Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام، امروز در آئین چهلمین سالگرد شهادت شهید دستغیب بیان کرد: همانگونه که امام راحل در خصوص شهید دستغیب فرموده‌اند شهید دستغیب عالمی عامل بود و مقامی که او به دست آورد مقام شهادتی است که آرزوی هر مجاهد درگاه خداوند است.

وی افزود: نظام ارزشی دین مبین اسلام مقام علم را از مقام شهادت والاتر قرار داده و بر این اساس و بنا به فرموده پیامبر مکرم اسلام در روز قیامت خداوند تمام انسان‌ها را در یک جا جمع کرده و پس از محاسبه اعمال، خون شهید را با مرکبی که عالم بر کاغذ آورده می‌نویسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شیراز تاکید کرد: کدامین علم از خون شهید والاتر است؟ با توجه به اینکه علوم زیادی در جهان هستی وجود داشته و تمام دانش‌ها و تعالیم برای انسان ارزشمند است با این حال علم اگر می‌خواهد از خون شهید والاتر باشد باید این ویژگی قرآنی که خداترسی است را داشته باشد.

وی افزود: نشانه دانشمند بودن از خداترسی است و اگر کسی مدعی دانشمند بودن است اما از خداوند ترسی ندارد باید در ادعای وی تردید نمود این در حالی است که بسیاری از شاخص‌های که در نظام جمهوری اسلامی مورد استفاده می‌شود بر طبق تعالیم قرآن نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: کسانی به مسند مدیریت در جامعه اسلامی نشسته بودند که حقشان نبود این در حالی است که نباید فراموش کرد که تراوشات ذهنی افراد اروپایی نمی‌تواند مسیر جامعه اسلامی را به سمت تعالی هدایت کند بلکه بهترین مسیر و هدف آن هدفی است که در قرآن توصیه شده است.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: به واسطه خدماتی که شهید دستغیب در جامعه ارائه کرده هیچ تصوری به جز شهادت برای این عالم عامل نمی‌توان متصور شد.

این مسئول در خصوص عالم و ویژگی‌های این شخص بیان کرد: عالم کسی است که حرف و عملش در جامعه اسلامی یکسان باشد و شهید دستغیب از جمله چنین عالمانی بود که در زندگی همان گونه عمل می‌کرد که در منبرها بیان می‌نمود.

امام جمعه شیراز گفت: شهید دستغیب ویژگی‌های منحصر به فردی داشت و این شهید محراب به واسطه نفس گرمی که داشت مبلغی عالم و دانشمندی به نام بود.

انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در فارس آیت الله لطف الله دژکام شهید دستغیب شهید محراب اخلاص عمل شهادت شهید دستغیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۲۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ سعیدی در دیدار با ماموستا احمدی امام جمعه بوکان ضمن تقدیر از زحمات وی گفت: کار و رسالت علماو ائمە رسالتی بسیار سنگین ارزنده و پرافتخار است و ما قدردان خدمات و تلاش‌های ارزنده شما در بسط و توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم.   ماموستا احمدی امام جمعه بوکان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین سپاه پاسداران و وعده صادق و تنبیه رژیم اشغالگر قدس گفت وجود سپاه و بسیج در کشور موجب آرامش و ایجاد امنیت در جامعه شده و باید قدردان این نعمت اللهی باشیم.   در ادامه فرمانده سپاه بوکان به همراه جمعی از فرماندهان نظامی با حضور در منزل امام جمعه سابق بوکان با ماموستا خلیفه زاده دیدار کردند.   ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان در این دیدار ضمن قدردانی از حضور فرماندهان نظامی و سپاهی تصریح کرد: وحدت مسلمانان اهل تسنن و تشیع در کشور در سایه جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس و صمیمیت اقوام و مذاهب در همه عرصه ها، جلوه‌های زیبایی در همدلی مسلمانان را در ایران اسلامی خلق کرده است.   فرمانده سپاه بوکان نیز در این دیدار گفت: امامان جمعه در حفظ دوام و بقای آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از حقوق شهروندی نقش و مسئولیت دوچندان دارند.   در پایان از زحمات خدمات و تلاش‌های ارزنده و همچنین سوابق مبارزاتی و فعالیت‌های علمی و حوزوی ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد
  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • شهید مطهری معلمی برای تمام دوران ها است
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • روز صعود از لیگ یک به لیگ برتر: 16 خرداد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند