Web Analytics Made Easy - Statcounter

استرالیا قصد دارد به جای بالگردهای «تایپن» ساخت اروپا، ناوگان هوایی‌اش را با بالگردهای «شاهین سیاه» و «شاهین دریای» آمریکا تجهیز کند، چون معتقد است تجهیزات آمریکایی قابل اعتمادتر هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تصمیم کمتر از سه ماه پس از آن مطرح می‌شود که استرالیا قرارداد خرید زیردیایی‌های فرانسوی را در عوض دستیابی به زیردریایی‌های هسته‌ای ساخت آمریکا و انگلیس، لغو کرد، اقدامی که خشم شدید فرانسه را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استرالیا در حال حاضر ۴۷ بالگرد تایپن ساخت «ایرباس» را در اختیار دارد که قرار بود تا سال ۲۰۳۷ فعال باشند، اما مدتی است که زمین‌گیر شده‌اند. کانبرا استفاده از این بالگردها را متوقف کرده و ۴۰ بالگرد شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» را به قیمت ۴.۸ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت که این کشور در حال ارتقای توان دفاعی خود بوده و شراکت‌های خوبی از جمله با آمریکا ایجاد کرده است.

موریسون گفت: بالگردهای تایپن، انتظارات را برآورده نمی‌کردند، به همین سادگی! می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که نیروی دفاعی‌مان بهترین تجهیزات ممکن را برای حفاظت از کشور در اختیار دارند و بالگردهای شاهین سیاه، این انتظار را برآورده می‌کنند.

بالگرد شاهین سیاه آمریکا

پیتر داتن، وزیر دفاع استرالیا نیز گفت که هزینه پرواز با بالگردهای شاهین سیاه (بلک هاوک) بسیار کمتر بوده و در چند دهه گذشته، مقامات نگران برنامه بالگردهای تایپن بوده‌اند. داتن گفت: تاکنون ۹ مورد پیش آمده که تایپن‌ها توانایی پرواز نداشته‌اند و من مردم استرالیا را در چنین موقعیتی قرار نخواهم داد.

او گفت که بالگردهای جدید، ناوگان استرالیا را به ناوگان آمریکا نزدیک‌تر می‌کند و با توجه به ناآرامی‌های منطقه، این نکته مهمی است.

چین پیش از این نارضایتی خود را از قرارداد زیردریایی‌های هسته‌ای استرالیا ابراز کرده و گفته بود که آمریکا و انگلیس با صادر کردن فناوری هسته‌ای خود، بی‌مسئولیتی خود را نشان می‌دهند. اپوزیسیون استرالیا هم می‌گوید که دولت این کشور، میلیاردها دلار را در تصمیم‌گیری‌های اشتباهش در قراردادهای دفاعی، به هدر داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استراليا آمريكا ایرباس شرکت لاکهید مارتین شاهین سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۲۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد

به گزارش جام جم آنلاین، وبگاه خبری آکسیوس امروز یکشنبه در گزارشی به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی ادعا کرد که آمریکا هفته گذشته (به وقت محلی) انتقال مهمات به اشغالگران قدس را متوقف کرده است.

آکسیوس به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی که نامشان فاش نشده در این باره اعلام کرد: هفته گذشته، دولت بایدن یک محموله مهمات ساخت آمریکا به اسرائیل را متوقف کرده است.

این رسانه می نویسد: مقامات اسرائیل اعلام کردند که ایالات متحده برای اولین بار پس از ۷ اکتبر، ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرده است.

به گزارش آکسیوس، مقامات رژیم صهیونیستی گفتند که این رخ‌داد نگرانی های جدی داخل کابینه اشغالگران قدس ایجاد کرده و مقامات را به تکاپو انداخته است تا بفهمند چرا محموله مذکور ارسال نشده است.

این وبگاه خبری اضافه کرد: رئیس جمهور «بایدن» در میان آمریکایی‌ هایی که مخالف حمایت او از اسرائیل هستند، با انتقادهای شدید مواجه است. دولت آمریکا در ماه فوریه از اسرائیل خواسته بود تا تضمین دهد که تسلیحات ساخت ایالات متحده توسط نیروهای اسرائیل در غزه مطابق با قوانین بین المللی استفاده می شود!

تلاش این رسانه آمریکایی برای تبرئه آمریکا از همدستی با تداوم جنایت های رژیم کودک کش اسرائیل در حالی است که مقامات ارشد واشنگتن بارها اذعان کرده اند که به حمایت های همه جانبه از تل آویو ادامه خواهند داد.

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا