Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@07:48:24 GMT

کیفیت هوای اراک برای تمام گروه‌های سنی ناسالم شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۱۱۸۶

کیفیت هوای اراک برای تمام گروه‌های سنی ناسالم شد

گروه استان‌ها-مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعت  ۹ صبح امروز به ۱۵۳ رسیده که نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها است. - اخبار استانها -

 به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، اراک همچنان بر مدار آلودگی هوا قرار دارد و آمار روزهای با هوای ناسالم در این شهر روز به روز رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه این روزها اندکی از جولان ویروس منحوس کرونا کاسته شده است اما نگرانی مردم کلانشهر اراک تمامی ندارد و این روزها آمار مراجعات افراد با مشکلات تنفسی به مراکز درمانی افزایش یافته است.

ممنوعیت مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند از جمله مطالبات پرتکرار این روزهای مردم اراک است که دیگر نفسی برای آنها باقی نمانده است، اگرچه بستن شیر مازوت نیروگاه این روزها مورد تاکید بسیاری از مسئولان بوده اما تاکنون اقدام عملی در این باره انجام نشده است.

به گونه‌ای که کیفیت هوای اراک امروز هم همانند روزهای اخیر همچنان ناسالم است تا 126 روز آلوده را در کارنامه امسال خود به ثبت برساند.

گزارش طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک باید در کمیته فنی و کارگروه بررسی شودآلودگی هوای اراک، ساوه و شازند برای سومین روز متوالی ادامه داردهوای اراک، ساوه و شازند همچنان در وضعیت آلوده قرار دارد

 کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها است 

رضا میرزایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به وضعیت هوای کلانشهر اراک گفت: طبق اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در 24 ساعت گذشته به عدد 98 رسید که بیانگر کیفیت هوای سالم است.

وی افزود: اما شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعت  9 صبح امروز به 153 رسیده که نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: عامل عمده این آلودگی هوا، ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون هستند که با پدیده وارونگی دما تشدید شده است.

انتهای پیام/712/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای تمام گروه ها هوای ناسالم کیفیت هوای آلودگی هوا کیفیت هوا هوای اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش ایسنا،  شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

میانگین شاخص کیفیت هوا در ۱۲ ساعت گذشته (با تاکید بیشتر بر روی سه ساعت آخر در شرایط جوی متغیر) برای میانگین کل ایستگاه‌ها با میانگین ۱۱۱ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های  حساس  است.

تهران از ابتدای سال، ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است و در هیچ روزی از سال جدید کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار نگرفته بود.

براساس این گزارش، میانگین شاخص کیفیت هوا از ۱۰۱-۱۵۰، ناسالم برای گروه حساس است و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد بطور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می شود نفس کشیدن تا حدی سخت تر از حالت طبیعی صورت گیرد.  برای مثال کار کردن در باغچه در طول روز.

فعالیت سنگین نیز عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد؛ برای مثال دویدن.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کیفیت هوای پایتخت قابل قبول است هوای پایتخت در مرز پاکی

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت