Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه زندگی: اگرچه عشق‌های امروزه رنگ فانتزی به خود گرفته و جملات عاشقانه بین زوج‌ها بیشتر از موهای سرشان رد‌‌‌‌ و بدل می شود اما  این «دوستت دارم»ها دوام چندانی ندارند و خیلی زود در نگاه محبوب رنگ می‌بازند. گویا همان «دوستت دارم»های دهه 60 و 50 که روی تکه کاغذ کاهی با دوات نوشته می‌شد و کمی هم از آن عطرهای فرانسوی چاشنی‌اش می‌شد و آن‌وقت پدربزرگ‌های‌مان می‌پیچیدنش در سنگ و دور از چشم همه پرتابش می‌کردند در حیاط پشتی خانه محبوب‌شان و تا صبح چشم نمی‌بستند که آیا به دست‌اش رسیده یا نه؛ دوام و ارزش بیشتری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان دوستت‌‌دارم‌هایی که مادربزرگ‌هایمان به هزار دردسر از حیاط پشتی خانه و از بین شاخ و برگ های پاییزی که کف حیاط را پوشانده بودند پیدایش می‌کردند و در تمام مدتی که دنبالش می‌گشتند استرس داشتند که نکند آقاجان شان پیش تر کاغذ و تحفه‌ی رسیده از محبوب‌شان را پیدا کرده باشد؟!

 

آن‌وقت تا کاغذ را  پیدا می‌کردند گل از گل شان می‌شکفت و هزار بار سرخ و سفید می‌شدند، تا دست خط محبوب‌شان را بخوانند و همانطور خوانده و نخوانده زیر چارقدشان پنهان می‌کردند و در صندوقچه کوچکی می‌گذاشتند و صدقفله‌اش می‌کردند که مبادا کسی پیداش کند.

هرچند هدیه های گران‌قیمت وچشم‌گیر یا  به اصطلاح خودشان لاکچری و خفن بین زوج های امروزی زیاد رد و بدل می‌شود و خوب لایک می‌‌خورد اما دیگر کارکرد قدیم را ندارد یعنی زوجین بیشتر بازیگر یک عشق نمایشی هستند نه یک زوج واقعا خوشبخت! 

 در خوشبینانه‌ترین حالت چند عکس از هدیه لاکچری‌شان در فضای‌مجازی منتشر می‌کنند و عشق نمایشی شان را به رخ دوست و آشنا می‌کشند.پایینش  هم چند جمله عاشقانه و نامه فدایت شوم می‌نویسند و از محبوبشان تشکر می‌کنند. تازه اگر شانس بیاوریم و همسر یکی از کاربران فضای‌مجازی کادوی لاکچری تری نخریده باشد آن‌وقت است که واویلا! خودمانی بگویم کادو را در سر همسرشان خرد می‌کنندکه چرا همچین چیزی خریدی مگر من چه از فلانی کم تر دارم؟ و...

گویا همان چارقد گل‌دار و نقل‌های‌هل‌داری که چند ماه یک بار پدربزرگ های مان از زیارت شاه‌عبدالعظیم برای همسرشان کادو می‌گرفتند برکت بیشتری به عشق ها می‌داد هرچند لایک نمی‌خورد و عکس دونفره شان با هشتگ «ببینید آقایی چه کرده!»منتشر نمی‌شد. اما همین کافی بود برای اینکه دوست‌داشتنِ بین‌شان را به هم ابراز کنند.

ساده‌تربگویم امروزه پای همه دوست‌داشتن‌ها به فضای‌مجازی کشیده شده،دوستت دارم‌ها نه دیگر روی کاغذ حک می‌شوند نه بر دل محبوب! کلماتی عاطفی که باید بین یک زوج به صورت خصوصی گفته و شنیده شود حالا در فضای مجازی و در معرض دید همگان قرار می‌گیرد. به همین خاطر است که دیگر ارزش و دوام قدیم را ندارد. چرا که دوستت دارم‌های فضای مجازی به دلیل ترافیک محتوایی این فضا از یاد برده می‌شود و گاهی به کل از حافظه تلفن همراه پاک می‌شود اما کاغذ تا همیشه ماندگار است و هر بار نگاه کردن به آن باعث می شود حس و حال خوبی را که بار اول با دیدن آن نامه داشتید دوباره تجربه کنید.

 

 

پیشنهاد می‌کنیم برای ابراز عشق‌تان دوباره مثل پدر و مادر بزرگ های‌مان نامه بنویسید.حتی یک جمله ساده روی کاغذ به جا بگذارید. نامه‌نگاری با همسرتان می تواند یک حرکت خاص و نوستالژی باشد که علاقه بین‌تان را تا همیشه در تاریخ زندگی ثبت کند. مثل نامه‌های شاملو به آیدا که قوتِ غالب بسیاری از عشق های امروزی است البته نمی‌گویم آن‌قدر حرفه‌ای بنویسید مهم این است که خودتان قلم دست بگیرید و از زبان خود بنویسید مطمئن باشید این کار بیشتر به دل همسرتان می‌نشیند.

حرف های دلتان را بنویسید

نیاز نیست حتما متن ادبی سنگینی را روی کاغذ بنویسید و یا شعر بگویید البته اگر می‌توانید که خیلی خوب است اما سعی کنید نوشته های روی کاغذ،همه و همه حرف های دلتان باشد. شروع کنید و بگویید چقدر همسرتان را دوست دارید، نقاط مثبت‌اش را بگویید و از آرامشی که کنارش دارید صحبت کنید. حتما خاطره‌های خوب‌تان را در نامه بنویسید و روزهای شیرین زندگی را در خاطر همسرتان تازه کنید. به گذشته اکتفا نکنید و تاکید کنید که هنوزهم مانند گذشته به او علاقه دارید. مطمئن باشید همسرتان پس از خواندن این کلمات احساس بهتری نسبت به زندگی خواهد داشت. حتی می‌توانید اگر دلخوری ای دارید بنویسید و ازهمسرتان بخواهید که تغیری در سبک رفتارش نسبت به یک موضوع ایجاد کند.

 

 

برای نامه‌های‌تان یک زمان مشخص تعین کنید

بهتر است نامه‌هایی را که برای همسرتان می‌نویسید به صورت زمان‌بندی شده به دستش برسانید. مثلا هر هفته یک بار، هرماه و یا هر تاریخی که درمیان خودتان معنا و مفهوم خاصی دارد حتی می‌توانید هر روز یادداشتی بگذارید. این موضوع متناسب با میل خودتان است اما زمان‌بندی کردن نامه‌ها باعث می‌شود یک برنامه جدید و جذاب به روزمرگی های‌تان اضافه شود.

 

هدیه‌های کوچک در کنار نامه بگذارید

سعی کنید نامه‌هایتان از لحاظ ظاهری شکل زیبا و جذابی داشته باشند البته منظورمان این نیست که هزینه زیادی کنید می توانید به راحتی پاکت های نامه و کارت پستال‌هایی با قیمت مناسب تهیه کنید و یا خودتان پاکت نامه درست کنید و تزئین‌اش کنید.‌ هرچند وقت یک بار در کنار نامه‌تان یک شاخه گل و یا یک هدیه کوچک بگذارید.

 

نامه را مستقیما به دست همسرتان نرسانید

سعی کنید نامه نگاری‌تان همیشگی و مداوم باشد اما خودتان پستچی نامه های تان نباشید. پیدا کردن کاغذ نامه توسط همسرتان مسلما هیجان انگیز‌تر است. نامه را جایی قرار دهید که همسرتان در میان کارهای روزمره اش پیدایش کند. مثلا روی میز کار یا داخل کیفش پنهان کنید.

 

 

 

  انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سبک زندگی فضای مجازی همسرداری دوستت دارم ها فضای مجازی روی کاغذ نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان گفت: خبر انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد و با افرادی که در این خصوص در فضای مجازی نشر اکاذیب می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود. - اخبار استانها -

سیدامیر احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان با واکنش به انتشار خبر و حکم انفصال از خدمت شهردار گلستان در فضای مجازی گفت: بررسی در این حوزه انجام شد و موضوعی با عنوان انفصال از خدمت شهردار گلستان وجود ندارد.

وی با بیان تاکید بر برخورد با افرادی که به دنبال برهم زدن نظم عمومی و روانی جامعه هستند، افزود: افرادی که در فضای مجازی بر علیه نهادهای حکومتی، دولتی و امنیتی نشر اکاذیب می‌کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

دادستان شهرستان بهارستان با بیان اینکه در حکم مذکور هیچگونه محکومیت و انفصال از خدمات قید نشده است، تصریح کرد: پیگیری‌ها از نهادهای پاسخگو در رابطه با این حکم انجام گرفت که نهادهای مربوط محکومیت و انفصال از خدمت را تایید نکردند.

احمدی با بیان اینکه مسئله‌ای با عنوان انفصال شهردار گلستان وجود نداشته است گفت: افرادی با سوء نیت به دنبال درگیر کردن مردم در فضای روانی منفی هستند.

اختصاص 25 هزار میلیارد تومان برای پیشرفت گلستان

ادامه عبدالله نوحی؛ فرماندار بهارستان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان در واکنش به خبر انتشار تصویر حکم انفصال از خدمت شهردار گلستان در فضای مجازی تاکید کرد: هیچ‌گونه حکم و احکامی مبنی بر انفصال از خدمت شهردار گلستان از سوی نهادهای قضایی و دولتی به فرمانداری ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • صد و پنجاه و نهمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • صد و پنجاه و هشتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله