Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:25:59 GMT

نیازمند داد و ستد علمی با جهان عرب هستیم

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۵۳۱۹

نیازمند داد و ستد علمی با جهان عرب هستیم

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام‌والمسلمین احمد واعظی روز شنبه در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و گشایش هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر چه انتشار مکتوب و نسخ قابل توزیع خود گامی مهمی است امّا بیش از این می‌توان از پژوهش‌ها فرآوری کرد و آنچه در فرآوری پژوهش باید نصب العین قرار بگیرد، فرآوری محتوایی و فرآوری در زمینه عرضه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فرآوری محتوایی یا راهبردی به این معناست که از این پژوهش انجام شده یک نتیجه بگیریم که بتواند در حل مسائل کلان کشور مددکار باشد و اگر چه مجاری حل یک مساله مجاری تقنینی است اما قانون گذاران باید با توجه به یافته‌های علمی قانون‌گذاری کنند، از این رو خروجی پژوهش باید به قانون گذاری کمک کند همچنین گاهی وقت‌ها یک پژوهش می‌تواند در حوزه آسیب‌های اجتماعی مددکار باشد یعنی به فعالان آسیب‌های اجتماعی مدد علمی برساند و این فرآوری محتوایی یا راهبردی پژوهش‌ها می‌شود.

وی افزود: بسیاری از فرآورده‌های پژوهش در دفتر تبلیغات قابلیت این را دارد که مورد استفاده راهبردی قرار بگیرد و بتواند در عینیت جامعه و در مسائل مربوط به حوزه نظام و اجتماع کاربست داشته باشد.

واعظی، شرط خروجی راهبردی از یک پژوهش را ارتباط با نهادهای مصرف کننده آن پژوهش‌ها و اشراف و آگاهی به معضل‌ها و مسائل آن حوزه پژوهش بیان کرد و گفت: اگر پژوهشگاه‌ دفتر تبلیغات با مراکزی چون مرکز پژوهش‌های مجلس و دیگر مراکز مطالعاتی مربوط به سیاست‌گذاری کلان کشور مثل مجمع تشخیص مصلحت نظام ارتباط منطقی داشته باشد این تعامل‌ها منجر به آگاهی پژوهشگر در جهت‌دهی به موضوع پژوهش می‌شود که توانایی گره‌گشایی راهبردی داشته باشد.

وی همچنین ضلع دیگر پژوهش را فرآوری در عرضه دانست و گفت: امروزه به واسطه انقلاب تکنولوژی و رسانه‌ای زمینه‌های عرضه بسیار متنوع شده، از طرفی ذائقه‌ها تغییر کرده و از این تغییر باید استفاده و پژوهش را به نحوی فرآوری کنیم که گروه‌های متعدد مخاطب هم بتوانند بهره‌مند شود.

وی اظهار داشت: باید سعی کنیم فرآورده های پژوهش را در قالب‌های جدید فرآوری کنیم و مخاطب خودمان را منحصر نکنیم به عده‌ای محدودی که توانایی مطالعه کارهای چندین جلدی و حجیم را دارند.

 نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از ۲۰ تا ۲۵ آذر ماه به مدت یک هفته از ساعت ۸  الی ۲۰ در مرکز همایش‌های غدیر دایر است.

در حاشیه این آیین ضمن قدردانی از برگزیدگان پژوهش، از ۲۶۵ اثر چاپ اول از آثار پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی رونمایی شد.

برچسب‌ها پژوهش قم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اهل تسنن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پژوهش قم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پژوهش قم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اهل تسنن دفتر تبلیغات اسلامی پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور  درمورد توسعه همکاری‌های مشترک با راه اندازی دفتر همکاری‌های علمی_دانشگاهی، دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.
در ادامه این ملاقات، دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی-دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار داشت: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.
دکتر سید حسن سراج راه اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.
در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است