Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@04:25:15 GMT

نمایشگاه تبادلات فرهنگی ایران و ژاپن برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۴۹۸۵

نمایشگاه تبادلات فرهنگی ایران و ژاپن برگزار شد

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در توکیو، پرونده ویژه یکصد و پنجمین شماره مجله تسوکوری بیتو (سازنده هنر زیبا) متعلق به انتشارات کوکومین میرای (ملت آینده) با عنوان "بال زیبا"، بخش اول گزارش برگزاری اولین نمایشگاه نقاشی "تبادلات فرهنگی ایران و ژاپن" (۲۰۲۱) رایزنی فرهنگی ایران در این کشور را منعکس کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 در این گزارش آمده است: رایزنی فرهنگی ایران، آثار ۸ هنرمند برجسته ژاپنی از جمله استاد دانشگاه دانشکده هنر زیبا، مدیر انجمن هنرمندان بزرگ ژاپن و ... را به نمایش در آورد که در اندازه های بزرگ و کوچک و بسیار متنوع با موضوع ایران بودند و کیفیت نقاشی و آثار بسیار بالا بود و تمامی افرادی که از این نمایشگاه بازدید کردند این آثار را بسیار ارزشمند می دانند که در زمان شیوع کرونا و با مشکلات و دشواری فراوان با موفقیت برگزار شد.

 مجله به سابقه این اقدام هم اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی ها از سال ۲۰۱۹ همزمان با سالگرد نودمین سال روابط دو کشور و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شد و رایزنی فرهنگی برای توسعه تعاملات دو کشورتلاش کرد اما به دلیل شیوع کرونا اجرای این نمایشگاه به تاخیر افتاد.
  در بخش دیگری از این گزارش آمده است: ژاپن به آمریکا نزدیک است و در عین حال ایران و آمریکا با یکدیگر ارتباط ندارند اما ایران و ژاپن روابط خوب فرهنگی داشته و روابط صمیمی خود را ادامه می دهند و این دو کشور چنین نمایشگاهی را برگزار می کنند که معنای بزرگ و مهمی دارد.  

این نشریه از سوی شرکت انتشاراتی کوکومین میرای در تیراژ دو هزار نسخه منتشر و به صورت رایگان در اختیار هنرمندان، شخصیت های فرهنگی، موسسات فرهنگی، موزه ها، گالری های سراسر کشور و ... قرار می گیرد و در میان جامعه هنری و فرهنگی این کشور دارای جایگاه مناسبی می باشد.

 نمایشگاه نقاشی "تبادلات فرهنگی ایران و ژاپن" برای اولین بار با حضور و نمایش بیش از ۳۶ اثر هنری از ۸ شخصیت هنرمند و برجسته ژاپنی، علاقه مند به ایران و نمایش آثار آنان و از جمله خلق آثاری ویژه با موضوع جاذبه های گردشگری و فرهنگی با عنوان"ایران زیبا"، از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن ۱۲ تا ۱۷ تیر ۱۴۰۰ توسط دیوسالار رایزن فرهنگی و هنرمندان شرکت کننده افتتاح شد و با توجه به اطلاع رسانی گسترده و انتشار پوستر و خبر برگزاری این برنامه در برخی مجلات معتبر از جمله نشریه معتبر هنری "پنجره هنر"، مورد استقبال و بازدید تعداد زیادی از علاقه مندان و مخاطبان ژاپنی قرار گرفت.
   در این رویداد مهم فرهنگی- هنری، نقاشان برجسته و از جمله اعضای انجمن نقاشی استقلال ژاپن که جزء مهمترین تشکل های هنری این کشور محسوب می شوند به دعوت و پیشنهاد رایزنی فرهنگی علاوه بر این که ۸ تابلو و اثر زیبا در خصوص ایران را در طول چند ماه اخیر نقاشی و خلق کردند، تعدادی از آثار برجسته خود را نیز که در رویدادها و نمایشگاه های مطرح ژاپن از جمله موزه ملی، گالری هنر و ... به نمایش درآمده بود را به نمایش گذاشتند.

هنرمندان شرکت کننده و عناوین تابلوهای نقاشی با موضوع "ایران زیبا" نیز شامل مسجد امام اصفهان (جون ماتسوبارا)، روز تقدیر از اعضای خانواده (خانم هیده‌کو موراتا)، تخت جمشید (تاکومی سه‌جیما)، سفر (کیدای تاگوچی)، فراتر از خاطره (سؤو تسوکاموتو)، تهران (سوئیچیرو تسوکودا)، تصویر ذهنی پارس با گلدان و گل لاله (کازونوری یامائوچی) و کویر و کل (شیگه‌نوبو موری‌یاما) بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: ژاپن فرهنگ و هنر رایزنی فرهنگی ایران ایران و ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایشگاه اکسپو ظرفیتی برای تبادلات اقتصادی است
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد