Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران گفت: بعد از جمع آوری معتادان متجاهر باید درمان، سم زدایی، اشتغال و حرفه آموزی، هویت یابی و آشنایی با خانواده معتادان متجاهر انجام شود. خبرگزاری میزان- علیرضا زاکانی در جلسه بررسی آسیب‌ها و معضلات اجتماعی با محوریت جمع آوری معتادان متجاهر که امروز شنبه ۲۰ آذرماه برگزار شد گفت: جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر امری بزرگ است تا چهره شهر تطهیر شود و دستگاه‌هایی مانند ناجا، بهزیستی، استانداری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در کنار شهرداری ورود پیدا کرده اند.

شهردار تهران افزود: حل معضلات اجتماعی صورت‌های مختلفی دارد که یکی از آن پروژه‌ها تطهیر چهره شهر از معتادان متجاهر، افراد زباله گرد و تکدی گری است که باید سال‌ها پای برخی از این معضلات نشست تا حل شود.

زاکانی ادامه داد: برای حل معضل معتادان متجاهر اقدام‌های بسیاری انجام شده است و دستگاه‌های دیگر نیز در این زمینه مسئول هستند، اما بزرگ بودن کار موجب شده است همواره بخشی از کار روی زمین بماند.

شهردارتهران با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در جمع آوری معتادان قبول مسئولیت آن است، گفت: برای حل این مشکل قرارگاهی با مجموعه‌های مختلف شکل گرفت که جلسات آن هفتگی برگزار می‌شود تا مسائل کلان و بین بخشی هماهنگ شود.

زاکانی تاکید کرد: گام اول جمع آوری معتادان متجاهر و تعیین تکلیف خانه‌های پلاک قرمز و پاتوق‌هایی مانند دره فرحزاد و مناطقی مانند ۲،۱۶،۱۵،۱۲و ... است.   بیشتر بخوانید: شهرداری خود را در قبال معتادان مسئول می‌داند

شهردار تهران با تاکید مجدد بر این نکته که در جمع آوری معتادان متجاهر به فصل اجرا نزدیک شده‌ایم، افزود: بعد از جمع آوری معتادان متجاهر باید درمان، سم زدایی، اشتغال و حرفه آموزی، هویت یابی و آشنایی با خانواده و ... انجام شود و دست یک معتاد متجاهر بعد از ترک باید به یک دوست و رفیق برسد که نگذارد مجدد به اعتیاد برگردد.

زاکانی تاکید کرد: در کنار این موارد خانواده معتاد متجاهر نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا اگر یک فرد به مسیر خطا رفته است خانواده او نباید آسیب ببیند و مشکلی برای خانواده پیش بیاید و در ادامه نیز باید به ۳۰ هزار زندانی در تهران اشاره کنم که خانواده‌های آن‌ها نیز باید حمایت شوند.

زاکانی با اشاره به اینکه مجموعه نیروی انتظامی و ... باید کمک کنند تا مناطق آلوده تطهیر شوند و این مرحله آغاز کار ماست، گفت: بعد از معتادان متجاهر وارد مقوله کودکان کار می‌شویم که مناطق بیشتری از پایتخت را درگیر می‌کند، زیرا تکدی گری و زباله گردی عملیات گسترده تری است که زیر ساخت‌های خدمات شهری باید به گونه‌ای باشد تا شرایط برای این دست از اقدام‌ها فراهم نباشد.

وی ادامه داد: معتادان متجاهر پس از جمع آوری باید تکریم شوند و وارد مرحله‌ای شویم که چند سال پای آن‌ها بنشینیم و با آن‌ها کار کنیم و برای تهران نقشه‌ای در حال ترسیم است.

جلسه امروز با موضوع بررسی آسیب‌ها و معضلات اجتماعی با حضور محمد امین توکلی زاده معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و شهرداران و نمایندگان مناطق ۲- ۴ -۵ – ۱۲- ۱۵- ۱۶- ۱۹ برگزار شد.

انتهای پیام/ برچسب ها: علیرضا زاکانی شهرداری تهران معتادان متجاهر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علیرضا زاکانی شهرداری تهران معتادان متجاهر جمع آوری معتادان متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از کسب رتبه نخست افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی در ایستگاه‌ها و ناوگان جمع‌آوری پسماند خشک توسط این منطقه خبر داد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت تفکیک پسماندها و لزوم تحویل پسماندهای خشک قابل بازیافت به مراکز ذی‌صلاح، همچنین افزایش مراجعه شهروندان به ایستگاه‌های جمع‌آوری پسماند خشک و جلب مشارکت آن‌ها برای تفکیک و تحویل اقلام بازیافتی، آموزش‌های ویژه‌ای در مراکز فرهنگی و آموزشی و مساجد اجرا و موجب افزایش بازیافت سطح منطقه شده است.

وی افزود: با توجه به اعلام مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در برسی مناطق پانزده‌گانه، آمار مقایسه‌ای پسماند خشک قابل بازیافت جمع‌آوری شده در ایستگاه‌های بازیافت، منطقه ۹ شهرداری اصفهان در رتبه نخست افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی در ایستگاهای بازیافت سطح شهر است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: بهترین راهکار جداسازی مواد بازیافتی از پسماند تر تفکیک از مبدا است، از این‌رو شهروندان به‌ویژه زنان خانه‌دار باید با جدا کردن بازیافت از پسماند تر در راستای حفظ محیط زیست با شهرداری همکاری کنند.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو ایستگاه ساختمانی و دو غرفه ثابت بازیافت در سطح شهر فعال است و درصدد هستیم تا پایان سال جاری تعداد ایستگاه‌های بازیافت را برای رفاه حال شهروندان منطقه افزایش دهیم.

کد خبر 749383

دیگر خبرها

  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی