Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دستیار رئیس جمهور جمهوری آذربایجان  روز شنبه گفت که باکو از اولین روزهای استقلال خود با جنگ‌های اطلاعاتی و روانی دشمنان و رقبا مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» «حکمت حاجی اف»، رئیس بخش سیاست خارجی ریاست جمهوری آذربایجان در افتتاحیه اجلاس ارتباطات راهبردی در شهر استانبول  در ترکیه گفت: «جمهوری آذربایجان از اولین روزهای استقلال خود با نبرد‌های اطلاعاتی، و روانی مواجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دستیار رئیس جمهور جمهوری آذربایجان گفت،ارمنستان از نخست روزهای جنگ خود را  به عنوان کشوری جا زد  که از جنگ و نبرد رنج می‌برد.

یک مقام ارمنستانی طی روزهای گذشته مدعی شد که جمهوری آذربایجان به طور عمدی ارتباط تلفن همراه واینترنت را در قره باغ کوهستانی مختل می‌کند. به دنبال قطع اخلال در تلفن‌های همراه و اینترنت در منطقه از سوی باکو،    از ۹ نوامبر ۲۰۲۱ و پس از سفر رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به شهر اشغالی شوشا، این مشکل مجدداً به وجود آمده و نزدیک به یک ماه است که وسایل ارتباطی در قره باغ با اختلالات جدی مواجه هستند. این مشکل در مناطق واقع در مجاورت خط تماس به با جمهوری آذربایجان حادتر است و  در برخی از مناطق هیچ ارتباطی برقرار نیست.  

یک از مقام‌های قضایی ارمنستان گفت: «تردیدی وجود ندارد که دسترسی به ارتباطات سیار و اینترنت در قلمرو قره باغ عمداً با تأثیرگذاری بر فرکانس‌ها و ابزارهای فنی مورد استفاده شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات در حوزه مخابرات مسدود شده است.»

بنابرادعای این مقام ارمنستانی، جمهوری آذربایجان از هر روشی برای نقض حقوق بشر مردم قره باغ و ایجاد مزاحمت استفاده می‌کند.

یک مقام ارشد دولت ترکیه اعتراف  کرد که دستگاه اطلاعاتی این کشور در نبرد دوم قره باغ بین باکو و ایروان به ارتش جمهوری آذربایجان کمک کرد.

این در حالی است که  معاون رئیس جمهور ترکیه  نیز به تازگی اعتراف کرده که سرویس اطلاعاتی این کشور در جنگی که در پاییز گذشته بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قره باغ کوهستانی شروع شد مشارکت داشته است.

«فواد اوکتای» معاون رئیس جمهور ترکیه در جریان نشستی در زمینه بودجه دفاعی ترکیه گفت که سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) در قره باغ فعال بوده و به نیروهای جمهوری آذربایجان کمک‌های اطلاعاتی رساند.

معاون رئیس جمهور ترکیه گفت که این اقدام در راستای منافع ترکیه در منطقه و توازن  قوا صورت گرفت.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در تاریخ نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای نخست وزیر ارمنستان، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه  پایان یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: باکو استقلال نبرد اطلاعاتی جنگ روانی رئیس جمهور جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز (سه شنبه) از تصمیم کشور خود برای ادامه عملیات ضدتروریستی در خاک سوریه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیا الیوم، رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا طی سخنانی خطاب به ملت این کشور، گفت: وقتی زمان و ساعتش فرا برسد، ما قطعاً کارهای ناتمام خود را در سوریه به پایان می رسانیم.

اردوغان در ادامه به اهمیت مبارزه قاطعانه با تروریسم و گروه موسوم به «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) اشاره و تاکید کرد: در دوره آتی به گروه تجزیه‌طلب که فضای مانور آن در نتیجه عملیات‌ ما در عراق و سوریه تنگ شده است، ضربه بزرگی خواهیم زد.

وی افزود: می‌خواهم موضوع مشخص شود. تا زمانی که پ‌.ک.‌ک در عراق و سوریه حضور داشته باشد ما یه هیچ وجه احساس امنیت نمی کنیم.

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه تروریست‌ها در کوه‌های قندیل و شمال سوریه از هر فرصتی علیه ترکیه و شهروندان این کشور استفاده می کنند، تصریح کرد: هیچ کشوری این موضوع را نمی پذیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرح ترور رئیس جمهور اوکراین توسط روسیه در آستانه مراسم تحلیف پوتین
  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه
  • جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران ویژه است
  • تلاش باکو برای جذب سرمایه خارجی
  • رزمندگان فلسطینی در کرانه باختری با عناصر صهیونیست درگیر شدند
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد