Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@00:47:43 GMT

تزریق دز اول واکسن کرونا بین ۶۶.۵ درصد جمعیت نهاوند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۴۱۲۰

تزریق دز اول واکسن کرونا بین ۶۶.۵ درصد جمعیت نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی احسان خویشوند بعد از ظهر امروز در ستاد پیشگیری و هماهنگی مقابله با کرونا نهاوند اظهار کرد: از جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان که ۱۴۷ هزار و ۲۸۹ نفر هستند تا کنون ۸۳ و یک دهم درصد دز اول و ۸۰ و ۲ دهم درصد دز دوم و سه و ۶ دهم درصد دز سوم را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: مطابق سیاست جدید ستاد ملی کرونا لازم است ۸۰ درصد مجموع جمعیت شهرستان زیر پوشش واکسن قرار گیرند که برای رسیدن به این آمار لازم است برای ۱۶ درصد دیگر از گروه‌های هدف واکسن زده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت نهاوند با بیان اینکه میانگین تزریق واکسن در شهرستان از میانگین استان پائین‌تر است افزود: در شهرستان دو مرکز تجمیعی در بخشداری سابق مرکزی و سپاه و تمام خانه‌های بهداشت فعال هستند و روزانه به طور متوسط به یک‌هزار و ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر خدمات تزریق واکسن کرونا ارائه می‌دهند.

وی در خصوص وضعیت تزریق واکسن دانش آموزی نیز گفت: تا به امروز ۹۲ درصد کل دانش آموزان شهرستان دز اول و ۷۰ درصد نیز دوم را دریافت کرده‌اند.

خویشوند افزود: به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در مدارس بازدیدهای مشترکی با کارشناسان آموزش و پرورش از مدارس به عمل آمده که همت خوبی در بحث تهویه مکانیکی در تمام کلاس‌ها، گروه‌بندی و فاصله‌گذاری به عمل آمده است.

وی در این خصوص افزود: در آموزش و پرورش یک‌هزار و ۸۶ کلاس درس فعال داریم که از این تعداد تاکنون در ۲۷۰ کلاس درس سیستم تهویه مکانیکی نصب شده و برای سایر کلاس‌ها نیز طبق برنامه ریزی این کار در حال انجام است.

سرپرست فرمانداری نهاوند نیز در این جلسه گفت: با توجه به رویکرد جدید ستاد ملی کرونا مبنی بر طرح مقابله هوشمند با کرونا لازم است زیرساخت‌های لازم در شهرستان فراهم شود.

جعفر سلگی در این خصوص افزود : به منظور تحقق پوشش صد درصدی و اجرای طرح واکسیناسیون برای افراد باقی مانده، به دستگاه‌های اداری اعلام خواهد شد اسامی کارکنان خود را که واکسن زده‌اند به ما اعلام کنند.

وی افزود:  با توجه به اینکه مجالس ترحیم اغلب در منازل انجام می‌شود به نظر می رسد حضور در مساجد به لحاظ فضای بزرگتری که دارد برای مجالس خانم‌ها بهتر باشد که باید این زمینه بررسی‌های لازم به عمل آید تا در صورت اثربخش بودن با همکاری اداره تبلیغات اسلامی مساجد برای تعیین کار مهیا شود.

سرپرست فرمانداری نهاوند در خصوص فعالیت استخرهای سطح شهرستان نیز گفت:  قبل از شروع فعالیت لازم است مدیران استخر مجوز لازم را از ستاد کرونا دریافت کرده و اداره ورزش نیز در این خصوص با حضور مسئولین امر جلسات تصمیم گیری را برگزار کند.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتقال ویروس کرونا رئیس مرکز بهداشت نهاوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی