Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ابوالقاسم سلطانی در رابطه با آخرین وضعیت آزاد راه مراغه- هشترود اظهار داشت: این پروژه به طول 111 کیلومتر در 5 قطعه بصورت مشارکتی (60 درصد سهم دولت و 40 درصد سهم سرمایه‌گذار) در دست اجراست که  45 کیلومتر از قطعات 2 و 3  را با تامین اعتبار مورد نیاز می‌توان این قسمت‌ها را زیر ترافیک برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: 16 کیلومتر از این محدوده آسفالت ریزی شده و تنها معارض در این منطقه موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور  است که با توافقی که انجام شده امیدوارم شاهد بهره برداری از این محدوده باشیم.

وعده افتتاح تا یکسال آینده

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه  در این باره گفت: ۱۱ کیلومتر اول این طرح از مراغه به‌زودی در اولویت برنامه‌های پیمانکار طرح قرار گیرد.

 موسوی اذعان داشت: در قالب کنسرسیوم از طرف ۲ بانک و دولت ۴۰۰ میلیارد ریال برای این طرح تخصیص یافته است. 

وی ادامه داد: با تامین مالی صورت پیش‌بینی می‌شود، قطعه‌های مهم این آزادراه تا یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

قطعه‌های ۲ و ۳ آزادراه مراغه – هشترود به مسافت ۴۵ کیلومتر بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۶ کیلومتر از این مسیر آسفالت‌ریزی شده است. 

ساخت آزادراه مراغه – هشترود به مسافت ۱۰۰ کیلومتر با هدف ایجاد مسیر تردد برای جمعیت ۳ میلیون نفری جنوب آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و شمال کردستان از سال ۹۴ آغاز شده است.

 پروژه ۲۰ ساله آزادراه مراغه – هشترود، برای مدت‌ها به دلیل کمبود اعتبار پیشرفت چشمگیر نداشت اما اکنون مطالبه‌های مردم و پیگیری‌های مسوولان و نماینده مردم جواب داده است و خبرهای خوشی از تامین مالی آن به گوش می‌رسد.

مخاطبین «فارس من» دغدغه‌ای مبنی بر «به تصادفات در جاده مراغه - هشترود پایان دهید» به ثبت رساندند و درخواست پیگیری داشتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی آذربایجان شرقی مراغه تبریز مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی فارس تبریز آزاد راه مراغه هشترود موسسه تحقیقات دیم کشور فارس من آزادراه مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد

ایسنا/زنجان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر از اتمام آسفالت‌ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین در دو لاین شمالی و جنوبی خبر داد.

علی‌اصغر عطوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین به صورت تمام عرض در هر دو لاین شمالی و جنوبی با ۴۹ هزار تن آسفالت دانه باز از کیلومتر ۸۵ تا ۹۰ به دلیل خرابی بیش از حد انجام شد.

وی با بیان اینکه از کیلومتر ۹۱ تا ۹۸ در روزهای آینده نسبت به روکش و اصلاح رویه آسفالتی اقدام خواهد شد، ادامه داد: در سال گذشته ۳ کیلومتر از انتهای حوزه استحفاظی شهرستان ابهر در لاین‌های شمالی و جنوبی لکه‌گیری اساسی صورت گرفته است.

عطوفی تصریح کرد: ۲.۵ کیلومتر از محور ترانزیت ابهر_تاکستان نیز در لاین‌های شمالی و جنوبی اصلاح روکش با ۹ هزار تن آسفالت انجام شده که در صورت تخصیص بودجه و قیر امسال نیز در خصوص روکش آسفالت کمربندی ابهر_خرم‌دره اقدام خواهد شد.

او با توضیح اینکه در سال ۱۴۰۲ نسبت به روکش محور روستایی ابهر دولت آباد اقدام شده که مابقی در حدود ۷ کیلومتر در برنامه کاری امسال قرار است روکش شود، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به لکه‌گیری جزیی محورهای آزادراه، جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی به مقدار ۸۵۰ تن با آسفالت گرم اقدام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور