Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس از اراک؛ در نشستی که استاندار مرکزی و مجمع نمایندگان استان با رئیس جمهوری در پنج شنبه 18 آذر­ماه داشتند علاوه مطرح شدن مسائل مهم استان از جمله آلودگی هوا، تکمیل پروژه­‌های نیمه‌کاره و بررسی مشکلات کارخانجات به موضوع مهم دیگری چون به کار­گیری نیروهای جوان و تازه نفس انقلابی هم اشاره کردند که استانداران می‌­تواند در انتصابات خود در مدیریت‌­های استانی ازهرکجا که نیاز دارند شایسته‌گزینی کنند تا تیم‌­های قوی مدیریتی در استان‌­ها تشکیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استانداران طبق بخشنامه‌­های قبلی وزارت کشور اجازه داشتند تنها 15 درصد از نیروها و مدیران خود را خارج از وزارت کشور انتخاب کنند و 85 درصد مابقی را از بین نیروهای بدنه وزارت کشور باید انتخاب می‌­کردند. 

اکنون با این مجوز استانداران می‌­توانند از تمام ظرفیت­ نیروهای جوان، انقلابی و جهادی استان برای به کارگیری در سمت­‌ها و مدیریت‌­های استانی و شهرستانی در ادارات و بخش‌­های دولتی استفاده کنند تا با هماهنگی، جدیت و پشتکار و استفاده از ایده‌­های خلاقانه و تحولگرا فعالیت­‌های خود را برای خدمت به مردم آغاز کنند.

اعتماد و به کارگیری جوانان در برهه­‌های مختلف انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نشان داد که استفاده از جوانان انقلابی، متعهد و متخصص می­‌تواند بسیاری از چالش­‌ها و مشکلات را  در کشور حل کند.

جهان جهان تغییر است نه تقدیر و در این شرایط بحرانی با تغییر و اصلاح امور است که می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

مدیران جوان‌ تغییر را آسان‌تر می‌پذیرند و می‌­دانند که چگونه به سایرین انرژی بدهند یا آنها را برای رسیدن به اهداف ترغیب کنند.

جوانان در مقایسه با رهبران با تجربه‌تر، توانایی بیشتری در تشویق کارکنان به تلاش و کوشش دارند، استراتژی این رهبران جوان استراتژی «کشیدن» است در حالی که رهبران میانسال معمولاً روش سنتی «هل دادن» را به کار می‌گیرند.

مدیران جوان هرگونه بازخوردی را می‌پذیرند و همواره به دنبال روش‌هایی خلاقانه و تحولگرا هستند تا کارها را به شکلی مؤثرتر و با کیفیت‌‌تر به انجام برسانند.­

مدیران جوان برای رسیدن به اهداف از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و موفقیت را یک «لازمه» می‌دانند و تمام انرژی خود را صرف رسیدن به اهدافشان می‌کنند.

رهبران جوان اهداف بزرگی در سر دارند و اهل خطر و ریسک پذیری هستند  در صورتی که برخی از مدیران باتجربه‌تر، ترجیح می‌دهند اهدافی را انتخاب کنند که نیل به آنها آسان و ریسک آنها کمتر باشد.­

مدیران جوان به آینده‌­ای روشن امیدوارند و برای رسیدن به آن از هیج تلاش و کوششی دریغ نمی­‌کنند، البته علاوه بر حمایت و پشتیبانی از مدیران جوان باید افراد با تجریه در کنارشان باشند و از مشورت و راهنمایی آنها استفاده کنند تا بتوان با تلفیقی از جوانی و تجربه، کارها را پیش برد و برمشکلات غلبه کرد.

استاندار مرکزی جوان­گرایی و اعتماد به جوانان را به عنوان نمونه در انتخاب و معرفی سرپرستان فرمانداری اراک و ساوه اثبات کرده‌­اند و امید است که این رویه در سایر فرمانداری‌ها، بخشداری‌­ها و همچنین در سایر ادارات و دستگاهای دولتی در سطح استانی و شهرستانی نیز دیده شود تا با حل و یا کاهش مشکلات استان و کشور، امید به زندگی و امید به آینده برای جوانان و نوجوانان کشورعزیزمان­، زنده شود. 

***********

حسین معافی

مدرس دانشگاه فرهنگیان اراک

***********

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی نفس جنگ تحمیلی اعتماد مدیران جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!

 
به گزارش تابناک به نقل از اطلاعات آنلاین، علی رغبتی مشاور وزیر ورزش و جوانان درباره نظارت بر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: در قانون اهداف وزارت ورزش، این وزارتخانه ناظر بر کلیه فعالیت فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها است. ما یک قانونی داریم قانون تاسیس باشگاه‌ها و ورزشگاه توسط مردم با نظارت دولت و صدور پروانه باشگاه‌ها و مقررارت آن را در اختیار وزارت ورزش قرار داده است. حتی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم باید هر ۳ سال یک بار باید تمدید پروانه کنند. ما در این جا یک نظارت قانونی داریم. در وهله دوم درباره مقررات فیرپلی مالی و ما سپردیم به فدراسیون‌ها و ما حضور کارشناسی داریم. پرسپولیس و استقلال به تنهایی ارزش ندارند و در جمع لیگ ارزش دارند.

 وی افزود: انتخاب اعضای هیات مدیره و مدیران عامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دخالتی نداریم. انتخاب این افراد با خودشان است. درباره انتخاب اعضای هیات مدیره حتما قوانینی بر آن حاکم است، چه از حیث قوانینی که از سمت قانون تجارت و سازمان خصوصی سازی در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره تغییرات مدیران عامل سرخابی‌ها گفت: ما پیشنهاد می‌کنیم از مدیران تا پایان فصل حمایت کنند تا باشگاه‌ها به سرانجام برسند. می‌توانند هر تصمیمی بخواهند بگیرند، وزارت ورزش و جوانان آمادگی مشورت را دارد و اگر کمکی بخواهند کمک می‌کند، اما قطعا در انتخاب مدیران هر دو باشگاه هیچ دخالتی نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!
  • واکنش وزارت ورزش به تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس
  • پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال