Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@06:07:52 GMT

کنترل هوشمند کرونا از فردا در فارس آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۴۴۹۰

کنترل هوشمند کرونا از فردا در فارس آغاز می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل محبی‌پور در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هدف از اجرای این طرح را مدیریت کنترل و مبارزه با بیماری کرونا از طریق تبادل اطلاعات برخط در بستر سامانه امید دانست و گفت: این طرح با صیانت از سلامت شهروندان زمینه را برای فعالیت اقشار مختلف مردم را در محیطی امن و سالم فراهم می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به اینکه در برخی کشورهای اروپایی و آمریکا و آفریقا سویه جدید ویروس کرونا شناسایی شده است، بیان داشت: سویه جدید به کشورهای همسایه رسیده و به دلیل مراودات با کشور و علی‌الخصوص استان فارس شرایط را بسیار ویژه کرده است و از همین رو همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند همچنین تزریق واکسن نیز مورد تاکید مجدد است.

محبی‌پور ارکان اصلی این طرح را واکسیناسیون و غربالگری در سه محور خدمت‌دهندگان، خدمت‌گیرندگان و محیط خدمت برشمرد و بیان داشت: این طرح در سراسر کشور به‌صورت هماهنگ اجرا می‌شود که در فاز نخست آن تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران مشمول اجرای طرح هستند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: مراجعان و شاغلان مراکز خدماتی ملزم به داشتن گواهی دو دوز واکسن با ارائه کارت واکسن یا ارائه آزمایش PCR منفی در فاصله هر ۱۵ روز یکبار برای مراجعه به مراکز خدماتی هستند؛ در غیر این صورت اجازه حضور نخواهند داشت بنابر این کارکنان می‌بایست از مرخصی استحقاقی استفاده کنند و مراجعین نیز امکان بهره‌برداری از امکانات و کسب خدمات نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه در صورتی که پاسخ منفی بر اساس آخرین آزمایش ثبت شده در سامانه اثبات نشود، امکان بهره‌مندی از خدمات نخواهد بود، ادامه داد: از همین رو ضروری است در وهله اول همه واکسن را تزریق کنند هم کارکنان دستگاه‌های اجرایی و هم مراجع‌کنندگان.

محبی‌پور درباره تکالیف دستگاه‌های اجرایی نیز در این طرح گفت: مسئول اجرای این طرح رؤسا و مدیران دستگاه‌ها هستند. همچنین، اطلاعات، انتظامات و دژبانی‌ها باید در این باره توجیه شوند و نیز حراست‌ها و بازرسی‌ها بر اساس تکالیف خود اعمال نظارت خود را تقویت کنند. وی همچنین از صدا و سیما، رسانه‌های مکتوب و برخط و نیز فعالان فضای مجازی درخواست کرد در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیق و کافی را به مردم ارائه دهند.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس رؤسا و مدیران دستگاه‌ها باید کارکنان خود را توجیه کنند.

این مقام مسئول در ادامه از دانشگاه علوم‌پزشکی درخواست کرد که ارزیابی مجددی صورت دهند و گفت: چنانچه احتمال نیاز به افزایش فعالیت و مراکز واکسیناسیون باشد همچنان با قوت این اقدام را عملی خواهیم کرد.

محبی‌پور با اشاره به ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان داشت: متأسفانه ۱۵ درصد جمعیت مقیم استان فارس برای واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند و ضروری است این افراد به این مهم اقدام کنند؛ افزون بر این شناسایی این افراد باید صورت گیرد.

وی ایجاد امنیت جمعی را مشروط به هماهنگی همه مردم دانست و گفت: کمیته‌های ۱۱ گانه ستاد مبارزه با کرونا فعال است تا فاز به فاز این طرح را پیش بریم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا درباره وضعیت شیوع کرونا در کل کشور اظهار داشت: نقاط قرمز شیوع کرونا به حداقل تعداد در بیست ماه گذشته رسیده و از سویی میزان فوتی‌ها در ۱۸ استان کشور طی ۲۴ ساعت گذشته صفر یا یک نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا امروز ۱۱۰ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است، ابراز داشت: این مهم از برکات همراهی و همکاری مردم با دستگاه‌ها است و امروز واکسن کرونا در انواع مختلف به وفور در داخل کشور موجود است.

محبی‌پور وضعیت استان را از نظر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن در مقایسه با کل کشور مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در استان فارس در تزریق دوز سوم کمی عقب هستیم و ضروری است مردم موضوع را جدی بگیرند و برای تزریق دوز سوم به مراکز مراجعه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: با تزریق دوز سوم می‌توان بسیاری از محدودیت‌ها را رفع کرد.

وی در ادامه ضمن تبریک روز پرستار عنوان کرد: بیست ماه مجاهدت اعضای کادر درمان و شکیبایی و بردباری آنان در کنترل و مهار و مبارزه با ویروس کرونا شایسته تقدیر است و امید است با همت همگانی و مشارکت جامع و مستمر موفق شویم ایمنی همگانی را اعلام کنیم.

کد خبر 5372984

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری فارس شیراز بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا روز پرستار خطبه های نماز جمعه مطالبات مردم لرستان از دولت روز دانشجو سیدابراهیم رئیسی عکس استانها گرگان سانحه تصادف کرمانشاه خرم آباد بیماری کرونا دستگاه ها محبی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، به زودی وصله هایی کوچک جایگزین تزریق واکسن برای کودکان می شود. پزشکان امیدوارند این گزینه های بدون درد جایگزین تزریق واکسن با سرنگ شوند تا به این ترتیب والدین بیشتری به واکسینه کردن فرزندانشان ترغیب و از شیوع بیماری های مذکور جلوگیری شود. نیازی نیست وصله های گفته شده توسط پرسنل پزشکی آموزش دیده به بدن کودکان منتقل شوند.

آنها به نام وصله های میکروآرایه نیز معروف هستند به وسیله مجموعه ای از برجستگی های میکروسکوپی که به لایه رویی پوست نفوذ می کنند، دارو را به بدن می رسانند و دیگر نیاز به تزریق نیست.

از سوی دیگر واکسن های مایع حتما باید در یخچال نگهداری شوند و پرسنل آموزش دیده آنها را تزریق کنند و در کنار این موارد باید ایمنی و دور انداختن سرنگ ها نیز در نظر گرفته شود. اما وصله های جدید در مقابل حرارت مقاوم هستند، حمل ونقل آنها ساده تر است و انتقال آنها به بدل به آموزش کمی نیاز دارد. طبق نتایج تحقیق که در نشریه لنسنت منتشر شده، این امر سبب می شود انتقال واکسن به مناطق دور افتاده در انگلیس و همچنین سراسر جهان ساده تر باشد.

در آزمایش مذکور ۱۲۰ کودک ۹ تا ۱۰ ماهه، ۱۲۰ کودک نوپا ۱۵تا ۱۸ ماه و ۴۵ بزرگسال ۱۸تا ۴۵ ساله در گامبیا شرکت کردند. وصله ریز سوزن که روی بازوی آنها قرار گرفت واکنش ایمنی در بدنشان ایجاد کرد به اندازه واکنش ایمنی حاصل از تزریق واکسن های معمول قدرتمند بود.

آزمایش انتقال یک دوز از واکسن به وسیله وصله ریز سوزن نشان داد از هر ۱۰ کودک بیش از ۹ نفر در مقابل ابتلا به سرخک محافظت و تمام نوزادان پس از دریافت درمان در مقابل سرخجه نیز ایمن شدند.

کد خبر 6093759 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال