Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@03:31:55 GMT

عملکرد سهمیه‌های لیگ برتری صنعت نفت

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۴۱۵۶

عملکرد سهمیه‌های لیگ برتری صنعت نفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، تیم فوتبال صنعت نفت آبادان یکی از ضعیف‌ترین عملکردهای خود را در ادوار مختلف لیگ برتر پشت سر می‌گذارد و انتقادهای بسیاری پیرامون عملکرد کادر فنی و بازیکنان گریبان مدیریت این باشگاه را گرفته است و اعتراض هواداران نسبت به نتایج این تیم روز به روز نمود بیشتری می‌یابد.

این تیم در آغاز فصل نقل و انتقالات پیش‌فصل از تمام سهمیه‌های لیگ برتری خود استفاده کرد و چند بازیکن را به خدمت گرفت که این بازیکنان در ۹ بازی گذشته به ندرت به کار گرفته شده‌اند و همین موضوع باعث شده است تا صنعت نفت در پست‌های مختلف از جمله خط حمله خود، دچار ضعف مفرط باشد و در امر گلزنی ناموفق عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس بوعذار، رضا جبیره، محمد طیبی، رضا یزدان‌دوست، فرزاد جعفری، میثم تهی‌دست، احمد گوهری، شروین بزرگ، هشت بازیکنی هستند که به عنوان سهمیه لیگ برتری به صنعت نفت پیوستند که قصد داریم عملکرد ایشان را بررسی کنیم.

عباس بوعذار

عباس بوعذار نخستین بازیکنی بود که باشگاه صنعت نفت در بازار نقل و انتقالات به وی اعتماد کرد و برای کمک به روند این تیم در فصل جاری، پیش از تعیین سرمربی و حضور منصوریان در آبادان با وی قرارداد عقد کرد.

این بازیکن که در بدو حضور در آبادان، از سوی هواداران به عنوان یکی از بازیکنان تأثیرگذار صنعت نفت در فصل جاری قلمداد می‌شد، در هفته نخست به کار گرفته نشد، در هفته دوم و در شکست سنگین تیمش در تبریز در ترکیب صنعت نفت قرار گرفت و پس از آن، چهار بازی به صلاحدید کادر فنی از حضور در ترکیب صنعت نفت حتی به عنوان بازیکن جانشین منع شد تا اینکه منصوریان در هفته هفتم مقابل استقلال تهران در آبادان از دقیقه ۹۰ به وی میدان داد که تاثیری هم در روند تیمش نداشت.

بوعذار مجدداً در هفته هشتم از جانب منصوریان در تساوی تیمش برابر پیکان غایب بود و در هفته نهم در اصفهان، ۹ دقیقه برای تیمش به میدان رفت.

علیرضا منصوریان این بازیکن را یکی از خواستگاه‌های فوتبالی خود عنوان کرده و تاکید داشت که بوعذار از روزهای اوج خود فاصله بسیاری دارد و آن بازیکنی که روزی باید در فوتبال اروپا به کار گرفته می‌شد، در فصل جاری از مرز آمادگی خود فاصله بسیاری دارد.

رضا جبیره

یکی از محصولات آکادمی باشگاه صنعت نفت که در روزهای خوب خود، آبادان را ترک کرد، حالا در بازگشت به زادگاه خود، هنوز نتوانسته کمک شایانی به تیم خود در خط حمله صورت دهد.

جبیره گرچه در ابتدای فصل با مشکل مصدومیت مواجه شد، اما در معدود حضورهای خود در نقش مهاجم نیز، تأثیر محسوسی در روند تیمش نداشت.

او در نخستین هفته در دقیقه ۷۵ برای صنعت نفت به میدان رفت و جز یک کارت زرد، آورده‌ای چندان در خط آتش تیمش نداشت. جبیره هنوز به آمادگی نرسیده و فعلاً نمی‌تواند صنعت نفت را در این روزهای سخت همراهی کند.

محمد طیبی

از هفته چهارم با جدایی از نفت مسجدسلیمان، وارد فهرست صنعت نفت شد و تقریبا در تمام دقایق بازی‌های شش بازی اخیر، به عنوان یک نقطه اتکا، مدافع مستحکم و اهرم تجربه برای زردپوشان آبادانی انجام وظیفه کرد.

گرچه طیبی در خط دفاعی مقداری بی مهابا عمل می‌کند و تا کنون یک پنالتی و چند صحنه مشکوک به خطا در محوطه جریمه نصیب طلایی پوشان کرده، اما وجود وی باعث ایجاد استحکامی مثال زدنی برای صنعت نفت شده و در روزهایی که صنعت نفت ضعف‌های فراوانی در حیطه فنی دارد، وی به خوبی توانسته خط دفاعی تیمش را مدیریت کند و نفت را به یکی از تیم‌هایی تبدیل کند که سخت گل می‌خورد و سخت می‌بازد.

رضا یزدان‌دوست

علیرغم انتقادهایی که در آبادان به این بازیکن بومی می‌شد و او را بابت اینکه چرا به شهر خود بر نمی‌گردد و به تیم خود خدمت نمی‌کند، شماتت می‌کردند، یزدان‌دوست سرانجام به این شهر برگشت، اما عملکردی که از وی انتظار می‌رفت یا نمایش داده نشد و یا میدان لازم در اختیار وی قرار نگرفت.

در فصلی که در خط دفاعی صنعت نفت با ترافیک مدافعان مواجه است، رضا یزدان‌دوست در هفته در ترکیب صنعت نفت قرار گرفت، اما از هفته دوم حضور وی در ترکیب صنعت نفت با تعویض او در دقیقه ۶۸ دچار لغزش  شد، یزدان‌دوست در هفته سوم  در دقیقه ۶۴ به عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین شد، در هفته چهارم و در تنها پیروزی فصل صنعت نفت تا به اینجا، در شماتیک مورد نظر منصوریان جای نداشت.

این بازیکن پس از دیدار با نساجی چهار بازی دیگر نیز از روی نیمکت نظاره‌گر عملکرد یارانش بود تا اینکه روز پنجشنبه گذشته منصوریان در مقابل حملات زهردار سپاهان، در ۳۸ دقیقه پایانی از او استفاده کرد.

فرزاد جعفری

گرچه فصل گذشته در دو تیم فولاد خوزستان و سایپا حضور داشت، اما با سقوط نارنجی‌پوشان به دسته پایین‌تر، جعفری به عنوان سهمیه دسته اولی به آبادان آمد و او هم از همان ابتدا با مشکل مصدومیت مواجه شد.

جعفری در نخستین مصاف صنعت نفت در لیگ برتر، مقابل ذوب‌آهن ۹۰ دقیقه در میدان حاضر بود و در هفته دوم نیز، در دقیقه ۸۱ جای خود را به بازیکن دیگری داد، این بازیکن در سومین دیدار صنعت نفت مقابل فجرسپاسی در آبادان در چهارمین دقیقه با کارت زرد داور مواجه شد و دقیقه هشتم، مصدوم شد و بازی‌های آینده تیمش را از دست داد.

جعفری در هفته‌های چهارم تا هفتم در فهرست ۱۸ نفره تیمش حضور نداشت، اما در هفته هشتم با بازیافتن بهبودی نسبی، با صلاحدید سرمربی تیم در ترکیب ابتدایی تیمش برابر پیکان حضور پیدا کرد، اما در دقیقه ۳۵ نیمه نخست مجدداً مصدوم و از زمین بازی خارج شد.

 میثم تهی‌دست

در یک انتقال نفتی، از مسجدسلیمان به آبادان آمد و در شش دیدار ابتدایی صنعت نفت در لیگ برتر، ۹۰ دقیقه برای تیمش بازی کرد اما از بازی هفتم، در ترکیب اصلی و یا بازیکنان جانشین صنعت نفت حضور نداشت.

از عدم دریافت کارت های رنگی توسط داور، مشخص است که شکل بازی تهی‌دست درگیرانه نیست و نمی‌توان وظیفه مشخصی برای وی در زمین بازی متصور بود، این بازیکن تا کنون تأثیری در حملات تیمش نداشته و در خط دفاعی نیز، عملکرد پررنگ مدافعان این تیم، تهی‌دست را یک بازیکن کم تأثیر جلوه داده است.

احمد گوهری

یکی از جذب‌های مؤثر صنعت نفت در لیگ برتر، جایگزین کردن یک سنگربان جوان و مطمئن بود تا این تیم بتواند جای حامد فلاح‌زاده را به خوبی پر کند.

نفت آبادان گرچه نتایج درخشانی در ۹ هفته لیگ برتر نداشته است، اما خیال هواداران این تیم در درون چارچوب دروازه خود نسبتاً راحت است، چرا که یک دروازه‌بان چالاک و جوان، آنجا در انتظار حملات حریفان است تا توپ‌های مهاجمان حریف را خنثی سازد.

گوهری با وجود اینکه در نخستین تجربه حضور در صنعت نفت، سه گل از تراکتور دریافت کرد، اما در بازی‌های بعدی نشان داد که می‌توان نقطه اتکای مناسبی برای زردپوشان باشد.

او در هفت بازی برای صنعت نفت به میدان رفت که در این میان ۳ کلین‌شیت به نام خود ثبت کرد و شش گل دریافت کرد.

شروین بزرگ

عمده ناکامی‌های صنعت نفت در گلزنی به وی نسبت داده می‌شود. «بزرگ» با سر و صدای فراوان به آبادان آمد و عنوان می‌شد که او می‌توان فقر را در خط حمله طلایی‌پوشان به حداقل برساند، اما با گذشت زمان، مشخص شد که او نمی‌تواند برای نفتی‌ها در نقش یک مهاجم زهردار بازی کند و همین موضوع انتقادها را روز به روز علیه وی افزایش داد.

منصوریان با درک این موضوع، در دیدار مقابل استقلال به وی وظایف مشخص محول کرد و از این دیدار به عنوان آخرین شانس این بازیکن یاد کرد، اما شروین از این فرصت هم استفاده نکرد و باعث شد تا بازی بعدی تیمش را از روی سکوهای ورزشگاه تختی نظاره‌گر باشد.

این مهاجم، در آخرین دیدار تیمش در هفته نهم مقابل سپاهان هم در تفکرات منصوریان جایی نداشت تا شاید در هفته‌های آینده با بازگشت به شرایط بهتر، مجدداً در خط حمله تیمش به کار گمارده شود.

به گزارش فارس، شاید اگر دست مدیران این تیم در حیطه مالی باز تر بود، می‌شد با همین تعهدات مالی، بازیکنانی کم اسم رسم دار، اما تأثیرگذار تر برای این تیم جذب کرد، اما عدم اطمینان از آینده مالی یک باشگاه، چنین عواقبی را نیز در پیش دارد که یک مدیر وقتی بر تعهد مالی خود به نفرات تیم، اطمینان خاطر ندارد، ناچار است تا با همین نفرات موجود خواسته‌های کادر فنی را برآورده کند.

این تیم در پایان هفته نهم، تنها با شش امتیاز در مکان پانزدهم جدول ۱۶ تیمی لیگ برتر قرار دارد و نگرانی‌ها بابت مشکلات فنی، مالی و ساختاری باشگاه صنعت نفت در حال افزایش است.

صنعت نفت روز چهارشنبه هفته جاری در آبادان، به مصاف تیم پدیده مشهد قعرنشین خواهد رفت، و اگر نتواند در خانه مقابل این تیم بحران زده به نتیجه قابل قبولی کسب کند، شاید باید منتظر رقم خوردن اتفاقات دیگری در آبادان باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صنعت نفت عملکرد آبادان منصوریان بوعذار شروین بزرگ صنعت نفت ابادان فولاد خوزستان نفت مسجدسلیمان سایپا سازمان لیگ ترکیب صنعت نفت صنعت نفت تیمش نداشت یزدان دوست خط دفاعی لیگ برتر تهی دست خط حمله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق دوطرفه: ماشین گلزنی بارسا جدا نمی‌شود

به گزارش "ورزش سه"، لواندوفسکی فصل گذشته ستاره بی چون و چرای تیمش بود و نقش مهمی را در قهرمانی بارسلونا در رقابت‌های لالیگا ایفا کرد اما در ابتدای این فصل تحت تاثیر افت جمعی این تیم قرار گرفت و نتوانست درخشش فصل گذشته را تکرار کند.

اما بهبود شرایط و عملکرد تیمی بارسا در چند هفته اخیر باعث شد که عملکرد او هم به شکل قابل توجهی بهتر شود و بار دیگر روند گلزنی‌هایش با پیراهن این تیم را از سر بگیرد و در چند هفته  اخیر نقش ناجی بارسا در بسیاری از دیدارها را ایفا کرد.

چند رسانه اسپانیایی پیش از این مدعی شده بودند که این احتمال وجود دارد که این ستاره لهستانی  در پایان این فصل بارسا را ترک کند و علاقه باشگاه‌های عربستانی به او شاید باعث شود که مدیران این باشگاه هم با فروش او موافق باشند.

اما کادناسر خبر داده است که هم لواندوفسکی و هم مدیران بارسا و ژاوی از همکاری با یکدیگر راضی هستند و قصد دارند به این همکاری ادامه دهند و هیچ تردیدی در این باره وجود ندارد که او فصل آینده هم به حضورش در این تیم ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • پیروزی پورتو در شب گلزنی طارمی + فیلم
  • اتلتیکو مادرید به سهمیه لیگ قهرمانان نزدیک شد
  • مایورکا 0-1 اتلتیکو مادرید؛ چشمک روخی بلانکوس به سهمیه لیگ قهرمانان
  • با وجود تساوی‌های متوالی، بولونیا در آستانه کسب‌ سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • توافق دوطرفه: ماشین گلزنی بارسا جدا نمی‌شود
  • کریم هوادار مثل کریم بنزما! (عکس)
  • سورپرایز هفته، جوان 21 ساله (عکس)
  • گلر لیگ‌ برتری 1 ماه و 24 روز دور از کلین‌شیت!
  • پوچتینو: هر هفته تحت فشار هستم؛ مدیران چلسی تصمیم‌شان را بگیرند
  • تیم منتخب هفته بیست و پنجم لیگ‌برتر