Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، انار پلو، پلو خوشمزه و جدید برای دوستداران انار است، با درست کردن این پلو مزه‌ای جدید و جالب از مخلوط انار، کشمش و پسته را تجربه می‌کنید. هر خانواده ایرانی در هر جایی به سبک آداب و رسوم نیاکان خود برای یلدا شام تهیه می‌کند. شام یلدا معمولاً یکی از خوش خوراک‌ترین غذاهای اقوام مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غذای اصلی این شب، خورش فسنجان است. اما در برخی استان‌ها غذاهای دیگری هم رایج است. در شمال ایران گیلانی‌ها یا سبزی پلو درست می‌کنند یا ترشی تره و در کنار آن سرسفره غذا ماهی سفید و یا ماهی دودی می‌گذارند. اما در شیراز غذای ویژه سفره یلدا هویج پلو است. شیرازی‌ها معمولاً برای شب یلدا سفره پهن می‌کنند. کنار غذا انواع تنقلات مربوط به یلدا را بر سرسفره می‌گذارند.

مواد لازم برای ۴ نفر

 برنج ۲ پیمانه

 انار دانه شده  یک و نیم پیمانه

 خلال پسته یک سوم پیمانه

 گشنیز تازه خرد شده یک پیمانه

 پودر تخم گشنیز یک قاشق مرباخوری

کشمش پلویی  نصف پیمانه

زعفران به مقدار لازم

طرز تهیه انار پلو برای شب یلدا

برنج را با آب و نمک خیس کرده، سپس به روش معمول آبکش کنید.

مابقی مواد لازم را با یکدیگر مخلوط کرده و هنگام دم کردن برنج، یک ردیف برنج ریخته، یک ردیف مخلوط انار و همینطور ادامه دهید تا آخر و نهایتا اجازه دهید برنج دم بکشد.

هنگام کشیدن برنج مقداری کره و زعفران روی برنج داده و سپس در بشقاب یا دیس مورد نظر کشیده و سرو کنید.

منبع: ایران بانو

کد خبر 642216 برچسب‌ها شب یلدا استان گیلان برنج آشپزی - دستور پخت شهر شيراز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نمک شب یلدا استان گیلان برنج آشپزی دستور پخت شهر شيراز شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۲۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در راستای سیاست‌های واشنگتن برای حمایت از تل آویو اعلام کرد که فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درحالیکه این کشور از هیچ اقدامی برای شرکت در جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دریغ نکرده، گفت که روز چهارشنبه فهرستی از کارهایی که هنوز باید برای اسرائیل انجام شود را تهیه می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا متمرکز بر دستیابی به یک توافق آتش بس و آوردن اسرا به خانه است، هیچ بهانه یا تاخیر دیگری نباید باشد زمان برای اقدام حماس الان است.

بلینکن همچنین گفت که کار بیشتری باید برای مردم غزه انجام شود و اولین محموله‌های کمک مستقیم از اردن به گذرگاه بیت حانون روز سه‌شنبه حرکت می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در مورد ساخت یک اسکله موقت توسط ایالات متحده برای کمک رسانی به غزه مدعی شد که تا هفته آینده این اسکله آماده می‌شود.

اهداف شوم آمریکا از ساخت بندر در غزه/ به نام فلسطین و به کام صهیونیست‌ها

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸ نکته مهم برای تهیه یک زیتون پرورده گیلانی اصل + طرز تهیه
  • طرز تهیه اکبرجوجه با آب نمک به سبک رستورانی
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه