Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-  مهدی شریفی گفت: نخستین مرحله آموزش و توان‌افزایی دانش‌آموزان روستای صالحیه با عنوان روستای حاشیه منطقه شکار ممنوع تالاب صالحیه توسط انجمن حامیان تالاب صالحیه برای بهره‌برداری پایدار از این تالاب با استفاده از دانش بومی اجرا شد.

وی ادامه داد: پروژه « احیای تالاب صالحیه برای بهره‌برداری پایدار با استفاده از دانش بومی» توسط یک گروه محلی به نام حامیان تالاب صالحیه اجرایی شده و از طریق برنامه کمک‌های کوچک(SGP) حمایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز افزود: برخی از مهم‌ترین اهداف  آن آموزش اهمیت تالاب به دانش‌آموزان مدارس روستاهای اطراف تالاب صالحیه، ارتقای زیر‌ساخت‌های بهره‌برداری پایدار از تالاب در زمینه گردشگری، برگزاری نشست‌های مشارکتی شناسایی راهکارهای حل تعارضات موجود در تالاب  و درنهایت هدف اصلی این پروژه توسعه‌ مشارکت مردمی در زمینه حفاظت از محیط زیست و بهره‌برداری پایدار از تالاب است.

شریفی خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست البرز، دهیاری روستای صالحیه و برخی از ارگان‌های محلی و دولتی در محدوده تالاب و روستاهای پیرامون نیز در انجام این پروژه با گروه حامیان تالاب، همکاری دارند.

وی درباره SGP  توضیح داد: برنامه کمک های کوچک (SGP) به عنوان بخشی از تسهیلات محیط زیست جهانی (GEF) در دفتر برنامه عمران سازمان ملل (UNDP) اجرا می شود.

این مسئول عنوان کرد:  حفظ محیط زیست همراه با مردم و اشتغال زایی مبتنی بر توان محیطی از ارکان اصلی این برنامه است و زمینه چنین اقدامات عملی، سازمان‌دهی و ایجاد تشکل‌ها، دسترسی به منابع طبیعی و بهره‌مندی از اطلاعات و دانش است تا شرایط بهبود اجتماعی و اقتصادی و مدیریت بلند‌مدت و مناسب ایجاد شود.

شریفی گفت: این برنامه با کمک جوامع محلی و سازمان های غیردولتی در پی آن است تا راه حل‌های محلی موثر شناسنایی و ارائه شود، راه حل هایی که با حفظ محیط زیست در سطح محلی به حفظ محیط زیست جهانی می انجامد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: البرز کرج تالاب صالحیه بهره برداری پایدار تالاب صالحیه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین

به گزارش خبرنگار مهر، حمید عباس‌زاده صبح سه شنبه به خبرنگاران بیان کرد: این برنامه با شعار با طبیعت مهربان باشیم و با حضور جمعی از ورزشکاران، کارکنان ادارات، اعضای باشگاه‌های کوهنوردی، سمن‌های محیط زیست، هیأت‌های کوهنوردی و ورزش‌های همگانی اجرا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات ضمن تقدیر از مدیریت باشگاه بزرگمهر قاینی که در طول سال‌های گذشته نیز به دفعات این برنامه را تدارک دیده‌اند و تشکر از عزیزانی که در برگزاری آن مشارکت کردند، گفت: منطقه گردشگری بوذرجمهر قاینی از جمله مناطق نمونه استان است که همه روزه مورد مراجعه تعداد زیادی از همشهریان و مسافرین قرار می‌گیرد.

وی افزود: مشکل آلودگی محیط زیست را نه یک مشکل منطقه‌ای، بلکه مسأله‌ای جهانی دانست که نتیجه عملکرد خود ماست که در پی پیشرفت فن‌آوری و صنعت به صورت تصاعدی افزایش یافته است. بنابراین جلوگیری از آلودگی‌ها اهمیت داشته و جا دارد مسائل محیط زیست، جزو مهم‌ترین نگرانی‌های ما باشد.

کد خبر 6092800

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد