Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت در مناقصات دولتی برای ساخت بار اول محصولات فناورانه و شکل‌گیری یک شرکت تولیدکننده توانمند با چالش‌های زیادی مواجه است که یکی از راه‌کارهای رفع این موانع، حذف تشریفات و تسهیل قوانین و مقررات برگزاری مناقصه برای آنها است.

شرکت‌های دانش‌بنیانی که توانایی تولید محصولات فناورانه و راهبردی را داشته باشند و محصول آنها برای نخستین بار در کشور به تولید رسیده باشد، می‌توانند از خدمات کارگروه تولید بار اول  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس نخستین جلسه مشترک میان کارگروه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه انرژی برگزار شد.

سید حمزه حسنی دبیر کارگروه تولید بار اول معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در این جلسه به توانمندی بالای کشور در تولید محصولات فناورانه اشاره کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در دوران تحریم، اصلی‌ترین راه حل برای پاسخ به نیازهای فناورانه کشور هستند.

وی افزود: وظیفه ما در این کارگروه ارایه رفع نیاز سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ دولتی و صنایعی است که ذیل قانون حداکثر استفاده از توان داخل قرار دارند. این کار قدمی موثر در پاسخ به نیازهای کشور به کمک تخصص جوانان و متخصصان داخلی است.

به گفته دبیر کارگروه تولید بار اول معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های فعال داخلی ثابت کرده‌اند که می‌توانند راه‌گشای کشور در روزهای بحرانی و تحریم‌ها باشند،  این مجموعه‌ها در توسعه اقتصادی و ارتقای تاب‌آوری و استقلال کشور نقشی اثرگذار دارند و  توانمندی خود در این کار را به جامعه اثبات کرده‌اند.

حسنی خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع به کار این کارگروه، ۶۰ طرح بزرگ صنعتی در قالب پروژه تولید بار اول، مجوز ترک تشریفات دریافت کردند که این محصولات ۴۱ میلیون دلار ارزش مالی دارند.

وی اظهار داشت: برآوردهای آماری حاکی از آن است که هر یک دلار سرمایه‌گذاری دولت در این زمینه، هشت دلار صرفه‌جویی ارزی در سال را برای کشور به همراه دارد.

دبیر کارگروه تولید بار اول معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری افزود: برخی محصولات در این طرح تا ۹۰ درصد زیر قیمت نمونه خارجی از شرکت‌های دانش‌بنیان تامین شده است.

حسنی با تاکید بر اینکه دانش فنی بالای شرکت‌ها به مدیران دولتی اثبات شده است، گفت: وظیفه ما دفاع از توانمندی‌های فناورانه کشور است تا بتوانیم قراردادهای دولتی را به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار کنیم.

وی افزود: تاکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مجوز ترک تشریفات مناقصات صادر شده است تا صنایع و دستگاه‌های دولتی برای قرارداد بستن با شرکت‌های دانش‌بنیان ترغیب، تشویق و اقناع شوند.

دبیر کارگروه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز نخستین جلسه حضوری با شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد  تا با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنها برای مشارکت در مناقصات دولتی و تولید بار اول آشنا شویم و آنها را در بومی‌سازی محصولات و معرفی به کارفرمایان مرتبط یاری کنیم.

حسنی گفت: در حال حاضر امکان صدور مجوز ترک تشریفات مناقصات در حوزه های فناورانه تا سقف ۱۵۰ میلیارد تومان و برای حوزه انرژی تا ۳۰۰ میلیارد تومان فراهم است.

برچسب‌ها شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان ها شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان ها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان مجوز ترک تشریفات شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم

بهنام خسروی معاون امور صنایع صمت چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت دانش بنیان در شهرکرد با تولید انبوه توانسته نیاز کشور به محور چرخ خودرو یا همان اکسل را به روش دانش بنیان تأمین کند.

وی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودرو‌های پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.

خسروی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده است، گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.
وی اظهار کرد: برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید

ساخت ضدیخ جایگزین نمک جاده در چهارمحال و بختیاری

خسروی گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.

استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان