Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران  در باره بازدیدی که به همراه شهردار منطقه 18 و تعدادی از مدیران حوزه شهرسازی و معماری از محل شن چاله های منطقه 18 داشت، گفت: این بازدید پیرو شکایت شهرداری منطقه از مالکان اراضی بزرگ مقیاس که طی سالیان گذشته اقدام به برداشت از شن چاله های مجاور رودخانه کن کرده اند، صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها، کلیه صنایع مزاحمی که درمحدوده شهر تهران قرار دارند، می بایست تعطیل و به خارج از شهر منتقل شوند، در همین راستا شهرداری منطقه 18، با توقف فعالیت معادن شن و ماسه، نسبت به انعقاد قرارداد با مشاور برای تهیه طرح توسعه شهری با تأکید بر توجه به احقاق حقوق مالکان در این محدوده اقدام کرد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: این طرح در سال 92، بعد از گذشت حدود 11 سال در کمیسیون ماده پنج مطرح شد و پس از انجام اصلاحات، به صورت یک طرح یکپارچه، متناسب با فعالیت ها و عملکردهای معین در طرح های جامع و تفصیلی و اسناد فرادست، در کمیسیون ماده پنج تصویب و به منطقه 18 ابلاغ شد.

صارمی همچنین با اشاره به بند 21 ماده 55 قانون شهرداری ها که مربوط به ساخت مسکن ارزان قیمت برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه است، اظهار داشت: در بازدیدی که داشتیم، مقرر شد، سازمان نوسازی شهر تهران با همکاری اداره کل شهرسازی و طرح های شهری، طرح مصوب سال 92 را با رویکرد توجه به مسکن ارزان قیمت و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری برای مالکین، مورد بازنگری قرار دهد.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت پایدارسازی دیواره شن چاله ها، بیان کرد: از آنجایی که برداشت قانونی از شن چاله ها، صرفاً تا عمق 30 متر، مجاز است و مالکین بخش اعظمی از این شن چاله ها اقدام به برداشت بعضاً تا عمق 120 متر کرده اند و این اقدام موجب تشدید خطر فرونشست و وقوع سیلاب های فصلی شده است، هزینه پایدارسازی دیواره ها بر عهده مالکان و بهره برداران قرار دارد. 

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران اضافه کرد: همچنین اگر مالکین اراضی که مطابق با قانون به توسعه شهر پیوسته اند، خواستار بارگذاری باشند، می بایست در چارچوب قانونی شهرداری اقدام کنند.

وی با اشاره به حادثه وقوع سیلاب رودخانه کن در سال 93، گفت: از سال 94 شهرداری تهران، مطالعات طرح پایدارسازی گودهای در معرض خطر را به سرانجام رسانده است. شن چاله ها، دیواره های مختلفی را در بر می گیرند که در نواحی مختلف دارای عمق های متفاوت هستند و اکنون رها شده و شرایط نابسامانی دارند که در این خصوص نیز مقرر شد، پایدارسازی شن چاله ها با تجمیع رویکردهای سازمان محیط زیست، سازمان صنایع ملی و تمامی ذینفعان و نهادهای مرتبط و با مدیریت و راهبری شهرداری منطقه 18 عملیاتی شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری اطلاعات مدیریت شن چاله ها منطقه 18

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منبع تغذیه طرح آبرسانی غدیر از دز به کرخه تغییر یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محسن سعادت فر ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای مهار سیلاب و پایدارسازی تأمین آب آشامیدنی در بارش‌های بی‌سابقه اخیر در استان خوزستان گفت: با توجه به حجم بسیار زیاد باران در بالادست سد دز و ورود حجم زیادی آب گل آلود به مخزن سد، به منظور پایدارسازی تأمین آب آشامیدنی طرح غدیر، انتقال منبع تغذیه این طرح از دز به کرخه به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کاهش تدریجی آب از منبع تغذیه دز به منبع تغذیه کرخه با هماهنگی معاونت‌های شبکه‌های آبیاری و مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان صورت گرفت و با این اقدام جلوی کاهش کیفیت آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی خوزستان گرفته شد.

سعادت فر ادامه داد: انتقال روان آب‌های ناشی از بارندگی حوضه دز به رودخانه کرخه به منظور کنترل سیلاب در پایین دست سد دز به عنوان اقدامی فوری عملیاتی و در این مدت بخش قابل توجهی از سیلاب از طریق سه نقطه ارتباطی دز و کرخه در منطقه غرب شبکه آبیاری دز تخلیه و مهار شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان با اشاره به آماده‌باش کامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان در بارندگی‌های اخیر، بیان کرد: بارش‌های سنگین و حجم زیاد روان آب بالا دست شهر آزادی اندیمشک موجب تخریب سیل بند کرخه شد که این سیل بند با اقدام فوری و جهادی ترمیم شده است.

کد خبر 6099683

دیگر خبرها

  • هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب
  • آسفالت‌ریزی ۱۰۱ هزار تنی شهرداری منطقه ۱۵ در سال گذشته
  • بارش‌های جدید و احتمال وقوع سیلاب در مازندران
  • کشت ۶۰۰ هزار بوته نشاء گل فصلی در محل گلخانه شهرداری
  • لزوم تشکیل یک نهاد برای تأیید صلاحیت سخنرانان/ چالش ارز؛ ‌ همه منتظر اقدام و عمل دولت
  • منبع تغذیه طرح آبرسانی غدیر از دز به کرخه تغییر یافت
  • احتمال وقوع سیلاب و جاری شدن روان آب در مازندران
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری