Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از شرکت انتقال گاز ایران، «علی نصیحت‌کن» سرپرست منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز در این باره گفت:  روز پنجشنبه (۱۸ آذرماه) بلافاصله پس از برخورد بولدوزر پیمانکار شرکت نفت و گاز مناطق مرکزی ایران با خط لوله ۱۰ اینچ انتقال میعانات گازی پالایشگاه پارسیان به پارس جنوبی، نشست بحران در ستاد منطقه و با هماهنگی امور نظارت بر انتقال گاز شرکت ملی گاز ایران تشکیل شد و همه گروه‌های عملیاتی به همراه تجهیزات مورد نیاز به محل نشتی اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اهمیت و خطرات ناشی از میعانات گازی اشاره کرد و افزود: میعانات گازی درجه اشتعال‌پذیری بسیار بالایی دارند و در مقایسه با حوادثی که برای خطوط لوله انتقال گاز روی می‌دهد، شرایط بسیار متفاوتی را ایجاد می‌کند، انتشار در سطوح پایین و ایجاد شرایط پایدار ناایمن (تشکیل ابر گاز پایدار) از جمله مهم‌ترین موارد نیازمند اقدام‌های کنترلی ویژه‌ای در مقایسه با گاز طبیعی است که به‌سرعت در هوا، رقیق می‌شود.

سرپرست منطقه ۱۰ عملیات انتقال گاز تصریح‌کرد: پس از تخلیه کامل خط، عملیات برش‌کاری و تعویض قسمت آسیب‌دیده و بازسازی خط لوله آغاز شد که با وجود ترک‌خوردگی در خط لوله، فرآیند برشکاری محل آسیب‌دیده و نصب اتصال نیپل (nipel) جدید با رعایت استانداردهای موجود در دستور کار اجرایی قرار گرفت و در شرایطی کاملاً ایمن نصب و خط لوله مورد نظر در کمتر از ۲۴ ساعت عملیاتی شد.

نصیحت‌کن با بیان اینکه این برخورد هیچ‌گونه انفجار و خسارت جانی نداشته است، گفت: با اقدام به‌موقع کارکنان این منطقه و همکاری کارکنان پالایشگاه پارسیان، از بروز نشت میعانات گازی جلوگیری و محل حادثه نیز ایزوله و پاک‌سازی شد.

به گزارش ایرنا، خط لوله یادشده در شهرستان لامرد ( توابع استان فارس) قرار دارد که روزانه میعانات گازی پالایشگاه پارسیان را به پارس جنوبی با فشار نسبتاً بالای ۳۷ بار انتقال می‌دهد.

برچسب‌ها شرکت ملی گاز ایران پارسیان میدان گازی پارس جنوبی گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران پارسیان میدان گازی پارس جنوبی شرکت ملی گاز ایران پارسیان میدان گازی پارس جنوبی گاز پالایشگاه پارسیان میعانات گازی انتقال گاز خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های یک هفته اخیر بیشترین میزان ذخیره‌سازی رواناب در سد‌های حاجی آباد زیرکوه و نهرین شهرستان طبس انجام شد. 

عباس سارانی افزود: یک میلیون و ۶۴۰ هزار مترمکعب در سد حاجی آباد زیرکوه و ۹۷۰ هزار متر مکعب در سد نهرین طبس رواناب مهار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: در بارندگی‌های چند روز گذشته حجم فعلی مخازن سد‌های استان به ۱۸.۵ میلیون مترمکعب رسید.

به گفته وی در حال حاضر ۲۴ درصد مجموع ظرفیت هشت سد مخزنی استان که معادل ۷۵ میلیون مترمکعب است آبگیری شده است.

دیگر خبرها

  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران