Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا مداح ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات صمت استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی و تولیدی فرش و دست بافت‌های صنایع دستی در سطح استان، تاکید کرد: صنعت فرش در زمره مهمترین تولیدات حوزه صنایع دستی استان محسوب می‌شود که توان صادراتی نیز دارد.

وی با بیان اینکه استان سمنان ۱۱ هزار بافنده فرش دارد که اغلب شأن در شرق استان حاضر هستند، ابراز کرد: این بافندگان برای ۲۶ شرکت تعاونی تولید فرش، بافندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد ۲۲۰ شغل جدید

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه بافندگان استان سالانه ۲۴ هزار متر مربع فرش می‌بافند، گفت: با ارتقای کیفی و کمی تولید می‌توانیم ظرفیت‌هایی را برای صادرات فرش مهیا کنیم.

مداح با بیان اینکه ۲۰ شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و شش تعاونی فرش دستباف روستایی در زمینه تولید فرش فعالیت دارند، گفت: این تعاونی‌ها زیر نظر اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع دستی و فرش دستباف شهری فعالیت داشته و توانسته‌اند در زمینه ایجاد اشتغال به توانمند سازی خانوار روستایی و به خصوص زنان مبادرت ورزند.

وی در پاسخ به پرسش مهر درباره تعداد واحدهای بافندگی و با بیان اینکه ۹۳ کارگاه متمرکز و غیر متمرکز در استان سمنان در زمینه تولید فرش فعال است، افزود: در هشت ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۲۲۰ بافنده در کارگاه‌های تولیدی مشغول به کار شدند.

کد خبر 5372971

منبع: مهر

کلیدواژه: قالیبافی صنایع دستی بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا روز پرستار خطبه های نماز جمعه مطالبات مردم لرستان از دولت روز دانشجو سیدابراهیم رئیسی عکس استانها گرگان سانحه تصادف کرمانشاه خرم آباد استان سمنان فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر پنجشنبه سیدمحمد دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان و علی وفایی مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گلستان از مجموعه پرورش ماهی در قفس در خلیج گرگان بازدید کردند.

در این بازدید سیدمحمد دهنوی اظهار کرد: تا کنون تعاونی‌ها و فعالان بخش خصوصی استقبال بسیار خوبی از این پروژه داشته‌اند.

وی افزود: ماهی قزل‌آلای تولید شده در این پروژه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و کشورهای همسایه به ویژه روسیه متقاضی جدی این تولید استان گلستان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: هرچه بتوانیم در سال جاری کمک خواهیم کرد که این تولید گسترش یابد و معتقدیم دریا برای ما یک نعمت است.

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی خلیج گرگان باعث شد ما بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

پرورش ۱۰ هزار تن ماهی در قفس

در ادامه اسماعیل جباری مدیرکل شیلات گلستان هم اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است ۱۰ هزار تن ماهی در قفس و پن پرورش داده و برداشت شود.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ قفس و پن در دریای خزر توسط استان گلستان مستقر است

مدیرکل شیلات گلستان گفت: در نیمه نخست سال ماهی‌های گرمابی و در نیمه دوم سال ماهی‌های سرد آبی پرورش داده می‌شود.

وی یادآور شد: در این پروژه برای یک هزار نفر برنامه‌ریزی اشتغال انجام شده است.

کد خبر 6088617

دیگر خبرها

  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود