Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در جمع دانشجویان دانشگاه شهید مطهری با تاکید بر لزوم الگوگیری از رفتار و عادات حضرت زینب (س)، گفت: اگر لحظه لحظه عمر حضرت زینب (س) را مرور کنیم، می‌تواند برای ما بسیار سازنده باشد.

او بیان کرد: زندگی حضرت زینب (س) یک مقوله ظاهری نیست بلکه الهی و قلبی است و آن حضرت از ابتدای زندگی خود و از همان کودکی در این زمینه ممارست داشت و در تمام طول عمر زندگی خود، پرستار پدر و فرزندان برادرانش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله ناصری ادامه داد: حضرت زینب (س) تمام عشق و علاقه خود را به پای ولادت و امام حسین (ع) ریخت و در واقعه کربلا دیگر فقط رابطه خواهر و برادری مطرح نبود بلکه بحث ولایتمداری و حرکت الهی بود.

امام جمعه یزد عنوان کرد: امام سجاد (ع) در دامان حضرت زینب (س) پرورش یافت، اما به واسطه ولایتمداری که در ایشان وجود داشت، در همه امور از امام سجاد (ع) کسب تکلیف می‌کرد.

آیت الله ناصری با اشاره به صبر و صبوری حضرت زینب (س) بیان کرد: زنی در تاریخ نخواهیم یافت که در یک صحنه کارزار، ۱۸ نفر از وابستگان نزدیک خود را از دست بدهد و قلبش آنقدر قوی باشد که حتی یک آه نکشد یا یک کلمه حرفی که دشمن بتواند آن را شماتت کند، بگوید.

او مقاومت و شجاعت در مقابل حاکم جباری که ممکن بود جنایتی دوباره مرتکب شود، را از ویژگی‌های حضرت زینب (س) دانست و گفت: آن حضرت چنان دشمن را ذلیل و خوار کرد و با سخنان خود، پیروزی دشمن را به کام او تلخ کرد که یزید با وجود جنایاتی که کرده بود، باز هم امام حسین (ع) را پیروز میدان می‌دید.

امام جمعه یزد ادامه داد: تاریخ حق حضرت زینب (س) را به درستی ادا نکرده و کتاب‌های کاملی از ایشان در دست نیست، اما کتاب‌های موجود توانسته تا حدی ویژگی‌های حضرت زینب را مطرح کند که لازم است این کتب توسط دانشجویان و قشر‌های مختلف به ویژه پرستاران مطالعه شود.

آیت الله ناصری اظهار داشت: صبر و اطاعت و تسلیم رضای حق بودن، اداره کردن امور در کارزار عظیمی همچون واقعه کربلا از ویژگی‌های حضرت زینب (س) است که باید از آن درس بگیریم.

او بیان کرد: همه باید در جامعه برای داشتن زندگی موفق، الگو‌هایی داشته باشیم تا بتوانیم مسیر را به درستی طی کنیم و زندگی خود را با درایت، صبوری، استقامت، عزت نفس، تعقل و تدین سپری کنیم.

امام جمعه یزد خطاب به دانشجویان با بیان اینکه در سیستم آموزشی ما تعقل، تفکر و تدین توسط غربی‌ها حذف شده است، تاکید کرد: تلاش کنیم این سه مهم را در دوران تحصیل و زندگی خود مدنظر قرار دهید.

او با بیان اینکه رهبری به تولید علم تاکید داشته اند، افزود: تولید علم یعنی اینکه با جهش بزرگ علمی، نوآوری داشته باشید و تازه‌های علمی و صنعتی به جهان ارائه دهید و دانشجویان باید در مسیر تحقق این دغدغه رهبری گام بردارند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشجویان ایرانی الگوهای رفتاری مناسب امام جمعه یزد حضرت زینب زندگی خود آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری

بیست و پنجم شوال سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری ششمین امام شیعیان حضرت امام جعفرصادق (ع) است.

«ابوعبدالله جعفر بن محمد» (۸۳-۱۴۸ق) معروف به امام صادق(ع)، فرزند امام باقر و امام ششم شیعیان است. ایشان در سن ۳۱ سالگی به امامت رسید، مدت امامت آن حضرت ۳۴ سال و طول عمر ایشان ۶۵ سال بود.

امامت امام صادق همزمان با سال‌های پایانی حکومت بنی امیه و سال‌های ابتدایی حکومت بنی‌عباس بود.

از آنجا که در این سال‌ها حکومت بنی‌امیه رو به ضعف و سقوط می‌رفت، بنی‌عباس استقرار پیدا نکرده بودند و علاوه بر آن در ابتدای حکومت خود برای جلب نظر بیشتر منش سرکوب نداشتند، به امام صادق علیه السلام فرصتی دست داد که نهضت علمی و مذهبی بزرگی را شروع و مبانی علمی مکتب شیعه را محکم کند.

شخصیت امام صادق (ع) به اندازه‌ای جامع و برجسته است که اعلاوه بر شیعیان، عالمان و عارفان اهل تسنن نیز توجهی ویژه به آن حضرت داشته و برتری علمی و شخصیتی ایشان را ستوده و از آن حکایت‌ها نقل کرده‌اند.

سیره علمی امام صادق (ع) باعث شد تا مبانی اصیل اسلام به شکلی عقلانی و منطقی در جامعه گسترش پیدا کند و تأکیداتی که ایشان بر حفظ سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) داشتند، باعث رشد و گسترش مبانی اصیل اسلام ناب شد.

امام جعفر صادق (علیه السلام) با تربیت شاگردانی دانشمند، ذخیره علمی بزرگی برای امت و گنجینه‌ای از علم و معرف از خود بجای گذاشت.

مرقد مطهر ایشان در قبرستان بقیع واقع در مدینه منوره در کنار قبر پدر، پدربزرگ و عمویش امام حسن مجتبی (علیه السلام) قرار دارد.

سالروز شهادت مظلومانه ششمین خورشید پرفروغ سپهر امامت و ولایت و رئیس مذهب جعفری، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را به تمامی مسلمانان جهان تسلیت می‌گوییم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم
  • اجتماع بزرگ صادقیون همراه با تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده در مشهد برگزار شد
  • احیای جایگاه مرجعیت علمی اهل‌ بیت در مکتب امام صادق (ع)
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • سالروز شهادت مظلومانه رئیس مذهب جعفری
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)