Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کامل گلباغی روز شنبه در نشستی با خبرنگاران استان ضمن تبریک سی و هفتمین سالروز تشکیل شورای  عالی انقلاب فرهنگی که ستاد عالی کانون مساجد حاصل تصمیم این شورا است، اظهار داشت: امسال سومین سال اجرای طرح ملی فهما (سامانه فرهنگی هنری مساجد ایران) در کشور و به تبع استان است و در آخرین ارزیابی انجام شده در بین ۳۵ استان رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از ۶۱۲ کانون فرهنگی و هنری موجود در استان ۵۸۴ کانون در این طرح مشارکت داشتند، افزود: از این تعداد هم ۳۸۱ کانون در سامانه ملی فهما امتیاز  کسب کردند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری کردستان با اشاره به اینکه حداکثر امتیاز تعریف شده در این طرح ۲۰ هزار است، افزود: بیشترین امتیاز کسب شده توسط کانون های استان ۱۴ هزار است.

گلباغی یادآور شد: سه کانون فرهنگی هنری مساجد استان واقع در شهرستان های قروه، سنندج و دیواندره در بین ۲۶ هزار کانون موجود در طرح فهما رتبه زیر ۱۰۰ را کسب کردند.

وی با بیان اینکه طرح فهما دارای ۱۲ رواق است، اضافه کرد: کردستان در رواق فیلم رتبه نخست کشور، در رواق ترنج رتبه سیزدهم، کارآفرینی رتبه دهم، فناوری رتبه دهم، در رواق همدلی رتبه دوازدهم، در رواق سرود رتبه سوم و در رواق رسانه هم رتبه نهم را کسب کرده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری کردستان یادآور شد: در مجموع هشت هزار و ۸۵۸ نفر از اعضای کانون های مساجد استان در این طرح فعالیت دارند که از این تعداد هزار و  ۲۳۴ نفر را بانوان و مابقی را مردان تشکیل داده است.

گلباغی با اشاره به اینکه در استان هم کانون‌های مستقر در قروه، سنندج، بیجار و دیواندره به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را دارند، گفت: قروه دارای ۸۵ کانون فرهنگی هنری مساجد است که ۳۷ کانون آن دارای امتیازهای بالا است.

سه هزار مکان مذهبی در کردستان وجود دارد که تنها در ۶۱۲ مکان آن، کتابخانه و کانون مساجد مجوز فعالیت دریافت کرده اند از این تعداد ۴۳۳ کانون در روستاهای استان واقع شده اند.

برچسب‌ها کردستان سنندج کانون فرهنگی هنری مساجد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج کانون فرهنگی هنری مساجد کردستان سنندج کانون فرهنگی هنری مساجد کانون فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۲۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور وزیر امور اقتصاد در مشهد برگزار شد، اروند در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را در بین مناطق آزاد کشور کسب کرد.

بر اساس ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس به عنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و در این همایش توسط وزیر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از علی زارعی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور