Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 این شهر زیبا و هزار رنگ با جذابیت‌های تاریخی منحصر به فرد خود، توانسته است به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری برای مسافران داخلی و توریست‌های خارجی شناخته شود. البته اصفهان تنها به‌علت موقعیت تاریخی و توریستی خود شناخته نمی‌شود؛ این کلانشهر به‌دلیل وجود موقعیت‌های شغلی متنوع و بازار کار با حقوق نسبتاً مناسب نیز موردتوجه بسیاری از کارجویان خانم و آقا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر می‌خواهید در مورد اصفهان و بازار کار در این شهر بیشتر بدانید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی شهر اصفهان و جاذبه های گردشگری آن

ساکنین شهر اصفهان در مرکز ایران و به فاصله ۴۳۵ کیلومتری جنوب استان تهران زندگی می‌کنند. این شهر در دوران صفویه به‌عنوان پایتخت ایران انتخاب شد و شاید این یکی از مهم‌ترین دلایلی باشد که امروزه جاذبه های تاریخی و گردشگری متعددی در این شهر وجود دارد. از جمله مهم‌ترین آثار تاریخی شهر اصفهان می‌توان به عمارت عالی قاپو، میدان نقش جهان، سی و سه پل، مسجد امام، کلیسای وانک، چهلستون، کاخ هشت بهشت، پل خواجو و ... اشاره کرد.

بسیاری از آثار گردشگری و تاریخی این شهر به ثبت یونسکو رسیده‌اند و همین باعث شده هرسال خیل عظیم توریست‌های خارجی به سمت این شهر سرازیر شوند. همچنین اصفهان در سال ۸۸ (۲۰۰۶ میلادی) به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شد.

از جاذبه های گردشگری که بگذریم، اصفهان دارای جاذبه های طبیعی زیبایی نیز هست. از جمله مهم‌ترین مکان‌های گردشگری طبیعی در اصفهان می‌توان به چهارباغ عباسی، پارک کوهستانی صفه، کویر ورزنه، آبشار نیاسر (کاشان)، پارک جنگلی ناژوان، باغ پرندگان اصفهان و سد چادگان اشاره کرد.

سفر به هر شهری بدون خرید سوغاتی و بازدید از مراکز خرید، سفری ناتمام است؛ بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که بعد از بازدید از مراکز گردشگری طبیعی و تاریخی، سری هم به مراکز خرید اصفهان بزنید. بسیاری از گردشگران در انتهای سفر خود، از مراکز خرید این شهر سوغاتی می‌خرند و سفر خود را با خاطره‌ای خوش و یادگاری از اصفهان تمام می‌کنند. مهم‌ترین مراکز خرید اصفهان عبارت‌اند از:

سیتی سنتر

مرکز خرید پارک

مرکز خرید جلفا

بازار قیصریه

بازار بزرگ اصفهان

مرکز خرید اوسان

مرکز خرید ارکیده

بازار هنر

بازار بزرگ حکیم

بازار نقش جهان

مرکز خرید نوژان

حتی اگر قصد خرید سوغاتی ندارید، لذت قدم زدن در میدان نقش جهان و تماشای حجره‌های صنایع‌دستی و خوراکی این شهر را از دست ندهید. گز، پولکی، سوهان، شیرینی کرکی، گوش فیل، خورش ماست، خاتم‌کاری، میناکاری، ترمه، فیروزه کوبی و قلم‌زنی مهم‌ترین سوغاتی‌های شهر اصفهان هستند.

زندگی در اصفهان چگونه است؟

شهر اصفهان یکی از پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای ایران به حساب می‌آید. شاهد این ادعا نیز نتایج سرشماری سال ۹۰ است که طبق آن جمعیت این استان بالغ بر ۴ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر تخمین زده شده بود. آب‌وهوای شهر اصفهان باتوجه‌به اینکه در مرکز کشور و در مجاورت مناطق بیابانی قرار دارد، معتدل و خشک است.

دین اغلب مردم اصفهان اسلام است، اما افرادی که معتقد به دین‌های زرتشتی، مسیحی و یهودی هستند نیز در این شهر زندگی می‌کنند. محله قدیمی جلفا که کلیسای وانک در آن واقع شده است، محل زندگی ارامنه اصفهانی است.

سیستم حمل و نقل شهری در اصفهان پیشرفته بوده و از تاکسی، اتوبوس و مترو تشکیل شده است. دسترسی به این شهر از سایر شهرهای ایران با قطار، فرودگاه و حمل و نقل زمینی (اتوبوس و ماشین) امکان‌پذیر است. دسترسی به سایر شهرهای جهان مثل نجف، ازمیر، دوبی، کویت، دوحه، استانبول، مسکو، بغداد، جده و مدینه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امکان‌پذیر است.

شرایط بازار کار در اصفهان

اصفهان از گذشته به‌عنوان شهری صنعتی و مهم در ایران شناخته شده است. ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، شرکت اسنوا، شرکت پتروشیمی اصفهان، صنایع غذایی اصالت، بیسکویت فرخنده و چندین واحد صنعتی مهم دیگر در این استان قرار دارند. به همین دلیل می‌توان گفت شرایط استخدامی در اصفهان برای افرادی که در رشته‌های فنی مهندسی تحصیل کرده‌اند، چالش زیادی به همراه ندارد.

اگر می‌خواهید در مورد اصفهان و بازار کار در این شهر بیشتر بدانید، این بخش از مقاله را بادقت بیشتری مطالعه کنید. به‌طورکلی بازار کار در اصفهان را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد:

بخش صنعت

بخش خدمات

بخش کشاورزی

استخدام در صنایع اصفهان

همان‌طور که گفتیم استان اصفهان توانسته است جایگاه خوبی را در بخش صنعت در کشور به دست آورد، به‌طوری که سهم اشتغال در بخش صنایع این استان بعد از تهران، جایگاه دوم کشور را دارا است. واحدهای صنعتی این استان به تولید مواد شیمیایی و فرآورده‌ها، مواد معدنی غیرفلزی، تولید فلزات پایه و محصولات غذایی مشغول هستند.

استخدام در بخش خدمات اصفهان

ازآنجاکه شهر اصفهان شهری توریستی و مسافرپذیر است، بخش خدماتی این شهر در حوزه گردشگری و هتلداری بسیار فعال است. رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز گردشگری و توریستی مختلفی در اصفهان قرار دارند و روزبه‌روز هم به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. به همین دلیل افرادی که در رشته‌های مرتبط مثل هتلداری، صنایع‌دستی و توریسم تحصیل کرده‌اند، برای پیدا کردن فرصت شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود در این شهر هیچ دغدغه‌ای نخواهند داشت.

بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تور لیدری ترجیح می‌دهند تورلیدر و مترجم خانم با حقوق عالی استخدام کنند. به همین دلیل استخدام در بخش خدماتی به‌خصوص برای خانم‌های اصفهانی فرصتی استثنائی است.

استخدام در بخش کشاورزی اصفهان

حدود ۵ درصد از مساحت استان اصفهان (معادل 5/3 درصد از اراضی کشاورزی کل کشور) به بخش کشاورزی اختصاص یافته است. تنوع در شرایط آب‌وهوایی باعث شده است تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی در استان اصفهان امکان‌پذیر شود.

کشت محصولات زراعی (شامل غلات، حبوبات، سبزیجات و صیفی‌جات، گیاه‌های تزئینی، محصولات علوفه‌ای و جالیزی و ...)، تولید محصولات باغی (شامل سیب درختی، انار، انگور، بادام، پسته، گلابی و زردآلو)، دامپروری و طیور (تولید شیر خام، گوشت مرغ، گوشت قرمز، عسل، گوشت بوقلمون، شترمرغ، ماهیان زینتی) و محصولات گلخانه‌ای در اصفهان انجام می‌شود.

به دلیل رونق بالای بخش کشاورزی در استان، می‌توان گفت افرادی که در رشته‌های مرتبط با حوزه کشاورزی و دامپروری تحصیل کرده‌اند می‌تواند به‌سرعت موقعیت شغلی مدنظر خود را در اصفهان پیدا کنند. همچنین امکان راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی نیز برای افراد علاقه‌مند در این بخش وجود دارد.

مواردی که در این بخش به آن‌ها اشاره شد، بیشتر به فرصت‌های شغلی تمام‌وقت و حضوری در واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی استان اختصاص داشت. بااین‌حال بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از منزل یا به‌صورت پاره‌وقت درآمد کسب کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن آگهی های استخدام روز در اصفهان این قسمت را ببینید و فرصت‌های شغلی پاره‌وقت و دورکاری را نیز در این استان بررسی کنید.

زندگی و کار در اصفهان؛ سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم به‌صورت خلاصه به بررسی شرایط کار و زندگی در استان اصفهان بپردازیم. زندگی در شهر اصفهان می‌تواند فرصتی فوق‌العاده برای کارجویان حوزه‌های گردشگری، هتلداری و همچنین رشته‌های فنی مهندسی باشد. چرا که اصفهان از گذشته‌های دور به‌عنوان شهری توریست‌پذیر شناخته شده و هتل‌ها و رستوران‌های مختلف این شهر (که هر روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود) همیشه نیازمند نیرو هستند.

علاوه بر وجود فرصت‌های استخدامی فوق‌العاده در سه بخش خدماتی، کشاورزی و صنعتی، آب‌وهوای خوب، جاذبه‌های گردشگری و طبیعی، سیستم حمل و نقل شهری و برون‌شهری پیشرفته و همچنین مردم خونگرم ساکن در این شهر، باعث شده‌اند زندگی در شهر اصفهان تجربه‌ای فوق‌العاده را برای افرادی که قصد زندگی در این شهر را دارند، به ارمغان بیاورد. شما از زندگی و کار در اصفهان، چه تجربه‌ای دارید؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اصفهان حمل و نقل شهری گردشگری طبیعی کار در اصفهان کار در اصفهان استان اصفهان بازار کار بخش کشاورزی بازار کار مراکز خرید شهر اصفهان مرکز خرید مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب رضای انقلاب به بازار نشر راه یافت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، کتاب رضای انقلاب به زندگی حاج شیخ رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است..
او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعد‌ها به مسجد جامع ابوذر (همان مسجدی که ششم تیر سال ۶۰ واقعه بمب گذاری و حادثه‌ای که برای مقام معظم رهبری در آن اتفاق افتاد) منصوب و مشغول فعالیت شد.
حجت‌الاسلام فخرزاده نویسنده کتاب رضای انقلاب در این کتاب به زندگی روحانی مخلص و یار وفادار انقلاب پرداخته که به گفته خودش همه کارهایش را برای رضای امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی انجام می‌داد.
کتاب رضای انقلاب شامل ۷ فصل از جمله زندگینامه، دوران حیات حوزوی، مبارزات ۱۵ خرداد و منبر‌های حاج شیخ رضا مطلبی تدوین شده است.

دیگر خبرها

  • کتاب رضای انقلاب به بازار نشر راه یافت
  • علائم خاموش استرس را بدانید
  • قبل از خرید بهتر است تفاوت تسمه با ورق فولادی را بدانید!
  • قیمت گندم مشخص شد
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • زائری از پرو
  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • نقش مهم رسانه ملی در ترویج فرزندآوری
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان