Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روزنامه دیجیتال ایندیپندنت نوشت که در جریان نشست امروز، انگلیس که ریاست سالانه گروه هفت را بر عهده دارد، از متحدانش خواهد خواست که جبهه‌ای متحد علیه رفتار «زیان بار» روسیه تشکیل دهند.

وزیر امور خارجه انگلیس از پاسخ به سؤالی در مورد امکان واکنش نظامی لندن به حمله مسکو طفره رفت و تنها گفت که بن والاس، وزیر دفاع به تازگی در اوکراین بوده و لندن به بهبود توانمندی دفاعی و امنیتی کی‌یف کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه گذشته میلادی طرفین قرارداد خرید کشتی‌های جنگی و موشک از انگلیس را امضا کردند.

به نوشته ایندیپندنت، تراس در راستای کاهش وابستگی کشورهای غربی به گاز ارزان روسیه و برقراری امنیت بیشتر انرژی گفت که انگلیس خواهان جایگزینی برای گاز روسیه است.

والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه پنجشنبه (۱۹ آذر) در نشست مطبوعاتی با حضور وابسته های نظامی کشورهای مختلف در مسکو، ادعاهای مطرح شده در باره حمله این کشور به اوکراین را رد کرد و گفت: مسکو با هرگونه اقدام تحریک آمیز کی یف در شرق اوکراین مقابله خواهد کرد.

از سوی دیگر، مقام های آمریکایی هفته پیش به اعضای کنگره اعلام کردند با آلمان این تفاهم را دارند که در صورت حمله روسیه به اوکراین، فعالیت خط لوله "نورد استریم ۲" متوقف شود.

جو بایدن رئیس جمهوری امریکا چندی پیش در مذاکره تصویری با هتمای روس خود گفته بود که غرب نگران مسئله حمله احتمالی روسیه به اوکراین است. بایدن همچنین به پوتین هشدار داد که مسکو در صورت آغاز مناقشه نظامی علیه اوکراین منتظر عواقب اقتصادی و تنبیهی از سوی غرب باشد.

برچسب‌ها اوکراین انگلیس روسیه ایالات متحده آمریکا آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین انگلیس روسیه اوکراین انگلیس روسیه ایالات متحده آمریکا آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، رویترز چهارشنبه شب به نقل از یک منبع اطلاعاتی اوکراین نوشت که در این حمله بخشی از «ایستگاه اکسیژن» کارخانه متالورژی «نوولیپتسک» آسیب دیده است که این خسارت تاثیر طولانی‌مدت بر فعالیت این کارخانه خواهد داد.

شرکت NLMK که مالکیت این کارخانه را در اختیار دارد ادعای اوکراین را رد کرد. یک منبع صنعتی در روسیه نیز گفت که این کارخانه طبق معمول به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

پیشتر فرماندار لیپتسک گفته بود که یک پهپاد اوکراینی به یک منطقه صنعتی حمله کرده است اما درباره اینکه آیا این اقدام خسارتی داشته است یا خیر، اطلاعاتی منتشر نکرد.

اوکراین در ماه‌های اخیر حملات پهپادی خود را علیه تاسیسات صنعتی و نفتی روسیه افزایش داده است. کی‌یف انجام حملات پهپادی علیه این تاسیسات را بطور رسمی تایید یا تکذیب نمی‌کند اما هشدار داده است، تاسیساتی که از جنگ علیه اوکراین حمایت می‌کنند، اهداف مشروع نظامی قلمداد می‌شوند.

اما شرکت NLMK گفته که با صنایع دفاعی روسیه همکاری ندارد و محصولات آن صرفا کاربرد غیرنظامی دارد. این شرکت در اکتبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که قادر به تولید فولاد سخت برای مصارف نظامی نیست و برای ارتش این کشور محصولی تولید نمی‌کند.

حمله پهپادی کی‌یف علیه کارخانه فولاد لیپتسک توسط آژانس اطلاعات نظامی اوکراین GUR انجام شد. این آژانس همچنین به ۲ مخزن نفت شرکت روس‌نفت در منطقه «اسمولنسک» روسیه حمله کرد.

این در حالی است که روسیه نیز در هفته‌های اخیر حملات هوایی خود را علیه سیستم انرژی اوکراین افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند