Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از دیپلمات‌های ارشد آمریکایی به تازگی در سفری بی سر و صدا به ونزوئلا رفته و با آمریکایی‌های محبوس در این کشور دیدار داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «راجر کارستنس» فرستاده ویژه ریاست جمهوری ایالات متحده در امور ربوده‌شده‌ها و مذاکره‌کننده ارشد برای آزادی اتباع آمریکایی ربوده‌شده روز سه‌شنبه با پروازی چارتری به کاراکاس رفت و روز جمعه به کشورش بازگشت؛ سفر وی به ونزوئلا از پیش برنامه‌ریزی نشده و بی سر و صدا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سفر این مقام ارشد دولت واشنگتن بخشی از اقدامات در جریان دولت جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده برای آزادسازی ایمن چند تبعه آمریکایی است.

هنوز مشخص نیست که این مقام با چه فردی از دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا دیدار کرده است، اما این نخستین دیدار رو در روی یک مقام ارشد دولت واشنگتن از زمان تعطیلی سفارت آمریکا در کاراکاس در مارس ۲۰۱۹ به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت ایالات متحده محسوب می‌شود. از آن زمان، روابط دو کشور به شدت متشنج شده و دولت واشنگتن تحریم‌های سختی را علیه کاراکاس وضع و علیه مقام‌های این کشور آمریکای لاتین اعلام جرم کرده؛ اقدامی که از سوی دولت مادورو "کودتای نرم" توصیف شده است.

کارستنس با بیان اینکه از دستیاران مادورو برای دعوت به ونزوئلا خرسند است، گفت: خیلی خوب شد که با این افراد دیدار داشتم. این نشان‌دهنده اهمیت دادن آنها به موضوع اتباع آمریکایی در بند است. همچنین این دیدار باعث شد تا درباره وضعیت این افراد به خانواده‌هایشان هم گزارش بدهم.

زمان‌بندی این دیدار محرمانه احتمالا باعث تردیدهایی هم شده چون درست در زمانی اتفاق افتاده که انتخابات فرمانداری‌ها در ونزوئلا از سوی دولت بایدن "غیر دموکراتیک" توصیف شد چراکه بسیاری از کاندیداهای اپوزیسیون از شرکت در انتخابات مذکور رد صلاحیت و منع شدند.

وزارت خارجه آمریکا پس از انتخابات ۲۱ نوامبر ۲۰۲۱ در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت کاراکاس از ترس رای ونزوئلایی‌ها، مدت‌ها پیش از آنکه رای‌ای به صندوق انداخته شود، روند تعیین نتیجه این انتخابات را به شدت منحرف کرد.

دولت مادورو درباره سفر این مقام سکوت اختیار کرده اما این مقام ارشد دولت واشنگتن جمعه بعدازظهر این سفر را تایید کرد. در جریان این سفر، به او اجازه داده شد تا با گروهی شش نفره از مدیران نفتی آمریکایی بازداشتی در زندان "ال الیکوئیده" دیدار کند.

یکی از منابع آگاه درباره این سفر گفت، بازدید این مقام آمریکایی با شش مدیر نفتی آمریکایی که حدود ۹۰ دقیقه به طول انجامید، بسیار احساسی بود. کارستنس به زندانیان گفت که درباره این مساله با مقام‌های دولت مادورو گفتگو کرده اما نگفت که با چه کسی صحبت کرده است.

وی همچنین با "لوک دنمان" و "آیران بری" دو کلاه سبز سابق آمریکایی نیز دیدار داشت که در ارتباط با حمله‌ای نافرجام با هدف سرنگونی دولت مادورو که از کلمبیا سازماندهی شده بود، دستگیر شدند. کارستنس همچنین با "متیو هیث"، تفنگذار سابق نیروی دریایی آمریکا نیز که در یک بازداشتگاه مجزا و با اتهامات غیرمرتبط حبس است، دیدار کرد.

"تامو وادل"، "خوزه لوئیس زامبرانو"، "آلیریو زامبرانو"، "خورخه تولدو"، "گوستاوو کاردناس" و "خوزه پریرا" در سال ۲۰۱۷ توسط عاملان امنیتی در اتاق کنفرانسی در کاراکاس دستگیر شدند. این افراد سال گذشته میلادی در دادگاهی که با تاخیر و بی‌نظمی همراه بود به اختلاس محکوم شدند و باید هشت تا ۱۳ سال در حبس باشند. اما هیچ یک از آنها به گناهکار بودن اعتراف نکردند و دولت واشنگتن می‌گوید همگی آنها به اشتباه بازداشت شده‌اند.

این بازدید چند هفته پس از آن صورت گرفت که خانواده این آمریکایی‌های محبوس در ونزوئلا و دیگر اقوامشان در نامه‌ای به بایدن به او شکایت کردند که مساله آزادی عزیزانشان به قدرت کافی جدی گرفته نشده است. بر اساس گزارش بنیاد "جیمز دابلیو.فولی" دست‌کم ۶۱ شهروند آمریکایی در خارج از این کشور "به خطا" بازداشت یا ربوده شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا ونزوئلا نیکولاس مادورو دولت واشنگتن دولت مادورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی؛ کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان افتاده است

به گزارش قدس آنلاین ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اشاره به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی به جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی ‏علیه مردم غزه نوشت: اقدام مقامات دولت آمریکا در تحریف واقعیت و توصیف خشم و اعتراضات اصیل دانشجویی و دانشگاهی به عنوان یهودستیزی، به منظور توجیه و استفاده از ابزارهای سرکوب خشونت‌آمیز برای ساکت کردن اعتراضات و تجمعات مسالمت‌آمیز دانشجویان حامی فلسطین، چیزی از قبح عمل آنان کم نمی‌کند.

وی افزود: بخش قابل توجهی از یهودیان، از جمله دانشجویان یهودی، از جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی و حمایت شرم‌آور دولت آمریکا از آن اعلام بیزاری کرده‌اند.

کنعانی خاطرنشان کرد: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان و ‎حقوق بشر برافتاده است.

 اعتراض دانشجویان آمریکایی در پی حمایت های همه جانبه دولت بایدن از رژیم صهیونیستی و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

آسوشیتدپرس پرس پنجشنبه شب گزارش داد که بر اساس آمار تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی؛ کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان افتاده است
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند