Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد مرادی کارشناس حوزه مدیریت ورزش در یادداشتی به اهمیت مهندسی مجدد و نگاه جدید به رشته های ورزشی فعال در کشورمان پرداخته است. در این یادداشت به تصمیمات جدید کمیته بین المللی اشاره و بر اهمیت برنامه ریزی و نگاه بلندمدت در حوزه ورزش تاکید شده است.

این این یادداشت آمده است: « در خبرها آمده بود کمیته بین‌المللی المپیک سه رشته را از لیست رشته های تضمین شده برای بازی های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس خارج کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بررسی اسامی این سه رشته و نگاهی به سوابق موجود و تصمیمات کمیته بین المللی المپیک در یک دهه گذشته به این نکته پی می‌بریم که نوع نگاه در بالاترین ساختار ورزش جهان در حال تغییر می‌باشد و تمرکز این سازمان بزرگ جهانی با شیبی ملایم از رشته های سنتی به سمت رشته های مدرن و مهیج در حال تغییر می‌باشد.

در آخرین جلسه هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک، سه رشته به لیست رشته های تضمین شده در بازی های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس وارد و سه رشته از این لیست خارج شدند.

بنا بر اعلام ioc رشته های اسکیت بورد، موج سواری و ورزش‌های صعودی قرار است به برنامه اصلی المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس اضافه شوند اما بوکس، وزنه برداری و پنج گانه مدرن از لیست ورزش های تضمین شده برای بازی ها حذف شده اند تا طی ماه های آینده راجع به آنها تصمیم گیری شود.

این تحلیل زمانی به واقعیت نزدیک تر به نظر می‌رسد که نوع تصمیمات کمیته اجرایی ioc در چند سال گذشته نیز بر همین اساس و مبنا شکل گرفته است

تذکرات متعدد به فدراسیون های بین المللی رشته های سنتی و قدیمی در کنار حمایت از رشته هایی همچون برکینگ و پارکور که در نهایت منجر به المپیکی شدن برکینگ و ورود این رشته به المپیک پاریس شد نشان از مدل حکمرانی جدید و متفاوت در عرصه بین المللی ورزش و در رأس آن کمیته بین المللی المپیک دارد…

بخواهیم‌ یا نخواهیم مسیر ورزش قهرمانی در دنیا در حال تغییرات جدی می‌باشد و در چشم بر هم زدنی این سالها نیز سپری می‌شوند و شاهد پوست اندازی رشته های المپیکی خواهیم بود.

موفقیت در عرصه بین المللی ورزش و رویدادهای بزرگ ورزشی برنامه های بلندمدت را طلب می‌کند. برنامه هایی که شاید در سال های اخیر به آن کم توجه بوده ایم و امروز تاوان آن را می‌دهیم! به نظر می‌رسد تا دیر نشده باید فکری نو در اندازیم و چاره ای کارآمد بیندیشیم.

تمرکز بر تعداد محدودی از رشته ها به منظور افتخارآفرینی در رویدادهای معتبر بین المللی و به اهتزاز درآوردن پرچم‌سه رنگ کشورمان دیر یا زود بازخورد تصمیمات اشتباه مان را به ما ارائه خواهد داد. همانطور که تاکنون نیز اینچنین بوده است.

پر واضح است که نیاز سازماندهی جدیدی در این خصوص احساس می‌شود. برنامه ریزی به منظور حمایت از رشته هایی همچون پارکور، اسکیت بورد و سایر رشته های مدرن و مهیج؛ شاید در قالب کمیته ای تحت عنوان : کمیته رشته های مستعد!

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمیته بین المللی المپیک المپیک 2024 پاریس کمیته بین المللی المپیک ورزش ایران کمیته بین المللی المپیک سه رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم

حسن حسن‌خانی، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با دانشجو گفت: بعد از خروج ترامپ از برجام، اقتصاد ایران تحت تاثیر اخبار مثبت و منفی سیاسی قرار گرفت، این موضوع تا همین اواخر هم ادامه داشت. عملیات نظامی کشورمان علیه مواضع رژیم صهیونیستی، نقطه پایانی بر تاثیرگذاری اخبار منفی سیاسی و امنیتی بر اقتصاد کشورمان بود. عملا بعد از این اتفاق، معادلات ژئوپلتیک تغییر کرد و قدرت نظامی ایران هم نمایان شد. منبع: دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • المپیک شگفتی‌ها
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک