Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@22:40:18 GMT

کلاهبرداری اینترنتی در قالب سفر زیارتی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۳۸۷۰

کلاهبرداری اینترنتی در قالب سفر زیارتی

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ۷۱ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ غلامرضا براتی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی او را فریب داده و مبلغ ۷۱ میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاکی مدعی بود در یکی از سایت‌های تبلیغاتی با یک آگهی در زمینه" تور زیارتی مشهد مقدس " مواجه شده و با فرد موردنظر تماس برقرار می‌کند که از او مبلغ ۷۱ میلیون ریال تقاضا می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر ادامه داد: فرد شاکی نیز فریب خورده و مبلغ درخواستی را علیرغم هشدار پلیس در خصوص سایت‌های تبلیغی مبنی بر عدم واریز وجه تا قبل از دریافت خدمات بدون دریافت هیچ گونه مدرک و نشانی به حساب آن فرد شیاد واریز می‌کند.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی متهم را شناسایی و نسبت به دستگیری وی اقدام شد.

سرهنگ براتی ادامه داد: قبل از خرید اینترنتی و واریز وجه به حساب فروشنده باید اطلاعات کافی از سایت موردنظر، شخص فروشنده و جنس خریداری شده به دست آورند و تا زمانی که آن جنس را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده‌اند از پرداخت وجه خودداری نمایند.

وی افزود: مجرمان سایبری با ترفندهای مختلف مانند ثبت آگهی‌های اغوا کننده در سایت‌های واسط با قیمت بسیار کمتر از ارزش واقعی آن و یا انجام فروش‌های ویژه و ارسال لینک‌های جعلی، اطلاعات بانکی کاربران را به سرقت برده و اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب هموطنان می‌کنند که لازم است کاربران هنگام خرید از کانال‌ها و سایت‌های ثبت آگهی هوشیاری لازم را داشته باشند و تا زمانی که جنس موردنظر خود را دریافت نکرده‌اند و از کیفیت آن اطمینان حاصل نکرده‌اند، وجهی پرداخت نکنند.

کد خبر 541173

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلاهبرداری اینترنتی فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر خرید اینترنتی مجرمان سایبری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس این امکان جدید که با هدف ارتقای کمی و کیفی سرویس صورت‌حساب مشتریان، پیاده‌سازی شده است، مشتریان ارزنده فرا و استفاده‌کنندگان از وب‌‌سرویس‌های گردش حساب تا 10 هزار تراکنش و عموم مشتریان بانک تجارت تا 1000 تراکنش خود را از طریق اینترنت بانک تجارت و با فرمت EXCEL، CSV، PDF دریافت و مشاهده خواهند کرد.

«سرویس صورت‌حساب متمرکز » از جمله امکاناتی است که «سامانه‌های بانکداری اینترنتی و فرا» در کنار مشاهده حساب‌ها و گردش حساب سفارشی، انتقال وجوه داخلی و بین بانکی (پایا و ساتنا)، انتقال وجوه به‌صورت گروهی از طریق بارگذاری فایل، دستور پرداخت دوره‌ای، پرداخت قبوض به‌صورت تکی و گروهی و ثبت صدور، تایید دریافت و انتقال چک‌های صیادی به مشتریان بانک تجارت ارائه می‌کند.

علاقمندان به استفاده از این خدمات می‌توانند برای اطلاع از سایر خدمات و جزئیات نحوه ثبت‌نام و استفاده از سامانه بانکداری اینترنتی بانک تجارت به آدرس www.tejaratbank.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • ماجرای سرقت مجسمه ۵ میلیاردی مرد مجسمه ساز چه بود؟
  • معلمان امشب منتظر هدیه دولت باشند؛ مبلغ چقدره؟
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • هدیه دولت به معلمان اعلام شد/ این مبلغ امشب واریز می‌شود
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت