Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:55:03 GMT

پنجمین دوره نانو استارت آپ آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۱۳۰۲

پنجمین دوره نانو استارت آپ آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، عماد احمدوند رییس گروه ترویج ستاد توسعه فناوری نانو روز شنبه در اختتامیه جشنواره دانشجویی بنیاد آموزش فناوری نانو افزود: این رویداد پایان مسابقه ملی فناوری نانو و آغاز رویداد نانو استارت آپ است. گام بعدی مسابقه ملی فناوری نانو حرکت در جهت توسعه فناوری است.

وی با تاکید بر اینکه رویداد مسابقه ملی فناوری نانو متمرکز بر یادگیری در حین اجرا است، بیان کرد: این ستاد در برگزاری برنامه‌های دانشجویی سعی در فراهم کردن فرصت‌هایی متناسب با توانمندی‌های دانشجویان در مسیر یادگیری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آنچه که در آموزش های رسمی از ابتدایی تا پایان تحصیلات تکمیلی مشاهده می شود تمرکز بر آموزش یک طرفه است و فرصت برای یادگیری کمتر در برنامه‌های مراکز آموزشی دیده شده است.

احمدوند گفت: در ستاد نانو سعی شده در حد بضاعت و توان فرصت‌هایی برای یادگیری عملی فراهم کنیم، شاید دانشجویان شرکت کننده در این رویدادها متوجه نباشند، ولی تفاوت جدی میان دانشجویان آموزش دیده عملی با دانشجویان با نمرات بالا فارغ التحصیلی در فضای کسب و کار وجود دارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری قادر به انجام کارهای محول شده به آنها نیستند. حضور آنها در چنین رویدادهایی فرصت کوچک برای بروز توانمندی‌های آنها خواهد بود؛ چرا که صادرات محصولات "های تک" بیشتر از میان کسانی است که کار عملی دانشجویی را تجربه کرده‌اند.

رییس کارگروه ترویج و آموزش ستاد توسعه فناوری نانو ادامه داد: برنامه‌های دانشجویی فرصت جدی برای یادگیری و رشد دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر است و بر این اساس در مسابقه ملی فناوری نانو تلاش شده تا دانشجویان را در جهت توسعه فناوری قرار دهیم و رویداد نانو استارت آپ نیز به همین منظور پیش بینی شده است.

احمدوند رویداد نانو استارت آپ را رویدادی برای توسعه فناوری برگزیدگان مسابقه ملی فناوری نانو دانست و افزود: این برنامه حمایتی یک تا دو ساله است تا ایده‌های برتر به محصول تبدیل شوند و راه راهیابی افراد به نانو استارتاپ شرکت در مسابقه ملی فناوری نانو است. امروز پنجمین دوره نانو استارت‌آپ آغاز می‌شود، حضور در این رویداد مقدمه ای برای تبدیل شدن دانشجویان به فناور سطح یک است.

نانواستارت آپ یکی از برنامه‌های حمایتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است که با هدف رشد و پرورش تیم‌های توانمند و رساندن ایده‌های مبتنی بر فناوری نانو به "پروتوتایپ" (نمونه اولیه) در قالب برنامه‌ای یک ساله اجرا می‌شود.

برچسب‌ها فناوری نانو دانشجو استارتاپ ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فناوری نانو دانشجو استارتاپ فناوری نانو دانشجو استارتاپ ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دانش بنیان ها مسابقه ملی فناوری نانو توسعه فناوری نانو نانو استارت آپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از امور ارتباطات رسانه ای و روابط عمومی جشنواره فیلم کوثر، علیرضا افشار رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره ملی و نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر و رییس هیات امنای بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش در نشست اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره با تاکید بر ایده‌پردازی‌ و ارایه طرح های جدید و تشکر از همکاری وزارت ارشاد، بنیاد شهید و شهرداری تهران و لزوم همراهی بخش های فرهنگی و اجتماعی برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد فرهنگی‌ هنری گفت: جشنواره فیلم کوثر در پنجمین دوره برگزاری خود می‌تواند باب گفتمانی را برای پاسخگویی به مسایل زنان و طرح رویکردهای متعالی انقلاب اسلامی در زمینه زن و خانواده در جامعه ما ایجاد کند.

فرح‌ روز فاتحی رییس پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر و مدیرعامل بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه فارغ از دقت و بررسی تکنیک‌ها، تفاوت این جشنواره با سایر جشنواره‌ها در انتخاب آثار بر مبنای پیام فیلم است، گفت: احتمال فراخوان طرح و فیلمنامه فیلم‌های کوتاه ۱۳۵ ثانیه‌ای وجود دارد. برگزاری نشست‌های موضوعی نیز در دستور کار است تا در کنار اکران فیلم های منتخب، جشنواره از پشتوانه علمی بیشتری برخوردار شود.

مدیرعامل بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش در مورد زمان و محل برگزاری این رویداد فرهنگی‌هنری اظهار کرد: این جشنواره، تیر ماه امسال در تهران برگزار می شود.

در ادامه نشست، ناصر باکیده دبیر جشنواره، غلامرضا منتظمی مدیر بخش بین‌الملل، مریم پوریامین دبیر بخش فرهنگی و چند تن از اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره به بیان دیدگاه های خود درباره برگزاری مطلوب و اثر بخش این رویداد پرداختند.

در پایان این نشست اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره متشکل از حسین قنادیان، جواد جباری، علیرضا مزینانی، فرهاد قائمیان، محمد صنعتی، انسیه شاه حسینی، نرگس معدنی پور، محمد کرم اللهی و شهره پیرانی احکام خود را دریافت کردند.

چهارمین دوره جشنواره فیلم کوثر در سال ۱۳۸۸ برگزار شد و پنجمین دوره این رخداد فرهنگی هنری که نخستین دوره بین المللی آن نیز محسوب می شود پس از ۱۵ سال با فراخوان آثار برتر در زمینه زنان ایثارگر انقلاب و جبهه مقاومت به عنوان الگوی سوم زن مسلمان، در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 6091179 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر