Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا ، جمهوری آذربایجان در این بیانیه ارمنستان را به ایجاد عمدی تنش و مانعی برای روند صلح در منطقه متهم کرد و خواستار اجرای تعهدات دولت ایروان در چارچوب توافق سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان در باره پایان جنگ در منطقه شد .

  وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به بروز تنش و اقدامات تحریک آمیز در محور شهرستان آزاد شده " کلبجر " در مرز این کشور با ارمنستان ، نیروهای ارمنی را عامل اصلی این وضعیت پیش امده عنوان کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این سند نیروهای ارمنی به نقض آتش بس و تیراندازی به مواضع واحدهای ارتش جمهوری آذربایجان در محور " کلبجر " متهم شدند. همچنین اضافه شده، بر اثر این  اقدام  تحریک آمیز یک نظامی جمهوری آذربایجان کشته شده است .

 در بخشی از این بیانیه آمده است: اتهامات وزارت امور خارجه ارمنستان مبنی بر این که جمهوری آذربایجان مرزهای حاکمیتی این کشور را نقض می کند ، بی اساس است و دولت باکو برای جلوگیری از این گونه اتهامات ، خواستار آغاز هر چه زودتر  مذاکرات برای تعیین حدود مرزهای دو کشور می باشد .

وزارت دفاع ارمنستان نیز در گزارشی اعلام کرد ، بر اثر نقض آتش بس و تیراندازی در روز گذشته در این محور از مرزهای دو کشور، یک نظامی ارمنی کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند .

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی 44 روزه سال گذشته توانست سرزمینهای خود را که تحت اشغال نیروهای ارمنستان در قره باغ بود، آزاد کند .

  این درگیری ها 20 آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت .

  پس از پایان این جنگ در قره باغ ، اختلاف نظر ارمنستان و جمهوری آذربایجان در خصوص تحدید حدود و  تعیین مرزها در برخی نقاط مرزی دو کشور و بخصوص در محور شهرستان آزاد شده " کلبجر " منجر به بروز تنش میان دو کشور شده است.

 در حال حاضر حل و فصل موضوع تحدید حدود و تعیین مرزها ، بعنوان یکی از مسایل عمده میان ارمنستان و جمهوری آذرربایجان در دستور کار می باشد .

    جمهوری آذبایجان با تاکید بر این که در دوره اشغال 30 ساله سرزمینهای این کشور برخی مناطق مرزی آن نیز از سوی ارمنستان تصرف شده است ، خواستار تعیین مرزها میان دو کشور بر اساس نقشه های باقی مانده از شوروی سابق می باشد و در عین حال ارمنستان را به طفره رفتن از مذاکرات در این زمینه و تلاش برای به تاخیر انداختن این مساله متهم می کند .

  نبود مذاکرات در این زمینه، به بروز تنش و گاهی اوقات نیز به نقض آتش بس و درگیری در برخی نقاط مرزی میان دو کشور منجر می شود که تلفات جانی در هر دو طرف دربر دارد.

برچسب‌ها آذربایجان باکو ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان باکو ارمنستان آذربایجان باکو ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد

یک نماینده پارلمان اندونزی امروز (شنبه) اخبار منتشر شده مبنی بر تمایل کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، «جزولی جوینی» عضو پارلمان اندونزی از حزب عدالت و رفاه، بر امتناع قاطعانه کشورش از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر تاکید کرد.

وی تنها راه عادی سازی روابط اندونزی با رژیم صهیونیستی را توقف جنایات علیه فلسطینی‌ها و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی دانست.

جوینی گفت: گزارش‌های عبری مبنی بر ترویج ایده عادی‌سازی روابط میان اندونزی و رژیم اشغالگر اسرائیل، تلاش‌هایی با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهانی است؛ چراکه اندونزی تنها کشوری در جنوب شرق آسیا است که با عادی‌سازی موافق نیست.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از تلاش‌ها برای معرفی بنیامین نتانیاهو به عنوان «جنایتکار جنگی» تاکید کرد.

در همین راستا، «لالو محمد اقبال» سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی وجود هرگونه برنامه‌ای برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارشی نوشت: اندونزی که پر جمعیت‌ترین کشور با اکثریت مسلمان در جهان است، برای اولین بار در تاریخ، تعهد و موافقت خود را برای برقراری «روابط دیپلماتیک با اسرائیل» با هدف پیوستن به سازمان بین‌المللی همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟