Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: برپایی جشن روز پرستار به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و پیام تبریک و اهدای لوح تقدیر به پرستاران نمونه و شاخه گل قطعاً باعث دلگرمی پرستاران مهربان و سختکوش ماست اما پرستاران پرتلاش هم گفتنی‌های جالب توجهی دارند که انتظار دارند در هیاهوی جشن‌ها و برنامه‌های مناسبتی گم نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانوی پرستاری که هفت سال از بهترین سال‌های عمرش را خالصانه صرف حرفه پرستاری کرده در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: من با علاقه این رشته را انتخاب کردم اما اگر به عقب برگردم، شاید شغل سبک تر و کم استرس و کم مسئولیت تری انتخاب کنم.

وی که هم حضور در بخش دولتی و هم بخش خصوصی را تجربه کرده، چالش بزرگ پرستاران را تنش کاری زیاد، حقوق کم و مشکلات معیشتی، حجم زیاد کار و نبود امنیت شغلی عنوان کرد و گفت: جشن و شادی چند روزه و تقدیر از چند نفر یک روز در کل سال خوب است اما کافی نیست و بهترین تقدیر اجرای قانون‌های حمایتی است. در سال گذشته اخبار تلخ اعتصاب‌های صنفی پرستاران و مهاجرت همکاران ما کم نبوده، طبیعی است این جشن‌های کوتاه نمی‌تواند به تلخی آن اخبار غلبه کند.

برگشت بیماران تصادفی بدحال به زندگی بهترین اتفاق در کار پرستاری است

وی، بهترین خاطرات حرفه‌ای خود در دوران هفت ساله فعالیتش را مربوط به ترخیص بیماران و برگشت به زندگی بیماران تصادفی دانست و یادآور شد: لحظه‌ای که یک بیمار یا خانواده اش بعد از ترخیص و بهبود کامل به ما سر می‌زنند و قدردان زحمات بی دریغ پرستاران هستند از بهترین لحظات عمر حرفه‌ای ماست.

وی با اشاره به کمبود نیرو و حجم زیاد کار و تغییر وضعیت‌های ناعادلانه در بخش دولتی که نارضایتی زیادی در پرستاران ایجاد کرده، تاکید کرد: در این شرایط شاید جذب نیرو و افزایش درآمد پرستاران بتواند به این قشر پرکار انگیزه بیشتری ببخشد.

این پرستار که سابقه خدمت در روزگار کرونا زده داشته به شرایط ویژه ای که کرونا برای پرستاران ایجاد کرد اشاره داشت و گفت: کرونا استرس و تنش کار ما را بیشتر کرد، نگرانی از آلودگی خودمان و انتقال به اطرافیان و خانواده از طرفی به ما فشار می‌آورد، از طرف دیگر اوایل شیوع کرونا مردم کلاً از کادر درمان فراری بودند حتی برای تاکسی گرفتن از محل کار هم مشکل داشتیم اما به مرور اوضاع بهتر شد و مهر و محبت اقشار مختلف مردم دلمان را گرم کرد اما جالب است بدانید در میان همه پستی‌ها و بلندی‌های این دو سال، هنوز هم حق کووید پرسنلی که در بخش کووید مشغول به کار هستند به درستی پرداخت نشده در صورتی که بسیاری از همکاران ما در حال حاضر گرفتار عوارض کرونا هستند.

کرونا پرستاران را شجاع کرد

بانوی پرستار دیگری که ۱۵ سال سابقه پرستاری دارد، می‌گوید: البته پاندمی کرونا نقاط مثبت هم کم نداشت. من اعتقاد دارم کرونا ما را شجاع کرد. من با علاقه زیادی رشته پرستاری را انتخاب کردم و اگر بارها تاریخ تکرار شود باز هم همین رشته را انتخاب می‌کنم چون عاشق محبت کردن و همدردی کردن با مردم هستم. واقعاً تحمل ۲۰ ساعت ماسک پنج لایه و پوشش ویژه، کار آسانی نبود که با شعار دادن بر کسی پوشیده بماند اما ما در کرونا فرصت پیدا کردیم که خودمان را محک بزنیم.

وی می‌گوید: با اینکه خیلی از عزیزان ما نگران بودند و اصرار داشتند که سر کار نرویم یا خیلی‌ها مشکلات حرفه‌ای مان را یادآوری می‌کردند و تاکید داشتند با این همه مشکلات نباید جان خود را به خطر بیندازیم، اما مرتب به خودم می‌گفتم اگر همه ما پرستارها بخواهیم خودمان را کنار بکشیم پس چه کسی به داد مردم برسد. خیلی از همکاران ما دعا می‌کردند و از خدا می‌خواستند که مریض نشوند تا بتوانند با همه توان به بیماران خدمت کنند.

رسیدگی متولیان امر به مشکلات پرستاران باعث حفظ این ظرفیت می‌شود

وی بیان کرد: برای من هم واقعاً کمبود نیرو و حجم زیاد کار و این همه تبعیض بین پرستار و پزشک و پزشک سالاری رنج آور بوده اما نگذاشتم این مشکلات روی علاقه ام به کار تأثیر بگذارد. ولی طبیعتاً رسیدگی به موقع به مشکلات توسط متولیان امر می‌تواند به حفظ ظرفیت خوب پرستاران کمک کند.

وی، بهترین خاطره خود را آشنایی و ازدواج با یکی از همراهان بیمارانش می‌داند و می‌گوید الان سال‌ها از آن روز می‌گذرد و ثمره عشق مان دو فرزند است که گرمابخش زندگی‌ام هستند اما خاطرات آشنایی ما در فضای بیمارستان به یاد ماندنی بود. همین چند شب پیش هم خاطره جالبی با پرچم حضرت زینب (س) برای من و همکارانم رقم خورد. یکی از بهترین برنامه‌های امسال گرداندن این پرچم در بیمارستان‌ها بود که انرژی مضاعفی به همه بخشیده بود.

پرستاران زیادی در آن جمع بودند که حرف‌های زیادی داشتند اما انتظار داشتند گفته‌هایشان را متولیان امر عنوان کنند و حمایت جدی داشته باشند بنابراین از گفتگو امتناع کردند.

به گزارش مهر، برقراری فوق العاده خاص در وزارت بهداشت، افزایش کارانه‌های پرستاری، ساماندهی تعرفه خدمات پرستاری، تبدیل وضعیت عادلانه نیروهای شرکتی و قراردادی، افزایش مجوز جذب و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز از مهم‌ترین دغدغه‌های پرستاران بود که امیدوار بودند تا هنوز بحث روز پرستار در جامعه داغ است، در کنار برنامه‌های مقطعی و مناسبتی خبرهای خوشی درباره این دغدغه‌های اصلی حرفه پرستاری هم به گوششان برسد.

کد خبر 5372969

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز پرستار روز پرستار بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا روز پرستار خطبه های نماز جمعه مطالبات مردم لرستان از دولت روز دانشجو سیدابراهیم رئیسی عکس استانها گرگان سانحه تصادف کرمانشاه خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پیگیری قضایی ضرب و شتم یک پرستار در حال انجام است
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس