Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@20:41:53 GMT

فوتبالیست روس، چطور سارق مسلح شد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۴۰۱۷

فوتبالیست روس، چطور سارق مسلح شد؟

گئورگی لاداریا فوتبالیست جوانی بود که مسیر زندگی‌اش به طور کلی تغییر کرد.

به گزارش اسپرت ۲۴، می‌توان از زندگی گئورگی لاداریا فیلمی کامل یا سریالی چند قسمتی درباره مافیای جرم و جنایت برای کانال‌های اصلی ساخت.

این پسر که شهروند آبخازیا با سه شهروندی (روسی، اوکراینی و گرجستانی) است اولین بازی در لیگ روسیه را در آوریل ۱۹۹۶ انجام داد، زمانی که با پیراهن کورنومورتس در دیداری برابر روستسلماش به میدان رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این بازی تنها ۱۶ سال و ۷ ماه و ۱۱ روز داشت. او در طول ۱۲ دقیقه‌ای که در زمین حضور داشت نتوانست کار خاصی را از پیش ببرد، اما باز هم نامش را در تاریخ ماندگار کرد: لاداریا تا به امروز جز یکی از شش بازیکن جوان تاریخ رقابت‌های لیگ روسیه است.

این حضور زودهنگام در زمین بازی نشان می‌داد که چشم انداز خوبی در برابر این مهاجم وجود دارد، اما متاسفانه شرایط طور دیگری پیش رفت. گئورگی نتوانست در این تیم بماند، در گرجستان و اوکراین به میدان رفت و پس از آن در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی برای باشگاه فابوس در شهر برونیتسی در نزدیکی مسکو بازی کرد.

لاداریا تا آن زمان علاقه‌اش به زندگی حرفه‌ای خود به عنوان یک فوتبالیست را از دست داده و نزدیکانی مشکوک داشت. او به همراه آن‌ها به مسکو رفت و تصمیم گرفت حرفه جدیدی را تجربه کرده و سارق شود. این تجربه ناموفق بود: او در ۲۲ سالگی به دلیل حمل غیرقانونی اسلحه به هفت سال زندان محکوم شد. از این به بعد بود که فوتبال در زندگی لاداریا رسما به پایان رسید.

او پس از آزادی به جنوب رفت و در ساحل دریای سیاه ساکن شد، اما از کار‌های سابقش فاصله نگرفت و در نتیجه بار دیگر خیلی زود به دلیل حمل مواد مخدر به هشت ماه زندان محکوم شد.

او پس از این که بار دیگر آزاد شد تصمیم گرفت به سورودوینسک برود و به گزارش رسانه‌های محلی، به دنبال ترفیع جایگاه بود و به یکی از گروه‌های جرائم سازماندهی شده پیوست. این گروه که نامش را از اولگ شمانین، رهبرش، انتخاب کرده بود در دهه ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۱۰ به آرخانگلسک برگشت.

این سارقان با تحت فشار قرار دادن مغازه‌داران محلی، کلوب‌های شبانه و خدمات ماشین به کمک ارعاب و خشونت فیزیکی کسب درآمد می‌کردند. افراد این گروه از این هراسی نداشتند که قربانیان خود را با اسلحه تهدید کنند و در طول این چند سال از حدود ۶۰ تاجر از چند هزار تا چند میلیون روبل اخاذی کردند.

پایان کار این گروه در سال ۲۰۱۴ بود. پلیس حدود ۲۰ نفر از اعضای آن‌ها را بازداشت کرد. شمانین نیز یکی از این افراد بود، اما نامی از لاداریا در بین افراد بازداشت شده به چشم نمی‌خورد.

بعدا مشخص شد که این فوتبالیست سابق چند ماه قبل از این اتفاق به زنی حمله کرده و کیف او را با ۷۵ هزار روبلی که در آن قرار داشت دزدیده بود، اما دستگیر شده و به یک سال حبس محکوم شد.

نام لاداریا از آن زمان در هیچ رسانه‌ای به چشم نخورده و سرنوشت او نامعلوم بود، اما ما توانستیم با کمک پایگاه داده اقدامات امنیتی و قضایی روسیه، مسیر زندگی او را دنبال کنیم.

ظاهرا لاداریا همچنان با کار با اطرافیانش ادامه داده بود. گئورگی به ارتکاب چندین جرم متهم شده بود که شامل: سازماندهی گروه ارتکاب جرم یا همکاری در آن، سرقت، زورگیری، هولیگانیسم و مجروح کردن افراد می‌شد.

بر اساس مدارکی که از ۱۴ نوامبر ۲۰۱۹ دیده می‌شود، دادگاه او را به پنج سال حبس محکوم کرد؛ و شاید این پرونده هنوز هم باز باشد، چرا که حکم نهایی دادگاه در هیچ رسانه یا منابع خبری عمومی منتشر نشد.

هرچند این مدارک نیز مشخص نکرد که لاداریا در حال حاضر دقیقا کجاست، اما نشان دهنده سرنوشت تاریک این فوتبالیست روس بود. ظاهرا او در حال حاضر همچنان منتظر دریافت حکمش در بازداشت است یا حکمش را گرفته و دوران محکومیتش را در زندان سپری می‌کند. در هرحال سرنوشت او بسیار ناراحت کننده است.

منبع: ورزش 3

منبع: فرارو

کلیدواژه: فوتبالیست لیگ روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است

به گزارش "ورزش سه"، امروز در انگلیس شکایتی رسمی به دادگاه ‏ارسال شد که شاکیان آن سرنوشت عجیبی داشته‌اند.‏

‏ 35 فوتبالیست سابق انگلیسی می‌گویند زمانی که در این کشور ‏فوتبال حرفه‌ای بازی می‌کردند به دلیل بی‌توجهی مسئولان فوتبال به ‏جراحت وارد شده به مغز بازیکنان، سلامتی‌شان با خطرهای بزرگی ‏مواجه شده است. برای اطلاع از صحت این ادعا کافی است به این ‏آمار توجه کنید: با کارشکنی اتحادیه و لیگ برتر این شکایت سال‌ها ‏است که به مرحله بررسی نهایی نرسیده و در این مدت شش شاکی، ‏که همه ستاره‌های سابق فوتبال بوده‌اند، جان‌شان را از دست ‏داده‌اند. ‏

شکایتی که امروز نهایتا به دادگاه رسید اتحادیه فوتبال، اتحادیه ‏فوتبال ولز و لیگ فوتبال انگلیس و لیگ برتر را متهم می‌کند. آنها ‏همچنین از برد بین‌المللی فوتبال شکایت کرده‌اند که به توصیه‌ها ‏برای تغییر قوانین فوتبال بی‌توجه بوده است. ‏

ستاره‌های سابق فوتبال انگلیس می‌گویند در جریان مسابقه بارها با ‏بازیکنان حریف برخوردهای شدید سر به سر داشته‌اند و این برخوردها ‏سلامت مغزشان را از بین برده است. ‏

این موضوع مدتی پیش و زمانی بار دیگر در رسانه‌ها مورد توجه قرار ‏گرفت که یکی از شاکی‌ها، جو کیه‌نار، اسطوره تاتنهام و مربی سابق ‏ناتینگهام فارست و نیوکسل، به دلیل زوال عقل از دنیا رفت و پزشکان ‏معتقد بودند آسیب‌های وارد به سر او در دوران فوتبال بازی کردن در ‏این بیماری نقش داشته است. ‏

دیگر خبرها

  • حرکت فوتبالیست‌های اسپانیا در روز مادر
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست ۲۰ سال گذشته امارات
  • دعوت بانوی فوتبالیست خوزستان به اردوی تیم ملی
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست 20 سال گذشته امارات
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن
  • ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!
  • وضعیت تلخ اقتصاد ایران در خاطره‌گویی فوتبالیست سابق در تلویزیون | فیلم
  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است