Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله جدید گفت‌وگوهای دور هفتم وین برای رفع تحریم‌های ظالمانه رژیم آمریکا در حالی برگزار شد که به گفته رئیس تیم مذاکره کننده کشورمان، رفتار مسئولانه ایران توافق را زنده نگهداشته است. فضاسازی دروغین خارج از اتاق مذاکره نمی‌تواند در جدیت مذاکره کنندگان در رسیدن به توافقی که از حقوق و منافع ملت ایران صیانت کند، وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - مرحله جدید گفت‌وگوهای دور هفتم وین برای رفع تحریم‌های ظالمانه رژیم آمریکا ظهر روز پنجشنبه ۱۸ آذرماه به‌وقت تهران در وین برگزار شد و شرکت‌کنندگان در مذاکرات در جلسات و نشست‌هایی در فرمت‌ها و سطوح مختلف در دو حوزه رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای به بحث و بررسی در مورد متون پرداختند.

روز جمعه نیز علاوه بر جلسات کارشناسی، دیدار دوجانبه‌ای نیز میان علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران و میخائیل اولیانوف رئیس هیئت مذاکره‌کننده روسیه و همچنین ملاقاتی میان دکتر باقری و وزیر خارجه اتریش برگزار شد. 

علی باقری رئیس هیئت مذاکره کننده ایران پس از نشست افتتاحیه این دور از مذاکرات در روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که آنچه امروز احساس کردم با آنچه روز جمعه احساس کردم متفاوت بود و احساسم این است که طرف مقابل اراده جدی‌تر برای ورود به گفت‌وگو‌های موثر و نتیجه‌بخش پیدا کرده است.

همچنین مذاکره کننده ارشد ایران در وین در توئیتی بیان کرد: رفتار مسئولانه ایران توافق را زنده نگهداشته است. فضاسازی دروغین خارج از اتاق مذاکره نمی‌تواند در جدیت مذاکره کنندگان در رسیدن به توافقی که از حقوق و منافع ملت ایران صیانت کند، وارد کند.

میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین که ریاست هیئت این کشور در مذاکرات را برعهده دارد نیز در توییتی اعلام کرد که برخی سوءتقاهم‌های پیش آمده در دور اخیر مذاکرات وین رفع شده‌اند.

همچنین محمد مرندی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگویی که با شبکه المیادین داشت، گفت: ارائه پیش‌نویس‌های جدید از سوی هیئت مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، به معنای عدم اعتبار پیش‌نویس‌های پیشین نیست. هیئت ایرانی پیش‌نویس‌های جدید را به این منظور ارائه کرده است که طرح‌های پیش از این به نوعی کامل نبود.

مرندی همچنین در ادامه افزود: مواضع اروپایی‌ها در برابر پیش‌نویس‌های ارائه شده از سوی هیئت ایرانی مقدار کمی تغییر کرده است. این تغییر موضع نشانه خوبی است، اما می‌بایست طرح نهایی، حقوق کامل ایران را به رسمیت بشناسد.

عبدالله گنجی فعال رسانه ای نیز در مطلبی نوشت ‏رصد صحنه مذاکرات نشان می دهد که غرب با هدف به همین ریختن محاسبات ایران و تیم اعزامی،تحریم و جنگ روانی شدید را همزمان با نشستن سرمیز مذاکره شروع کرده است. در عین حال پیاده نظام داخلی آن هم قرار است برای بی اعتبارسازی تیم اعزامی در داخل و مقصر نشان دادن آن در خارج عملیات روانی کند.

افراد حقیقی و حقوقی هرکدام از زاویه  دید خود به مذاکرات وین نگریسته‌اند اما بررسی رفتار هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوهای وین نشان می‌دهد کشورمان با دستان کاملاً پر در این دور از مذاکرات حاضر شده‌اند و همین اقدام طرف غربی را شوکه کرده و از این جهت مجبور به حاشیه‌سازی با امپراتوری رسانه‌ای خود شده‌اند.

همچنین، بررسی خط خبری رسانه‌های غربی نشان می‌دهد با سناریوی مشخص در حال اعمال فشار به تیم مذاکره‌کننده ایران و القای زیاده‌خواهی کشورمان هستند این در حالی است که متون ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر برجام بوده و همین اقدام طرف غربی در حالت «سردرگم» قرار داده است.

 

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: رفع نگرانی هسته‌ای ادعایی طرف‌های غربی با رفع کامل تحریم های برجامی ارتباط مستقیم دارد

 

انتهای پیام/

برچسب ها: مذاکرات وین باقری کنی برجام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مذاکرات وین باقری کنی برجام هیئت مذاکره کننده پیش نویس رفع تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد

شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در مذاکرات آتش‌بس غزه پیشرفت حاصل شده و یک تیم فنی قطری در حال بررسی جزئیات توافق احتمالی با مصری‌ها هستند.

گفته شده هر دو گروه میانجی‌های کلیدی هستند و معمولاً وارد شدن تیم‌های فنی به مسیر مذاکرات نشان می‌دهد که توافق در حال حرکت به سمت جنبه عملیاتی آن است.

منابع همچنین تایید کردند که گروه‌های مصری و قطری در حال مشخص کردن جزئیات مراحل توافق هستند.

پیش از این و در ۲۹ آوریل، رسانه‌ها گزارش دادند که یک هیئت ارشد از جنبش حماس برای مذاکرات با هدف ایجاد آتش‌بس طولانی مدت در غزه راهی مصر شدند. در آن زمان گفته شد که این هیئت به رهبری «خلیل الحیه» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه پاسخ‌های حماس را به میانجی‌گران ارائه خواهد کرد. 

شبکه المیادین روز پنجشنبه اعلام کرد که به نسخه‌ای از آخرین طرح پیشنهادی برای آتش‌بس دسترسی پیدا کرده و بر اساس آن مطلع شده که این توافق در سه مرحله اجرا خواهد شد. مرحله اول آتش‌بس ۴۰ روزه و قابل تمدید است و طی آن نیرو‌های صهیونیست از مناطق پرجمعیت عقب‌نشینی کرده و به سمت مرز نزدیک خواهند شد. 

درباره نحوه آزادی اسرای صهیونیست نیز گفته شده که حماس حداقل ۳۳ اسیر مرد و زن را در مرحله اول آزاد خواهد کرد. در مقابل نیز رژیم صهیونیستی به ازای هر زندانی اسرائیلی بر اساس فهرست‌هایی که ارائه می‌شود، ۲۰ کودک و زن فلسطینی را آزاد خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هیئت مذاکره‌کننده حماس در قاهره، امشب عازم دوحه می‌شود
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست | خواستار ورود دو کشور به عنوان ضامن توافق شدیم
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ سه مرحله در ۱۲۴ روز
  • آخرین اخبار از مذاکرات قاهره درباره آتش‌بس در غزه و تبادل اسیران
  • الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد