Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری گفت: خوزستان منابع آب‌های سطحی دارد و بیشترین شبکه‌های آبیاری و زهکشی سطحی کشور در این استان وجود دارد بنابراین از لحاظ فنی و علمی درست نیست در اراضی که تجهیز، مدرن، قطعه بندی و شبکه ایجاد شده است سامانه اجرا کنیم.

فریبرز عباسی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص علل عقب ماندگی سامانه‌های نوین آبیاری در خوزستان، گفت: ۳۰ درصد از اراضی آبی کشور به طور متوسط به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده اند و وسعت اراضی استان خوزستان نسبت به سایر استان‌ها خیلی بیشتر است به طوری که بیش از یک میلیون هکتار اراضی در خوزستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوزستان منابع آب‌های سطحی دارد و بیشترین شبکه‌های آبیاری و زهکشی سطحی کشور در این استان وجود دارد بنابراین از لحاظ فنی و علمی درست نیست در اراضی که تجهیز، مدرن، قطعه بندی و شبکه ایجاد شده است سامانه اجرا کنیم.

عباسی بیان کرد: به دلیل محدودیت اعتباری به طور متوسط سالی حدود ۱۰۰ هزار هکتار سامانه‌های نوین در کشور توسعه پیدا می‌کند که امسال این اعتبارات کمتر شده است و به دلیل این محدودیت‌های اعتباری سالانه به هر استان بر اساس شاخص‌ها و ارزیابی که وجود دارد مبلغی اعتبار تخصیص داده می‌شود.

مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری اظهار کرد: برای توزیع اعتبار سامانه‌های نوین آبیاری در استان‌های مختلف شاخص های مختلفی را هر ساله در نظر داریم و بر اساس این شاخص ها با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعتبارات را به استان‌های مختلف توزیع می‌کنیم و دو مورد از این شاخصه‌های اقلیمی، تنش آبی و بارندگی است.

وی در ادامه گفت: محدودیت اعتباری سرعت توسعه سامانه‌های نوین آبیاری را در استان‌های مختلف کند کرده است به طوری که امسال ۲۵ درصد تخصیص اعتبار داشته ایم که آن هم به صورت اوراق و اسناد خزانه با سررسید سه ساله است و از آن چیزی که در قانون بودجه مصوب شده است خیلی عقب مانده ایم و امیدواریم تخصیص بیشتری به ما داده شود تا به استان‌ها از جمله خوزستان در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری کمک کنیم.

 

بیشتر بخوانید: تولید بیش از ۹۵ درصد سامانه‌های نوین آبیاری در کشور از سوی ۴۰۰ تولیدکننده

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی سامانه های نوین آبیاری خوزستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی سامانه های نوین آبیاری خوزستان سامانه های نوین آبیاری استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباس کعبی عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان اظهار کرد: جنس انقلاب اسلامی رشد و شکوفایی و تحقق کرامت انسان است؛ رشد عقلانیت ایمان، اخلاق و آداب، عدالت و آزادی، پیشرفت و عزت، وحدت و همدلی و همچنین برادری در واقع خدمت به انسان‌ها است که همه اینها در مجموع باعث کرامت انسان می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: انسان ذاتاً کریم است اما کرامت اکتسابی در پرتوی حرکت جمعی انسان‌ها محقق می‌شود.

وی با تبریک فرارسیدن روز معلم بیان کرد: شهید مطهری با همه آثار گران بهای خود طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی بر پایه شکل‌گیری جمهوری اسلامی است و درسی که از این شهید می‌توانیم بگیریم، یک درس ایثار است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خوب است که در سالگرد ارتحال شهید مطهری و روز معلم در سطوح گوناگون جامعه برای تحقق این کرامت، نهضت بازخوانی اندیشه شهید مطهری را هم داشته باشیم.

کد خبر 6091316

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان