل تصریح کرد:در حوزه صنایع مادر اشتغال آنچنانی ایجاد نمی‌شود، آنچه باید به آن توجه داشت توجه به بخش های پسینی و پیشینی است. یعنی شورای کاریز یا تایباد به موضوع کلان سرمایه گذاری در منطقه اقتصادی دوغارون توجه کند و محور فعالیت های شهرستان میز زعفران و  پسته باشد. ️

فرماندار و رئیس شورای اداری شهرستان تایباد گفت:محور برنامه ریزی اقتصادی و ایجاد اشتغال توسط شوراها باید رقم بخورد، ما در سنگ گرانیت 2 میلیارد تن و در سنگ آهن 30 میلیون تن ظرفیت برداشت داریم که باید به آن توجه شود. ️

وی ادامه داد:اولویت اصلی ما شروع بیمارستان است، در فرایندهای اجرایی این کار زمان بر است، لذا حمایت و همراهی خود را پای کار آورده و در سفر دور دوم ریاست جمهوری اسلامی به این امر سرعت بخشیم. ️موضوع جاده به دلیل اینکه بستر فعالیت های اقتصادی است، از اولویت‌ها است‌ و پیگیر آن هستیم.

ش️یردل عنوان کرد:یکی از گلایه های مردمی، ساخت و ساز در حومه و مشکلات آب و برق است، در طرح های توسعه این مشکل برطرف خواهد شد اما شوراها باید در پیشنهاد طرح های توسعه بازه زمانی 5 ساله در نظر داشته باشند و اگر در حوزه دولتی مشکلاتی بود، ما آماده همکاری هستیم.

شهردار تایباد،شهردار نمونه در استان است

برامکی، مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای خراسان رضوی نیز اظهارداشت: ️در بحث شوراها اختلاف سلیقه طبیعی است، در شوراهایی که همدلی بیشتر است، دهیار موفق تر است.

و️ی افزود: یکی از اتفاقاتی که در رویداد شهردار برتر رخ داد؛ در شهرهایی که شوراها منسجم تر بود، شهردار موفق تر بود و شهردار تایباد یک شهردار نمونه در استان است چرا که تغییرات شهر بسیار محسوس بود و این نشان از همدلی بین شورا و شهرداری است. ️

برامکی تصریح کرد:هرچه میزان درآمد پایدار افزایش پیدا کند، عملکرد شهرداری رشد بیشتری خواهد داشت، بنابراین باید مطابق قانون شوراها و شهرداری ها به سمت ایجاد درآمد پایدار حرکت کنند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • نصب اِلمان نقشه ایران با محوریت روز کار و کارگر در کرمان
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز